Bihulebetennelse barn

carro4

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Noen med erfaringer? Googler og ser at det ikke er veldig vanlig, men er ganske sikker på at 2 åringen har blitt smittet av meg.

Vi sliter med feber, «vondt i nesa» og vondt i magen fordi barnet naturligvis ikke har særlig med matlyst. Det er nærmest umulig å få gitt barnet smertestillende, så jeg bli desperat etter andre måter å lindre plagene på..
Eneste tiltaket hittil er mindre klær på for å unngå høy feber og pute i senga for å heve hodeenden. Plagene er uansett verst på dagtid når barnet er våken, finner ikke roen og hele dagen går med på å lirke/lure for å få i barnet mat/drikke og prøve å gjøre ungen så fornøyd som mulig.
Jeg går på x antall netter uten søvn, på dagtid er jeg alene og jeg kjenner jeg snart blir gal.

Noen med erfaringer? Googler og ser at det ikke er veldig vanlig, men er ganske sikker på at 2 åringen har blitt smittet av meg.

Vi sliter med feber, «vondt i nesa» og vondt i magen fordi barnet naturligvis ikke har særlig med matlyst. Det er nærmest umulig å få gitt barnet smertestillende, så jeg bli desperat etter andre måter å lindre plagene på..
Eneste tiltaket hittil er mindre klær på for å unngå høy feber og pute i senga for å heve hodeenden. Plagene er uansett verst på dagtid når barnet er våken, finner ikke roen og hele dagen går med på å lirke/lure for å få i barnet mat/drikke og prøve å gjøre ungen så fornøyd som mulig.
Jeg går på x antall netter uten søvn, på dagtid er jeg alene og jeg kjenner jeg snart blir gal.

Å være alene med barn når begge er syke er utrolig tungt og slitsomt. Håper du får god avlastning på kvelden og nettene ettersom du kun beskriver å være alene på dagtid, det fortjener du. Sender deg en klem og håper dere begge blir friske fort :Heartpink

Akkurat bihulebetennelse er ikke smittsom men kommer etter/på slutten av en forkjølelse eller influensa gjerne. Jeg har begynt å få det etter jeg fikk barnehagebarn, alltid en eller annen luftinfeksjon i omløp:whacky011 Om toåringen har fått bihulebetennelse kan være vanskelig å vite kanskje da h*en kanskje ikke kan forklare så mye men heldigvis virker det som disse små klarer seg godt og deg går fort over. Smertestillende (stikkpiller) og Rihnox 0.25 mg/ml har vært redningen her i noen år. Paracet som smeltetabletter med smak finnes også men har ikke fungert på min desverre.

Om barnet ikke får i seg nok mat og drikke over noen dager ville jeg ringt inn til legen så de vet om det og kan geleide deg videre i hvordan du skal gjøre det over helgen. Ikke noe god følelse å sitte i nyttårshelgen og være urolig:Heartpink

Stikkpille er bra smertestillende når de ikke vil innta det oralt :)

Back
Topp