Bihulebetennelse?

Sukkerbiy

Betatt av forumet
Marshmallows2021
Lite spørsmål fra meg sent en mandagskveld:happy:
Har gått noen dager med tett nese, men har lest at det er vanlig i graviditeten. Er 9+0 idag.
I ettermiddag har jeg fått økende trykk i panna og under øynene... minner meg om bihulebetennelse. Tidligere så har jeg hatt god effekt av Bronkyl, men leser så mangt om hva som er anbefalt og ikke.
Gravidhjernen min føler jeg har rent ned legekontoret med både bekymringer og UVI, så har dere noen råd for å få det litt bedre før jeg evt må ringe legen? Har ikke feber og paracet tar ikke smerten... :arghh::(

https://www.felleskatalogen.no/m/medisin/pasienter/pil-bronkyl-bronkyl-forte-karo-pharma-626687

Felleskatalogen er det legen bruker selv, så du lan lese der.
Ellers skal du ikke være redd for å bry legen vet du! Det går ofte ann å få dem til å ringe deg, dersom du synes det er kjipt å dra dit hele tiden.
Jeg var hos legen gjerne 2 ganger i uken i forrige svangerskap. Pga plager og bekymringer. Roet seg veldig når jeg ble 100% sykemeldt. Ikke at jeg anbefaler det, men av og til så må man bare. :)

Send kan til tryggmammamedisin.no om bruk av Bronkyl. Du får bedre svar der enn hos legen

Er vel ikke noe særlig å gå lenge med bihulebetennelse?
Ville dratt en tur til legen for å få sjekket :)

Jeg har også noe som minner om bihulebetennelse nå. Siden jeg bor i et område med høyt coronatrykk skal jeg testes for det først. Føler med deg, det er ikke noe gøy med smerter i bihulene!

Jeg har hatt akkurat det samme nå. Får lett bihulebetennelse ved forkjølelse. Dexyl nesespray funker for meg. Trygt å bruke når man er gravid :)

Takk for svar alle sammen:happy: Nesa er litt bedre idag, men fortsatt tett. Leser at det er en vanlig svangerskapsplage... Her hvor jeg bor er det lite korona nå, og har kun vært tett i nesa... Så tenker jeg ser det an litt og holder meg hjemme noen dager. Prøver å skylle med saltvann osv.
Fikk svar fra tryggmammamedisin at Bronkyl kun skulle brukes etter avtale med lege.

Back
Topp