Bikini eller badedrakt til 4 åring?

En tråd i 'Utstyr til foreldre og barn' startet av Ønskebarnnr2, 11 Jun 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Ønskebarnnr2 Flørter med forumet

Hva mener dere? Og hva har deres barn i den alderen?

Jeg spør av ren nysgjerrighet :)

Last edited: 11 Jun 2019
  2. Maddieh Forumet er livet Junibarna 2019

Ville personlig valgt badedrakt.

• Liker Liker x 4
  3. Kengu Forumet er livet VIP

Badedrakt ville jrg valgt

• Liker Liker x 3
  4. Augustinaen Forumet er livet Junilykke2018

Valgte badedrakt til mi hele barnehagealder perioden.. syns bikini til småbarn er litt... rart..

• Enig Enig x 4
    • Liker Liker x 1
  5. Kitty2019 Gift med forumet Tilgangsansvarlig Novemberbarna 19 Julegavene 2019

badedrakt eller bare en badebukse. Bikinioverdelen trenger de absolutt ikke i den alderen. Men å kunne løpe rundt med bare en badebukse kan være greit :)

• Liker Liker x 2
    • Enig Enig x 2
  6. XuperB Forumet er livet Himmelbarn Julegavene 2019 Januarlykke 2020 Junilykke2018

Badedrakt eller badebukse. :) Bikini på små barn syns jeg ser veldig merkelig ut, trenger jo virkelig ikke bikinitoppen når de er så små.

• Liker Liker x 3
    • Enig Enig x 3
  7. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Badedrakt eller badebukse ja. 8 åringen min elsker bikinien hun arvet i fjor, jeg synes jo ikke hun trenger toppen, men hun har blitt sky på å vise frem overkroppen sin selv om den er helt like en gutts. så ja, hun har bikini og badedrakt. Men lillesøster har badebukse og badedrakt ja.

8. Augustinaen Forumet er livet Junilykke2018

Sånn ble jenta her også når hun begynte på skolen.. så hun fikk bikini da, selv om det ikke trengs, så var det for hennes følelse nødvendig.. før det var det ingen bikini.

9. Apekatter Elsker forumet

Ville nok gått for badedrakt, men hvis barnet hadde et veldig sterkt ønske om bikini tror jeg ikke jeg ville hatt noe imot det :)

10. Veslejenta88 Forumet er livet Sensommerbarna 2019 Januarlykke 2016

Badedrakt. Hu på snart 6 år vil ha bikini, men så lenge de badedraktene hu har passer så blir det ikke noe nytt.

11. Pin-up Forumet er livet

Jeg synes de sf-draktene er kjekke, med t-skjorte og truse. Eventuelt badedrakt eller badetruse.

12. lennypenny Forumet er livet VIP September 2012

Badedrakt her:)

13. Mamma09og19 Gift med forumet Junibarna 2019

I den alderen var det badedrakt eller bikinitruse.

14. Kabakaba Elsker forumet

Enig med de andre her. Bikini til barn synes jeg blir sexualiserende. I tillegg: Hvorfor skal gutter liksom ha badeshorts, mens jenter skal ha bittesmå truser? Og bikinioverdel i den alderen? Badedrakt er bedre, isåfall. Den overdelen har jo det med å skli av eller vri seg også. Frem til barnet selv føler at det ønsker noe annet, så burde en badetruse som dekker godt holde. Ingen bittesmå truser, takk. Jeg er helt anti de som voksen også. Prøv å finne badetøy til voksne damer hvor halve skinkene ikke henger ut. Tilnærmet umulig. Sexualiseringen av kvinnekroppen kommer senere enten du vil det eller ikke, så utsett det så langt som mulig, sier jeg.

• Enig Enig x 5
  15. MarMa89 Flørter med forumet

Badedrakt, bikini underdel, eller uv-drakt

16. Rimfrost92 Gift med forumet Septemberlykke 2015 Oktoberlykke 2019

Badedrakt, jeg kjøper helst badedrakt til 9-åringen min og, synes mange bikinier er så pittesmå, skjønner ikke helt hvorfor de lages slik..

Sliter forøvrig med å finne til meg selv og, ihvertfall som gravid!

17. Snile Forumet er livet Septemberbarna 2019

Badedrakt, badetruse eller ingenting:) (skjønner poenget med litt påkledning i offentlig sammenheng, men mine har gjerne bada nakne når vi har vært for oss sjøl, så lenge de har vært i barnehagealder).

18. Nøstet Lesehest. :-) VIP

Mine har hatt begge deler fra de var 2-3 år gamle.

19. Agnete Forumet er livet

Bare vi voksene som sexusaliserer barn, ikke barnet selv. Så lenge vi mener at bikini er sexy så blir det sånn. Jeg bruker ikke bikini for det er sexy jeg bruker det for det er 100 ganger mer behagelig en våt badedrakt som ligger over halve kroppen min. Det handler lite om sex for å si det slik. Og ingen av mine truser er bitte, bitte små ;)
    Min 4 åring får gå i det barnet ønsker. Vi bruker mye topp (toppen er som en uv topp) og truse og for barnet selv synes det er ubehagelig med badedrakt og noen ganger er det greit å beskytte kroppen litt for sol. Vi voksene må slutte å sexualisere barn, er jo en helt syk verden vi lever i der barn ikke kan gå med det de ønsler pga oss voksene.

• Enig Enig x 6
  20. Kitty2019 Gift med forumet Tilgangsansvarlig Novemberbarna 19 Julegavene 2019

jeg har kjøpt to på Zalando.DE (finnes på NO og) som har vært veldig greie :)

• Liker Liker x 1

Del denne siden