Bihulebetennelse - gode råd?

Jegermeg

Betatt av forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei,
Har fått akutt bihulebetennelse og det gjør veldig vondt. Er jo begrenset med smertestillende vi kan ta og paracet funker ikke - ikke nok til at jeg kan gjøre noe eller sove. Noen som har tips til hva som hjelpe, som ikke er farlig for lille frø?

På forhånd takk..

Har slitt med kronisk bihulebetennelse hvert år. Snyt deg absolutt hele tiden, selv om det er tjue ganger i timen. Du kan bruke nesespray som gravid;)

Har slitt med kronisk bihulebetennelse hvert år. Snyt deg absolutt hele tiden, selv om det er tjue ganger i timen. Du kan bruke nesespray som gravid;)

Takk, skal passe på å gjøre det. Var på apoteket og de sa jeg ikke skulle ha den vanlige nesesprayen så fikk barneutgaven...

Nesespray, saltvannsspray og evt neseskylling. Kan også prøve neseolje (den jeg har brukt er sesamolje i nesespray)

Jeg tar en dusj om kvelden for å løse opp slim i nese og bihuler. Da får jeg mest mulig ut.

Nesespray, saltvannsspray og evt neseskylling. Kan også prøve neseolje (den jeg har brukt er sesamolje i nesespray)

Takk, skal prøve det.

Neseskylling med sånn nesehorn, seriøst gull verdt!
/tette bihuler hele året

Jeg pleier å bøye hodet helt ned (til knærne ca) og snyte meg «opp ned» liksom, for å få ut mest mulig også snyter jeg meg litt vanlig igjen også litt opp-ned til det føles litt tomt oppi der for en stund. Det gjør ganske vondt å bøye seg framover, men føler deg letter trykket en stund etterpå. Skikkelig herk. Jeg har aldri tatt noe annet enn nesespray for det ellers og det pleier å gå over etter ett par uker, men jammen er det vondt i bihuler, tenner, hode, øyne og alt oppi der når det står på!

Jeg pleier å bøye hodet helt ned (til knærne ca) og snyte meg «opp ned» liksom, for å få ut mest mulig også snyter jeg meg litt vanlig igjen også litt opp-ned til det føles litt tomt oppi der for en stund. Det gjør ganske vondt å bøye seg framover, men føler deg letter trykket en stund etterpå. Skikkelig herk. Jeg har aldri tatt noe annet enn nesespray for det ellers og det pleier å gå over etter ett par uker, men jammen er det vondt i bihuler, tenner, hode, øyne og alt oppi der når det står på!

Det hørtes veldig vondt ut, men får da prøve. Takk.

Det hørtes veldig vondt ut, men får da prøve. Takk.
Det er ikke godt heller, men det har funket, men jeg gjør det fra jeg begynner å merke det og utover, og føler det tar det før det blir sjukt sjukt ille, men kan jo være det ikke hjelper hvis det allerede har gått for langt. Har iallefall hjulpet meg. Hvis ikke får lege anbefale noe smart! Jeg er IKKE lege, bare uheldig person som pleier å få bihulebetennelse etter nesten hver forkjølelse og hater det sterkt!

Det er ikke godt heller, men det har funket, men jeg gjør det fra jeg begynner å merke det og utover, og føler det tar det før det blir sjukt sjukt ille, men kan jo være det ikke hjelper hvis det allerede har gått for langt. Har iallefall hjulpet meg. Hvis ikke får lege anbefale noe smart! Jeg er IKKE lege, bare uheldig person som pleier å få bihulebetennelse etter nesten hver forkjølelse og hater det sterkt!

Huff, det hørtes kjedelig ut. Kjenner jeg er veldig gla for at dette ikke er ofte for min del..:inpain:

Huff, det hørtes kjedelig ut. Kjenner jeg er veldig gla for at dette ikke er ofte for min del..:inpain:
Gudskjelov sjelden her også, siden jeg svært sjelden er sjuk og sist hadde jeg det faktisk ikke! Merket så vidt ett par dager, men det ble aldri verre, så har ett håp om at det ikke blir fast inventar, for alle gangene jeg fikk det før det var forferdelig! Heller alt annet på en gang altså! :laughing025

Gudskjelov sjelden her også, siden jeg svært sjelden er sjuk og sist hadde jeg det faktisk ikke! Merket så vidt ett par dager, men det ble aldri verre, så har ett håp om at det ikke blir fast inventar, for alle gangene jeg fikk det før det var forferdelig! Heller alt annet på en gang altså! :laughing025

det er jo bra da!
Alt annet, bortsett fra en ekstra fødsel....

Håper du føler deg bedre, men hvis ikke det er det jeg gjør. Jeg lager kamille te i en kjelle og mens det er varmt og er damp, setter jeg den på bordet, jeg sitter på stolen, bøyer meg opp til kjelen og har et håndkle rundt hode (slik at dampen kommer rett på meg). Så puster jeg det et par minutter, kommer ut for å få frisk luft og gjentar det et par ganger. Høres kansje litt rart ut, men det hjelper meg. Har også hørt at noen koker egg og holder det på bihuler. Har ikke prøvd det.

Hvis ikke du blir bedre så kan du høre med legen om å få Nasonex (kortisonnesespray)
Jeg har gått på dette fast i 6 måneder nå pga kronisk bihulebetennelse som er blitt litt verre under graviditeten.
Legen min har sjekket masse rundt det og det er ikke farlig å bruke under graviditeten.

Back
Topp