Bikini på små jenter

Camilla:)

Stolt trebarnsmor!
Når synes dere det er greit at de små jentene begynner med bikini?
Ser at mange butikker selger bikini fra 1 1/2-2 års str. Noen av dem med noe innlegg i toppen til og med...
Lurer bare på når de fleste synes det er greit å begynne med bikini?

Personlig syns jeg ikke noe om det på små jenter. Er sikkert søtt og sånn, men å skulle begynne å skjule "puppene" når de er 2-3 år syns jeg ikke noe om. Mi jente er 5 (6 i september) og hun får ikke bikini. Her brukes badedrakt eller eventuelt bare badeshorts/truse :) Hun trives godt med det :)

:)

Jeg syns at fra skolealder kanskje kan de bruke bikini, men jeg syns da at de må være formet som en søt sportstopp, ikke som en cup eller trekantbikini. Slikt trenger de ikke før de faktisk har pupper.

5-6 år da er det greit å begynne med bikini, synes ikke det er så stor forskjell på bikini og badedrakt jeg egentlig, trenger ikke seksualisere det.

Men slike med innlegg eller trekant bikini trenger de jo ikke før de har pupper. Sånn sportstopp greie er jo greit.

Lillemor her er 2 år, og lenge til hun skal bruke noe annet enn badetruse ja :)

- må si at jeg ikke syntes noe om det på de 1-2-4 års alder- merket jeg reagerte litt på det i bhg, syntes det var upassende på en eller annen måte.. men foreldrene til jenter vet vel bedre enn meg hva ungene vil og ikke vil ha på seg..

Mi ville ha bikini sist sommer. Og fikk. Hu var da 6,5 år. Skulle begynne på skolen. Ikke sånn bikini hvor øvre delen består av trekanter. Men sånn hel del som dekker ganske bra.

Minsta går enda med badedrakt. Hu er 2,5 år.

Do'h ! Fra mobilen vel ;)

Jeg syns at fra skolealder kanskje kan de bruke bikini, men jeg syns da at de må være formet som en søt sportstopp, ikke som en cup eller trekantbikini. Slikt trenger de ikke før de faktisk har pupper.
Enig i dette :)

1371559886911.jpg
Type sånn en har datteren min valgt seg ut.

Do'h ! Fra mobilen vel ;)

Personlig liker jeg ikke bikini på småjenter men det er meg. Understreker at jeg da mener det er forskjell på trekant bikini og sånn sports overdel. Sånn sportsoverdel (som jeg kaller det som er avbildet over) , synes jeg ikke er no' ille men noe annet med trekant bikini. Hører ikke hjemme på barn synes jeg.

Selv så selger jeg barnetøy på fritiden og fikk i år trekant bikini i kolleksjonen. Fra str 3 år til 12 år. Enkelte kjøpte den til helt små, men spurte folk meg hva jeg synes , var jeg ærlig og sa at jeg ikke syntes sånne hørte hjemme på små barn. Min datter hadde ikke fått.

Jeg føler selv på min datter, som blir 6 år i august, at det passer best med badedrakt. Jeg syns det er mest praktisk under lek, den glir ikke opp, eller ned, men holder seg bedre på plass.
Så jeg er har sagt til jenta mi at bikini kan hun bruke når hun blir større, og hun syns det er helt greit selv om hun ser andre i bhg som har og har spurt om hun også kan få.

også er det jo så mange søte badedrakter så har ikke noe behov for å kjøpe bikini til henne....

Jeg synes ikke noe om det, og hadde ikke 8 åringen fårr fra farmor hadde vi drøyd en stund til. Badedrakt er nok synes jeg.

Jeg har aldri tenkt på bikini på små barn som noe negativt før jeg kom hit inn. Har aldri tenkt på det som sexy eller noe sånt. Men samtidi har keg vel kanskje aldri sett et lite barn med trekantbikini, bare sportsoverdel. Så kanskje syns jeg det blir feil når jeg ser det. Samtidig synes jeg kroppen til de små har godt av å få litt sol på seg, derfor blir det nok sportsoverdel på snuppa her når hun vil ha noe annet enn bare truse :-)

Jeg ser ikke helt problemet med at små jenter har på seg bikini jeg... :-/ selvfølgelig - innlegg i bikinioverdelene blir å dra det for langt og det hadde jeg aldri kjøpt.

Vi bor nært stranda og er der ganske ofte, (når der er pent vær riktignok ;) ) og det er vel ikke noe verre at de har på seg bikini enn bare truse..? Her er det heller ikke uvanlig at de små barna løper rundt helt nakne.

*klør seg i hodet*
Jeg og søstera mi hadde også bikini da vi var små og det er over 20år siden. :)

Termin 20. februar -14

Datteren min på tre år lånte kusina sin trekantbikini i sommer. Jeg hadde pakket ull og fleece klær også ble det knallvær! Selv om den bare var til låns så det helt rart ut! Hun får bruke badedrakt noen år til synes jeg :-)

Så lenge det er en slik som er avbildet over her mener jeg det er greit fra når barnet er stort nok til å ønske det seg selv. Hadde aldri puttet det på datteren min (om jeg hadde hatt en) frivillig, men om hun hadde ønsket seg en slik og bare var 3 år hadde jeg ikke sett noe galt i at hun fikk det.

Jeg har to jenter og hun eldste fikk interesse for bikinier når hun var ca 3 år. Jeg synes ikke det er noe problem, hun ville bare ha på seg slik som mamma har. :-) Hun har badedrakter også og bruker det om hverandre. Yngste løper rundt i badebleie med bukse eller badedrakt over.

Back
Topp