Bihulebetennelse og gravid

Rosetaske

Gammel bruker i ny drakt.
Septembermødre <3
Hva er det jeg kan bruke mot bihulebetennelse når jeg er gravid?

Har rhinox nesespray, for vet jo at jeg ikke kan bruke otrivin. Kan hverken bruke otrivin eller Avamys (allerginesespray), og det er jo derfor jeg har fått bihulebetennelse. (Jeg har det kronisk, men klarer å forebygge med Avamys og Otrivin).

Rhinox er jo ikke på langt nær like effektivt. Saltvann har ingenting for seg.

Noen tips? (jada jada, jeg skal ringe legen på tirsdag.)

Off, har desverre ingen gode tips:-/ god bedring

Takktakk. :)

Har gått sånn i et par mnd allerede, men nå har det virkelig tatt seg opp. Så er på tide med penicillin.

Skal prøve både vannbad (kokende vann) med mentholatum og nesehorn med sterk saltvannsløsning. 0,9 NaCl, og vanlige saltvannssprayer på apoteket gjør fint lite :P Da det hverken er nok, eller kommer med stor nok kraft i nesa :P

Ser ut som du har prøvd litt forskjellig ja. Håper legen kan gi deg litt bedre hjelp somcgjør formen bedre. Er noe hærk med bihulebetennelse, og være grsvid i tillegg klarer jeg ikke forestille meg. For alt blir å mye forværret. :-p

Laaaang varm dusj både morgen og kveld. La vannet renne nedover ansiktet og stå lenge inni den varme dampen. Langt varmt bad med ekulypyusolje eller sitronolje. Skyll nesen ned neshorn med saltvann. Vanlig saltvannspray vil nok ha litt effekt men du merker det ikke om du er vant til å bruke otrivin.

Her har eg fått klarsignal fra min ønh lege og bruke flutide nasale nesedråper 1 gang om dagen for og forebygge og 2-3 gang hvis eg bli veldig tett og bihulene holder på og tette seg tel dette er under graviditet. Detta e da reseptbelagt, så må fåes hos lege. Har selv kronisk bihulebetennelse og vert operert 2 ganger, men er fremdeles ikke 90 % bra enda....
Hvis eg va deg ville eg ikke venta til tirsdag med og kontakte legen men ringa allerede i morra og fått medisin. I verste fall kan de gi deg penicilin selv om det ikke e bevist at man blir fortar bra. Da eg får de verste utbruddan med bihulebettennelse e det bare penicilin som funke og da får eg det bare eg ser på legen for og si det sån :) God bedring så håpe eg du bli bra snart :)

I følge felleskatalogen kan Otrivin brukes i svangerskapet, i terapautiske doser.
Det er vel stort sett det jeg har overlevd på ved bihulebetennelse.. Uansett, god bedring til deg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Må til legen i morgen selv, da jeg kjenner at bihulebetennelse er på gang. Fikk antibiotika sist jeg var gravid, så får det nå også. Kun antibiotika/pencillin tar knekken på det hos meg.

Og peppermynteolje til utvortes bruk. Bruker det hver dag. Hjelper masse.

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Nesehorn hjelper veldig for meg, men du må skylle med varmt saltvann flere ganger om dagen. Hvile og masse vann... God bedring!

Sent from my iPad using BV Forum

Otrivin kan brukes ellers har de noe genialt på apoteket som er sånn jet spray,det brukes også etter operasjoner og kronisk bihulebet. Den funker som bare det :) God bedring:)

Back
Topp