Bihulebetennelse. Hjelp meg....

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Er det noen her som har et fantastisk (!!!!) råd som hjelper? Annet enn Paracet, man kan dessverre ikke spise en pakke for dagen.

Vær så snill og hjelp meg. Jeg prøver bare å overleve.... (leses med skikkelig dramatisk stemme)

Som personen over, så bruker jeg neseskyllehorn og det kan du bruke så mye du vil og har ivertfall hjulpet meg når jeg har slitt på det verste :happy:

Skylle mye med saltvann og stort trykk. Jeg bruker 10ml sprøyte med saltvann fra jobb og skyller. Har kronisk bihulebetennelse.

Grøss! Ingen piller eller masser dette punktet eller velsmakende oppskrifter? Dette er liksom adding hurt til injury. Vann i nesa, jeg kan ikke svømme under vann engang uten neseklype...

Rinexin tabletter får du kjøpt reseptfritt på apotek. Gjør slimet mer tyntflytende så det kommer ut, og letter på trykket i bihulene.
Ellers er det sofa, TV-serier, sjokolade og kos som er det eneste som hjelper :p
God bedring!

Uff. Føler med deg :( Fikk påvist bihulebetennelse og lungebetennelse i dag :( Fikk abboticin og kortison nesespray, da CRP var litt høy... Men saltvann (easy jet spray,tror jeg den heter) fra apoteket er helt genial..

Masse god bedring!

En av mine romkamerater i kollektiv sverget til ferumax (eller noe?) fra helsekost, vannbad med peppermynteolje og te med honning.

Sist jeg hadde det var jeg høygravid og skulle på fødselsforberedende akupunktur. Da satte akupunktøren noen nåler i hodet mitt, og jeg ble bedre. Selv om det var fødselen som gjorde meg helt frisk da [emoji23]

Physiomer nesespray :D den gjør at man blir passe hjernevasket, og all guffa konmer ut.

Da tar jeg turen på apoteket, har notert ned og så håper jeg på det beste. Takk dere!!!!

Jeg har hatt bihulebetennelse ørten ganger etter at vi fikk barnehagebarn, så jeg føler med deg! Det er DØDEN! [emoji43]
Skylle med saltvann er det som funker for meg, gjerne så ofte som hver time. I tillegg har jeg lært meg et triks for å få tømt bihulene: Hold for det ene neseboret og trekk pusten inn så hardt du kan med nesen. Gjenta et par-tre ganger på begge sider. Dette skaper trykk i bihulene og hjelper til med å presse gørra ut.

Signerer rådet om neseskylling! Om ikke du har i hus så oppnår du det samme med ei imsdal/bonaqua flaske med tut. Sørg for å ligge med hodet heva når du skal sove. Det gsmle kjerringrådet om å koke ei gryte med vann og så lebe seg over med et håndkle over hodet for å inhalere dampen synes jrg også løsner litt på gørra.

Ta en lang varm dusj med masse vanndamp.

Skyll med nesehorn

Back
Topp