Bil med 6 seter?

Junibaby1687

Betatt av forumet
Gresskarfrøene2023
Noen som har mange barn og har tips til gode biler med minst 6 seter og bagasjeplass slik at man har plass til vogn ol. Å kan kjøre på bilferie med bilen?

Vi ser på samme, men en får ofte 7 seter. Uten at jeg har erfaring med annet enn XC90, som er en fantastisk bil, men som vi kanskje syns er hakket for dyr, er dette bilene vi så langt har kikket litt på: Volvo XC90, VW Touran, Peugeot 5008, Ford S-Max, Skoda Kodiaq.

Vi må ha plass til tre barn i diverse seter. Viktig for oss at de kan få plass på samme rad, men at en kan splitte dem slik at eldste kan få litt fred og kanskje også få med seg en venn :)

Jeg er også på utkikk etter 7 seter, og har fått nyss i at Peugeot 5008 har tvilsomme motorer og bør styres unna - dessverre, da SUV er et behov. Vi ser etter Mitsubishi Outlander, evnt Skoda Kodiaq.

Tesla X er veldig å anbefale hvis du har råd. Foreldre kjøpte en brukt for noen år siden, 7 seter og mye bagasjeplass. Ekstra kjekt hvis du får en eldre versjon med gratis superlading. Seriøst, det er gull verdt.

Hvis du ikke liker elbiler så er caravelle virkelig å anbefale. Kan nærmest få så mange seter du vil, solide biler, med mye bagasjeplass.

Vi har 2 stk 7setere. Ford smax. Uteolig god bil med 3 separare swtwr bak med isofix. Dog en eldre mdoell uten 4x4.
Har også Ford Xplorer som har 7 seter. Kjempefin og god bil som kommer seg overalt og rommer masse!!!

Vi er også i samme situasjon. Vi har kikka litt på peugeot 5008, men den er jo bare med forhjuls, og ett vennepar av oss sliten veldig med å komme seg frem og opp på vinterføre… Audi q7 har også tre isofixer, men i en helt annen prisklasse igjen. Foreløpig heller vi mest mot Skoda Kodiaq (7seter) uten å ha prøvd den. Vi skulle helst fått plass til tre barneseter på andre rad, da jeg ser for meg at det vil bli knotete å komme bak på bakerste rad når man har to barnestoler på andre rad. Og tredje rad her har heller ikke isofix… Noen med erfaringer her?

Vi venter nummer 4, og skal gå til innkjøp av to 7-setere nå:happy: Vi står mellom Skoda Kodiaq, Nissan Outlander og Citroen Grand C4 Picazzo :happy:

Vi hadde til inntil nylig en vw touran (7 seter). God bagasjeplass og plass til 3 isofix-seter i bredden. Veldig kjekt bagasjerom og god bil å kjøre. Og selv om den er en familiebil, så synes jeg ikke den do så stygg ut heller
Vi bytta den ut når vi en periode gav opp å prøve på nr 3 nå er de andre to heldigvis såpass store at vi ikke trenger 3 svære seter lenger. Skal gå fint med ei pute til mellomste når minste kommer

Vi har har 4 blir 5... må nå over i
W multivan for å få plass til både barn og bagasje... har klart oss med touran med 4 barn, men de bakerste setene er ikke behagelig ved lengre kjøreturer, og bagasjeplass ble stadig problematisk og økte som barna ble eldre...er overaskende lite biler med greie seter til de som må sitte bakerst, og vi har virkelig lett nå! Men nå gleder vi oss til å kunne pakke normalt og at barna kan få ha det komfortabelt på tur:)

Jeg har en Peugeot 5008, 2011/2012 modell. Den er ganske behagelig å kjøre. Men min er 5 seters, men kan sette inn 6 og får det godkjent.

Back
Topp