Bikkjer og båndtvang - Anmelde?

Ireneogstine

Flørter med forumet
Flere ganger daglig når vi skal ut på noe med bil så er det ei bikkje nedi veien her som alltid kommer løpende på siden mot bil og skal tygge etter dekkene på bil. Bikkja skaper en veldig farlig situasjon. Jeg skvat til i starten men er litt mer forbrett på det nå. Men folk som kommer på besøk er ikke klar over det. Jeg må si jeg begynner å bli ganske dritt lei at folk er så uansvarlig å ikke gjerler inn eller setter bikkja i bånd. Tenker hver gang det at jeg har lyst å kjøre mot bikkja hver gang jeg kjører der og bikkja kommer. Eieren reagere ikke på noe når noen sier i fra så hva skal jeg gjøre? Er det mulig å anmelde? Da kan jeg iallfall komme med den. Jeg er også livredd bikkjer så jeg tør ikke å gå tur forbi der og regner med det er flere i gata her.

Jeg ville nok varsla politi om dette er et gjentagende problem. Det er jo en farlig situasjon.

Ville ògså snakket med politiet dersom det allerede er blitt tatt opp med eier og det ikke hjelper.. Kanskje han forstår alvoret om politiet tar en prat med han....

Æ hadde meldt fra tvert!

Hadde også anmeldt!
Svigermor har det samme problemet hos dem, en nabo som aldri har hunden i bånd. Hunden  springer ut fremfor bilene, løper etter og skremmer ungene.

Kan du ikke ringe viking? Det er de som henter hunder som er løse.
 Og det koster eier nesten 1000kr å få hunden tilbake. Så kanskje de lærer da?
Så lipper du å blande inn politiet. De gjør ikke noe uansett.

super-prøver skrev:
Kan du ikke ringe viking? Det er de som henter hunder som er løse.
 Og det koster eier nesten 1000kr å få hunden tilbake. Så kanskje de lærer da?
Så lipper du å blande inn politiet. De gjør ikke noe uansett.

Signerer på det sterkeste!

Om du har forsøkt å si i fra til eierene uten hell, så hadde jeg ringt Falken med en gang jeg hadde sett hunden løs! Da får man jo håpe at de lærer..

Du kan også anmelde.. men den saken vil mest sannsynlig bli henlagt..

Vet ikke helt hvor du bor.. men om du bor i et området som ikke har mye å gjøre, så kan du jo ta en tlf til politiet og høre om de har noen mulighet for å patrulere i området hvor du bor.. Eller når hunden er løs, ring politiet, og hør om de har en patrulje i nærheten. Da kan det være at de tar noen grep..

Makan til uansvalige eiere!! Er selv hundeeier å blir irritert når jeg hører forlk som ikke har mer vett i skallen en å la hunden sin løpe uti veibanen!
Jeg vet ikke om jeg hadde turt å legge inn en anmeldelse, men jeg hadde værtfall ringt politiet å forhørt meg om hva jeg/de kunne gjøre. Eventuelt ringt Falken. Utrolig synd for hunden å måtte bli tatt med av fremmede, men er tross alt mye bedre det enn at den skal springe rundt i veibanen å kunne bli skadet! Hunden fortjener bedre eiere en det!

Back
Topp