Bicorn uterus

Søskendrøm2025

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember
Hei folkens,

Er det noen her med bicorn uterus som vil fortelle om når dere fødte og hvordan? Hadde du noen utfordringer i svangerskapet på grunn av livmorsituasjonen?

Veldig spent på om man må forvente setefødsel og om jeg kommer til å gå helt til termin. Hos meg går skilleveggen hele veien ned og jeg har to livmorer (men kun én livmorhals, derfor bicorn og ikke didelphys). Se bilde av livmoren min fra uke 8.

57759D79-E37B-4553-AFCC-510D1389CD18.jpeg
 
Jeg har bicorn uterus.

Førstemann ble født i uke 33 - seteleie, startet med vannavgang. Gutt

Andremann, katastrofe ks (ikke pga BU) i uke 33, startet med vannavgang. Gutt

Tredjemann ble født i uke 37 (20mnd etter andremann) - setefødsel som startet med vannavgang. Jente. Ble lagt inn på pasienthotellet i uke 30 og Var der til hun ble født ( bodde langt unna sykehuset).

Fjerdemann ble født i uke 33, planlagt akutt ks. Gutt. Var mye inn og ut av sykehus under svangerskapet.

Fått tett oppfølging på de tre siste:) sykemeldt fra jobb pga høyrisikosvangerskap tidlig i sv.skapet, da jeg fikk lett blødninger. Friske og fine barn❤
 
Jeg har bicorn uterus.

Førstemann ble født i uke 33 - seteleie, startet med vannavgang. Gutt

Andremann, katastrofe ks (ikke pga BU) i uke 33, startet med vannavgang. Gutt

Tredjemann ble født i uke 37 (20mnd etter andremann) - setefødsel som startet med vannavgang. Jente. Ble lagt inn på pasienthotellet i uke 30 og Var der til hun ble født ( bodde langt unna sykehuset).

Fjerdemann ble født i uke 33, planlagt akutt ks. Gutt. Var mye inn og ut av sykehus under svangerskapet.

Fått tett oppfølging på de tre siste:) sykemeldt fra jobb pga høyrisikosvangerskap tidlig i sv.skapet, da jeg fikk lett blødninger. Friske og fine barn❤

Så fint at det har gått bra med alle ❤️ hva syns du om setefødsel? Du har kanskje ikke så mye å sammenligne med siden begge de vaginale (hvis jeg forstod deg korrekt) har vært setefødsler. Er veldig usikker på om jeg vil prøve vaginalt hvis det blir setefødsel her, men håper jo mest på å føde vaginalt. Er bare så redd for å slite meg ut lenge, og så at det til slutt blir keisersnitt uansett. Vurderte du/legene noen gang å prøve utvendig vending?
 
Så fint at det har gått bra med alle ❤️ hva syns du om setefødsel? Du har kanskje ikke så mye å sammenligne med siden begge de vaginale (hvis jeg forstod deg korrekt) har vært setefødsler. Er veldig usikker på om jeg vil prøve vaginalt hvis det blir setefødsel her, men håper jo mest på å føde vaginalt. Er bare så redd for å slite meg ut lenge, og så at det til slutt blir keisersnitt uansett. Vurderte du/legene noen gang å prøve utvendig vending?
Førstemann kom faktisk med den ene foten først:hilarious: gikk såpass fort at jeg syntes det var helt greit:)
Med tredjemann tok de røntgen av bekkenet i forkant og ga klarsignal om at jeg kunne føde vaginalt og da ønsket jeg mye heller det:)
Var aldri snakk om å prøve utvendig vending, mulig pga lite plass. Helt greit med setefødsel, men nå vet jo ikke jeg om noe annet - hadde gjort det igjen ihvertfall:)
 
Jeg har bicorn uterus, men skilleveggen min er ganske liten.

Nr 1 kom i uke 33+0 pga spontan vannavgang. Vaginal fødsel i hodeleie.

Nr 2 ble født i uke 34+6. Igangsatt fødsel pga svangerskapsforgiftning (ingen sammenheng med livmora). Vaginal fødsel i hodeleie.

Nr 3 ble født i uke 34+6 pga spontan vannavgang. Setefødsel. Han var i seteleie fra ca uke 24.

Nr 4 født i uke 29+0 pga spontan vannavgang. Blr hastesnitt pga hun lå i tverrleie. Byttet på å ligge i tverr- og seteleie.


Har vært plaget med blødninger i 1 trimester i alle svangerskapene, bortsett fra med nr 3. Men det har mest sannsynlig ingen sammenheng med livmora.
 
Oj, det var mange barn som var født ganske tidlig. Men høres ut som det likevel gikk bra Jeg har gått til termin selv om jeg har bicorn uterus, men babyen var ikke så stor (ca 3kg). Hvor store har babyene deres vært ved fødsel? Jeg er spent på om jeg kan vente meg litt for tidlig fødsel denne gangen hvis babyen blir større enn sist..
 
Jeg har bicorn uterus, men skilleveggen min er ganske liten.

Nr 1 kom i uke 33+0 pga spontan vannavgang. Vaginal fødsel i hodeleie.

Nr 2 ble født i uke 34+6. Igangsatt fødsel pga svangerskapsforgiftning (ingen sammenheng med livmora). Vaginal fødsel i hodeleie.

Nr 3 ble født i uke 34+6 pga spontan vannavgang. Setefødsel. Han var i seteleie fra ca uke 24.

Nr 4 født i uke 29+0 pga spontan vannavgang. Blr hastesnitt pga hun lå i tverrleie. Byttet på å ligge i tverr- og seteleie.


Har vært plaget med blødninger i 1 trimester i alle svangerskapene, bortsett fra med nr 3. Men det har mest sannsynlig ingen sammenheng med livmora.

Hvor lenge måtte du være på sykehuset med barna som ble født rundt uke 33? Veldig spent på hvordan reglene for å ha mannen tilstede er i sommer/august for keisersnitt og barsel, siden jeg er litt i økt risiko for å få en tidlig og at det må bli keisersnitt.
 
Hvor lenge måtte du være på sykehuset med barna som ble født rundt uke 33? Veldig spent på hvordan reglene for å ha mannen tilstede er i sommer/august for keisersnitt og barsel, siden jeg er litt i økt risiko for å få en tidlig og at det må bli keisersnitt.
Var ca 2 uker på sykehus, med de som er født i uke 33-34. De lærte seg å spise selv ganske fort. Hvis spisetreningen tar tid, og det ikke er noen andre utfordringer, så er det mange sykehus som tilbyr "hjemmesykehus" også. Får håpe reglene har lettet på litt innen babyen kommer, og at du kommer deg nærme termin. Er jo litt rart det der, at noen med bicorn uterus går nærme termin. Mens andre ikke. Så det kommer vel sikkert ann på hvor mye livmora klarer å strekke seg med skilleveggen som er der. Her mente legen at den lille skilleveggen jeg har, i utgangspunktet ikke skulle ha noen betydning for svangerskapslengden. Siden det er mange med større skillvegg som føder rundt termin. Men den har nok en betydning allikvell for hvordan livmora mi får strekt seg. Bra dere vet om det, og blir fulgt opp.
 
Oj, det var mange barn som var født ganske tidlig. Men høres ut som det likevel gikk bra Jeg har gått til termin selv om jeg har bicorn uterus, men babyen var ikke så stor (ca 3kg). Hvor store har babyene deres vært ved fødsel? Jeg er spent på om jeg kan vente meg litt for tidlig fødsel denne gangen hvis babyen blir større enn sist..
Her har det gått veldig bra, selv om de har kommet litt for tidlig. Så godt du fikk gå til termin, får håpe du får gjort det neste gang også. Jeg har heldigvis fått store barn ut i fra svangerskapslengden. Det største her var nr 3, som kom i seteleie. Han var 2,5kg. Nr 1 var 2,3kg og nr 2 var akkurat 2kg. Så kan være en mulighet at nr 3 ble så stor, og ikke kom tidligere, nettop fordi han var i seteleie. Nr 4 var 1,1kg, og jeg har lurt litt på om årsaken til at hun kom så tidlig var fordi hun lå i tverrleie. Mulig tverrleie hadde betydning for hvordan livmora strekte seg. At det ble "feil strekk", slik at den ikke hadde mulighet til å bli større. Altså jeg mener ikke tverrleie forårsaker prematurfødsel, men i mitt tilfelle, der livmora ikke vil strekke seg optimalt, så kunne det ha en betydning.
Både jeg og sykehuset trodde jeg skulle gå lenger med nr 4, enn de andre barna, nettopp fordi målingene tilsa at hun ville være mindre enn de i samme svangerskapsuke. Så vi ble litt overrasket da hun kom tidligere enn alle de andre.
 
Jeg har ikke en bicorn uterus så vet ikke om det blir relevant, men jeg har født både i hode- og seteleie og hadde definitivt født i sete igjen! Det var, i mitt tilfelle, en drømmefødsel.
 
Jeg har bicorn uterus.

Førstemann ble født i uke 33 - seteleie, startet med vannavgang. Gutt

Andremann, katastrofe ks (ikke pga BU) i uke 33, startet med vannavgang. Gutt

Tredjemann ble født i uke 37 (20mnd etter andremann) - setefødsel som startet med vannavgang. Jente. Ble lagt inn på pasienthotellet i uke 30 og Var der til hun ble født ( bodde langt unna sykehuset).

Fjerdemann ble født i uke 33, planlagt akutt ks. Gutt. Var mye inn og ut av sykehus under svangerskapet.

Fått tett oppfølging på de tre siste:) sykemeldt fra jobb pga høyrisikosvangerskap tidlig i sv.skapet, da jeg fikk lett blødninger. Friske og fine barn❤
Jeg har bicorn uterus, men skilleveggen min er ganske liten.

Nr 1 kom i uke 33+0 pga spontan vannavgang. Vaginal fødsel i hodeleie.

Nr 2 ble født i uke 34+6. Igangsatt fødsel pga svangerskapsforgiftning (ingen sammenheng med livmora). Vaginal fødsel i hodeleie.

Nr 3 ble født i uke 34+6 pga spontan vannavgang. Setefødsel. Han var i seteleie fra ca uke 24.

Nr 4 født i uke 29+0 pga spontan vannavgang. Blr hastesnitt pga hun lå i tverrleie. Byttet på å ligge i tverr- og seteleie.


Har vært plaget med blødninger i 1 trimester i alle svangerskapene, bortsett fra med nr 3. Men det har mest sannsynlig ingen sammenheng med livmora.
Hei igjen,
Gravid med nummer tre nå og lurer på om jeg er gravid i den høyre livmoren. De to andre jentene mine var i den venstre livmoren. Har dere peiling på om dere har vært gravide i samme eller motsatt livmor?
 
Back
Topp