bihulebetennelse

• Trådstarter Trådstarter hurlahei
  • Opprettet Opprettet
H

hurlahei

Guest
Har fått bihulebet. Har vært mye plaget med det tidligere, så kjenner symptomene igjen.
Vondt i kinnet, tennene,  og kommer noe gul/grønt puss fra nesen....
Lurer på, er det veldig viktig med anitibiotika siden eg e gravid?

Jeg har nettopp hatt bihulebetennelse, var den værste jeg hadde hatt..men ville prøve å bli frisk på egenhånd. Tok ei ukes tid så ble jeg bedre.. men var ikke noe gøy å være kvalm og i tillegg være heeelt tett i desa.
Slet med å sove pga jeg var så tett(satt og sov), prøvde å begrense nesespray bruken siden det ikke er bra for fosteret.
Prøvde saltvann, men det hjalp ikke.
Så brukte Otrivin for barn og tok noen paracet. 

Tror nok det beste er å unngå alt av medisiner i svangerskapet, men må du så må du.

Masse god bedring 

Off, det er helt jævlig med bihulebetennelse. Hadde det OG spysyke i fjor. Å måtte spy når man har bihulebetennelse er faktisk jævligere enn fødsel syns jeg (og varer lengre enn fødsel også).

Man skal jo prøve å unngå medisiner så godt som mulig når man er gravid og jeg fikk kun antibiotika når jeg hadde vært syk i en uke siden vi hadde flybilletter til Thailand fire dager senere, så vil ikke tro at det er normal praksis å gi deg antibiotika her iallefall. De var veldig på å la kroppen fikse seg selv de første ukene. Men nå er jo ikke jeg noen ekspert på dette da. Om du er usikker ville jeg tatt en telefon til legen på mandag.

Huff! Jeg hadde det for et par uker siden. Helt forferdelig. Jeg måtte ta antibiotika, fordi det kom tilbake hele tiden. Så måtte prøve å ta knekken på det. Måtte også bruke nesespray ellers ble det mye værre i bihulene. Alt med måte, men må man så må man.
Det er jo veldig vanlig å ha "problemer" med bihuler når man er gravid, etter hva jeg har hørt. Har vært så mye syk etter jeg fikke vite at jeg var gravid. Huff, håper du snart blir frisk!:)

Back
Topp