bil/bilstol

LETH~

Flørter med forumet
Hei! Jeg vet ikke om det har vært en lignende tråd om dette men lager en selv om :)

Hvilken bil har dere?
Hvilken bilstol/bilstoler?

Vi venter nr 3 å må da ha en bil med plass til 3 bilstoler..
Har maxicosi (babysetet), britax multitech (bakovervendt) og britax kidfix ( beltestol)

Tips til bil?

Vi lukter en del på ford s-max, men nå er sambo veldig gira på vw touran, liker ikke den jeg :P

Hvilken bil har dere?  Saab 9-5          =God plass:D
Hvilken bilstol/bilstoler? Maxi cosi m isofix
og en Be safe X3  combi

Sambos bil da og han har tatt ansvaret for bilstolene, trygghet, plass og funksjonalitet:p

Tja, jeg lånte ofte pappas Touran før og jeg likte at den var superoversiktlig og likte å kjøre i den, prøvd ford s-max og synes den var altfor lang og uvant med den lange fronten og likte den ikke!! Men er vel smak og behag PLUSS at man blir jo vant til det man har?!? 

Hvilken bil har dere? VW Passat
Hvilken bilstol/bilstoler? Har Besafe x3 combi til storebror, har Maxi Cosi Cabriofix med base som den lille skal bruke. Ingen plassproblem med dem vil jeg tro...

Biltips?

Jeg ville absolutt gått for Ford S-max, ja...

IKKE gå for S-max! Er det samme standar som på C-max kommer dere til pbli skuffet over standaren. Bilen ser grei ut, men setekomforen er jo ELENDIG! Gå heller for en Touran..

Har en Nissan Qashqai vi, ikke 2+, men den vanlige.
Er god og fin plass i den. Skal jo ha både hundebur, barnesete og barnevogn i den.
Bra kjørekomfort også. Blitt kjempeglad i den.
Vi vurderte også Touran og Rav, men vi falt begge på Qashqai.

Tror det blir den maxi cosi carbofix etter eller annet bilsete her jeg :)

har ingen avdelene men har vert ute å prøvekjørt ein del biler den senere tid og me sto lenge å hang på S-max kjenne mange så har både den å turan å de så e mest  fornøyd e de me S-maxen.

Vi har Volvo v70, og Maxicosi Cabriofix sete etter eldste som babyimagen skal bruke.
Jenten min har byttet til Britax Max Way nå

Triller rundt i en VW Tiguan, Har en BeSafe izi Combi stående i, og en Maxi Cosi som skal brukes til nestemann. Eldstemann må sitte i midten, og det tror jeg kan blir trangt. Har ikke noen kjappe planer om bilbytte sånn for tiden. Men vi får se. Mulig senere.

**AM** skrev:
Hvilken bil har dere? VW Passat
Hvilken bilstol/bilstoler? Har Besafe x3 combi til storebror, har Maxi Cosi Cabriofix med base som den lille skal bruke. Ingen plassproblem med dem vil jeg tro...

Biltips?

Jeg ville absolutt gått for Ford S-max, ja...

Hadde en vw passat da vi fikk nr 3, fikk inn alle 3 bilstolene. En graco babystol med base og to stoler med rygg som vi festet med 3 pungtsbelte. Dette gikk greit, men var såpass trangt at vi måtte dra den ene stolen litt ut for å få festet beltene til di to stolene. Så vi byttet til den ultimate familiebilen ;) En vw caravelle, kort type. Men så var plutselig nr 4 på tur så da byttet vi til en lang utgave slik at vi ikke får mindre bagasjeplass (kjører vognen rett inn, og fortsatt er det god plass til hundebur og varer) selv om vi setter inn flere seter :)
Passaten har også så stort bagasjerom at man får barnevognen hel inn, trenger kun å slå den ned. Vi har en emmaljunga edge duo. Har sedd at di fleste med sånn vogn må ta av baggen (og gjerne hjulene) for å få den med seg.

Har Ford mondeo Stasjonsvogn 2008 mod og Mazda 3 2007 mod

Har besafe izi sleep til pjokken som kommer

Vi har maxicose cabriofix med base til minstejenta som skal komme(arver etter storesøster). Storesøster har Besafe kombi. Men har akkurat kjøpt nytt sete som vi håper kommer i posten i morgen. Frøkena er jo like stor som en 4-åring og da kjøpte vi kiddy guardian pro for skal ha henne framovervendt.. Har ford mondeo stasjonsvogn(2005) så greit med plass. Har prøvd både touran og s-max. Og elska s-maxen. Den blir vår neste iallfall. Dessuten har vw ekstremt dyre deler om uhellet skulle være ute..... Det er iallfall noe vi tenker på når vi skal velge bil..

Back
Topp