Bil…

Mekanikerfrue

Glad i forumet
Himmelbarn
Januarlykke 2020
Hvilken bil har folket?

Jeg har jo 2 jenter 50%, 13/16 år og tuppa på 4 år. Hun bruker nå isofix beltestol. Når babyen kommer blir det jo naturlignok sete på denne også.

Pr nå har jeg akk kjøpt ny Focus (ikke stv) , men må nok krype til korset og kansje innse att denne blir litt liten mtp sitteplasse.. (vi hadde gitt litt opp prøvingen da jeg kjøpte den:) ) Det er sjelden vi er alle i bilen samtidig da eldste stort sett er hos far. Men vi er på ferie, kjører til vestlandet, hvertfall 2 ganger i året.
Noen som har nyere mondeo feks? Hvordan er event den mtp plass? Syns s max blir veldig stor men da kan jo gubben være med også :)
(Ja jeg er et fordmenneske)
 
Jeg burde vel ikke uttale meg siden dette er første barnet vårt, men vi har en Passat stasjonsvogn og en bmw x5
 
Vi skal vel gå for en Skoda Superb :joyful:
Har to store barn på 11 og 14 år, og vi begge voksne er lange, så trenger plass uansett. I tillegg har vi stor hund som også skal være med i bilen:dance018
 
Toyota Corolla hybrid stasjonsvogn. Begge er rundt 1,70, så det går akkurat med babystolen og mellomstolen vi skal ha bak fører. Har ok/dårlig benplass i passasjersete med besafe stretch bak.
Ikke den største bilen, men funker ok til vårt bruk :)
 
Vi ordna oss VW id.4 GTX i fjor. God plass i bagasjerommet og mulighet for takboks :happy:
 
Vi har Mercedes-Benz EQV 300 8-seter, så plass er liksom ikke noe problem :wacky:
 
Usikker ossen bil vi skal kjøpe enda men må ha en med go plass, stasjonsvogn , men mannen har en sommer bil også en stor Chevrolet suburban så i den er det god plass laughing6 :Heartred

Har dere noe forslag til romslig 5 seter?
 
Pr nå har vi en Opel Astra stvogn 2016. To jenter fra før som blir 6 og 3 til sommeren, og innser at vi ikke får plass til babystol, bakovervendt til 3åringen og bakovervendt eller beltestol til 6åringen. Vurderer Peugeot 5008, men samtidig hadde vi egentlig tenkt at neste bil MÅ ha 4hjulstrekk. Så vi får se.
 
Vi har en Skoda Superb, da vi før var avhengig av god bagasjeromsplass pga stor hund og baby mtp barnevogn. Nå har vi desverre ikke hunden, så tenker vi får grei plass i Superb'n med ei som blir 3 år til sommeren og baby.

Dog trenger vi en bil til. For samboer har firmabil, VW Caddy, og den vil ikke ha plass til to små, så må finne en grei bil med plass til to bilstoler i. Så håper vi finner en reeelativt ny bil, som ikke koster altfor mye.
 
Last edited:
Vi har en tesla y. tror det skal gå helt greit med 3 barn og en mindre hund. Har ikke prøvd enda med barnevogn og hundebur. Noen andre som har erfaringer med det?
 
Lånt mustang elbil ei uke nå… det var en stor god bil men… helt sikkert lettere med elbil når man lader hjemme, nå måtte jeg jo planlegge lading, noe som ble kjempe tungvindt… :) Men var jo utrolig god plass i den bilen.
Men tror focusen blir byttet ut med mondeo.
 
Lånt mustang elbil ei uke nå… det var en stor god bil men… helt sikkert lettere med elbil når man lader hjemme, nå måtte jeg jo planlegge lading, noe som ble kjempe tungvindt… :) Men var jo utrolig god plass i den bilen.
Men tror focusen blir byttet ut med mondeo.
Hjemmelader er alfaomga! Batteriet forringes raskere ved hurtiglading, og det er dessuten veldig dyrt..
 
Vi har en tesla y. tror det skal gå helt greit med 3 barn og en mindre hund. Har ikke prøvd enda med barnevogn og hundebur. Noen andre som har erfaringer med det?
Vi har model s er rimelig fornøyd med romsligheten. Er vel ikke så stor forskjell på y og s. Men vi vurderer å bytte til x da vi har en mellomstor hund og dette blir barn nr.2. Vi kjører også ofte lange turer til hytta og hjembyen min og da er comfort et must.
 
Vi har to under 4 fra før og venter tredjemann nå. Har en Passat fra før, men vi er på leting etter ny bil. Blir altfor trangt med tre barneseter ved siden av hverandre. Syvseter blir det nok på oss, men hvilken vet vi ikke :confused3
 
Back
Topp