Bihulebetennelse?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Hvordan vet man om man har det? Har enda den evige skallebanken til og fra som jeg har gått med nærmere en uke, og det føles tett ut oppi der. Det dundrer når jeg bøyer meg fremover.
Kan det gå over av seg selv hvis det er det jeg har? Eller må jeg til lege og få kur?
Fikk så intens skallebank da jeg var på samtale med sjefen, og slet veldig med å kjøre hjem da hodet føltes som det skulle sprenge.

Fikk bihulebetennelse nå i graviditeten og fikk ikke noen kur fordi de visste ikke bivirkningene. Kurerte den med å bruke et nesehorn neseskyller med en blanding av lunket vann og salt. Det lettet trykket i hodet, kjeve og ørene.

Fikk bihulebetennelse nå i graviditeten og fikk ikke noen kur fordi de visste ikke bivirkningene. Kurerte den med å bruke et nesehorn neseskyller med en blanding av lunket vann og salt. Det lettet trykket i hodet, kjeve og ørene.
Jeg har skylt endel ganger med saltvann (små beholdere/flasker), men det hjelper en liten periode så øker trykket igjen :sorry: jeg føler at jeg har fått saltvann godt oppi der, men vet ikke hvor stor forskjell det er med et nesehorn mot sånn små beholdere med liten tut som jeg spruter saltvann oppi nesa?

Jeg har skylt endel ganger med saltvann (små beholdere/flasker), men det hjelper en liten periode så øker trykket igjen :sorry: jeg føler at jeg har fått saltvann godt oppi der, men vet ikke hvor stor forskjell det er med et nesehorn mot sånn små beholdere med liten tut som jeg spruter saltvann oppi nesa?

Om jeg ikke husker helt feil så helte jeg inn omtrent en dl saltvannsblanding hver gang. Altså du står over vasken heller inn det ene neseboret og det og snørr renner ut der andre. Det er litt ubehagelig før du får teknikken ordentlig til.

Om du ikke er gravid finnes det jo nesespray reseptfrie beregnet for bihulebetennelse. Og er jo også lov å gå til legen.

Nesehorn

Min mann plages en del med bihulebetennelse og skylling med nesehorn hjelper. Er det bakterier er antibiotikabehandling aktuelt og han har hatt noen sånne runder også, men det meste er virus. Og da er det bare å skylle i vei.

Nesehorn er mye vann, helt annerledes enn sprut.

Om jeg ikke husker helt feil så helte jeg inn omtrent en dl saltvannsblanding hver gang. Altså du står over vasken heller inn det ene neseboret og det og snørr renner ut der andre. Det er litt ubehagelig før du får teknikken ordentlig til.
Tror jeg får Google den teknikken litt, og se om jeg kan få tak i et nesehorn :) dette er uholdbart i lengden, håper det skulle gå over av seg selv, men... :sorry:

Nesehorn får du på apoteket og de har nok forklaring om bruken også

God bedring. Vårt er mye brukt. Jeg er ikke sånn helt god på det og ikke helt komfortabel med det, men det hjelper uten tvil. Mannen bruker det mye i perioder.

Jeg får bihulebetennelse 5-6 ganger i året (kronisk), drar aldri til lege lengre for det. Bruker nesespray, skyller med saltvann og tar paracet de verste dagene..
Hos meg kjenner jeg et trykk i panna, under øynene, langt bak inni nesa, kan få vondt i tenna, føler jeg får et slag i ansiktet når jeg lener meg fremover, hodepine, tett i hele hodet osv. Dritkjipt.

For 10-12 år siden (da det startet) gikk jeg på et par antibiotika-kurer. Minimal virkning.

Jeg får bihulebetennelse 5-6 ganger i året (kronisk), drar aldri til lege lengre for det. Bruker nesespray, skyller med saltvann og tar paracet de verste dagene..
Hos meg kjenner jeg et trykk i panna, under øynene, langt bak inni nesa, kan få vondt i tenna, føler jeg får et slag i ansiktet når jeg lener meg fremover, hodepine, tett i hele hodet osv. Dritkjipt.

For 10-12 år siden (da det startet) gikk jeg på et par antibiotika-kurer. Minimal virkning.
Hvordan skyller du med saltvann? Bruker du nesehorn? :)

Har hatt bihulebetennelse to ganger det siste halve året. Skikkelig vondt altså! Gikk til legen etter noen uker og fikk både antibiotika og kortison-nesespray. Prøvde og å skylle med saltvann ofte, men det tok det dessverre ikke. Så ville absolutt anbefalt en tur til legen hvis det fremdeles er vondt utover uken.

Har hatt bihulebetennelse to ganger det siste halve året. Skikkelig vondt altså! Gikk til legen etter noen uker og fikk både antibiotika og kortison-nesespray. Prøvde og å skylle med saltvann ofte, men det tok det dessverre ikke. Så ville absolutt anbefalt en tur til legen hvis det fremdeles er vondt utover uken.
Ja, får nok det hvis det ikke gir seg :) det verste er den forbaskede hodepinen jeg får, hodet dunker ordentlig hver gang jeg går et skritt :shy: jeg har hatt det slik før, men det har ikke sittet i så lenge som denne gangen.

Hadde kraftig bihulebetennelse for er år siden. Hadde sterke smerter under øynene og i overkjeven, vet at noen også får vondt i ørene. De værste smertene avtok etter 10-12 dager. Luktesansen derimot den var borte i 1 mnd. Ikke mye man kan gjøre annet enn å vente til det går over. Antibiotika har liten effekt.

Back
Topp