Bihulebetennelse, hvilken nesespray kan jeg trygt bruke under fertilitetsutredning?

Frk.85

Forelsket i forumet
Jeg har pådratt meg en bihulebetennelse. Hvilken nesespray kan jeg bruke som er trygg, nå som jeg er under fertilitetsutredning? Jeg har veldig vondt, tatt 1 gram paracet, nesa er hoven og vond, og vondt når jeg bøyer meg. Brukt otrivin mentol men den virker ikke særlig lenger.
 
Jeg har pådratt meg en bihulebetennelse. Hvilken nesespray kan jeg bruke som er trygg, nå som jeg er under fertilitetsutredning? Jeg har veldig vondt, tatt 1 gram paracet, nesa er hoven og vond, og vondt når jeg bøyer meg. Brukt otrivin mentol men den virker ikke særlig lenger.

Du kan vel bruke det meste egentlig..
Selv som gravid; fra helsenorge:
"Gravide og ammende kan bruke reseptfri nesespray mot nesetetthet ved forkjølelse på samme måte som andre pasienter. Dette gjelder nesedråper/nesespray mot tett nese med virkestoffene xylometazolin (Dexyl, Otrivin, Zymelin og Xylometazolinhydroklorid) og oksymetazolin (Rhinox)."
Hvis gravide kan bruke, må det vel være greit under fertilitetsutredning også.
 
Ok, men jeg ble anbefalt ibux og nasonex av ei dame på legekontoret,og når jeg kommer på apoteket. Fikk jeg streng beskjed om at det skulle ikke jeg bruke. Vært å kjøpt miwana og strong jet.
 
Back
Topp