Bhgstart - hva trenger barna?

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Det er vel spurt om før, men jeg spør igjen :p

Hva fikk ditt barn bruk for til barnehagestart?
Alt fra utetøy, til antall ekstra skift, matbokser osv.
Vi har barnehagestart for mini i august, så tenkte så smått å begynne forberedelser, så jeg kan få kjøpt noe brukt/på salg.

Der barnet mitt skal begynne trenger de ikke tursekk eller matboks.
Jobber selv i bhg og her er min liste:
- vårdress (ca april-september)
- vinterdress
- regnsett (foretrekker 2 delt slik at man kan ta på bare buksen på vårhalvåret når det gjerne er rått/fuktig på bakken men ikke skal regne)
- støvler
- joggesko og vintersko
- luer, hals, votter ol (gjerne ett par alternativer så de ansatte kan varriere hva de tar på etter temperatur)
- mellomlag (ull, fleece, gjerne heldress og todelt)
- egene soveklær tilfelle mellomlaget blitt vått ute (ulldress feks)
- minst to sett med bytteklær (sokker, strømpebukser, bodyer, bukser)
- tykke sokker, gjerne strikkede ullsokker til oppi støvler og til soving.

- salver eller andre kremer til stell dersom barnet ditt har behov for det.

Vi har hatt bruk for følgende i bhg (starta i januar):

Vinterdress
Vårdress
Vintersko
Regntøy
Støvler
Joggesko/vanntette overgangssko
2-3 klesskift med strømpis og body
1 tynn ulldress
1 tykk ulldress eller strikkegenser+bukse (nå bruker de gjerne kun tykk genser under vårdressen)
Vinterlue
Vårlue
3 par strikkevotter (bhg ønsker det, fremfor kjøpte vintervotter pga enklere å bruke hendene for de minste når vottene ikke er så stive)
1 par tykke raggsokker (til støvler og soving)
Solhatt
Solbriller

Vogn + vinter- og vårpose
Myggnett
Har 2 matbokser, de brukes kun til frokost og vår spiser ikke frokost i bhg hver dag.
Drikkeflaske, barna har ei stående i bhg
Bleier og salve (noen bhg har bleieavtale)
Bhg kjøper inn solkrem

Min liste
2 *yttertøy
Vår/høstdress
Vinterdress
Tynne ullvotter
Tykke ullvotter
Overtrekksvott uten for
Luer i forskjellige tykkelser
Goretexsko, høye og lave
Halslue
Mellomlag av ull
2 skift innerst
Matboks
Ryggsekk
Drikkeflaske
Solkrem

Tusen takk for svar og erfaringer :D ❤️

Tusen takk for svar og erfaringer :D ❤️
Vi fikk liste av bhg i forkant av oppstart med hva de ønska av skiftetøy og utstyr. Det var veldig praktisk som førstegangs- barnehageforeldre, kanskje du kan spørre deres bhg om de også har noe sånt?

Vi fikk liste av bhg i forkant av oppstart med hva de ønska av skiftetøy og utstyr. Det var veldig praktisk som førstegangs- barnehageforeldre, kanskje du kan spørre deres bhg om de også har noe sånt?

Det var lurt, kal på møte der til uka, så da kan det jo faktisk hende vi får noe sånt ja, skal etterspørre da :)

Dere får utstyr liste når barnet begynner i bhg.
Nok skift, - etter årstid. Ekstra sko,

Lurt, visste faktisk ikke det :p men da får vi det sikkert på møte med dem til uka.

Jeg jobber i bhg, og alle nye barn som begynner får utstyrsliste.
Det viktigste er å skjekke hyllene ukentlig, ta med hjem det som er skittent og for smått, og ta med nytt tilbake. Ha nok i hyllen, samtidig ikke for mye. Hyllene er ganske små, og det kan bli veldig rotete og uoversiktlig å finne frem med for mye også

Jeg jobber i bhg, og alle nye barn som begynner får utstyrsliste.
Det viktigste er å skjekke hyllene ukentlig, ta med hjem det som er skittent og for smått, og ta med nytt tilbake. Ha nok i hyllen, samtidig ikke for mye. Hyllene er ganske små, og det kan bli veldig rotete og uoversiktlig å finne frem med for mye også
Signerer denne, men enda bedre å gjøre det til en daglig rutine, noen barn tømmer skiftekurven flere ganger på en hel uke :p

Vi fikk faktisk ikke noe utstyrsliste på møtet :p og jeg glemte å spørre, var så mye annet å snakke om. Men skal på besøksdag så jeg kan jo høre da. Ellers er det nok det samme som har blitt skrevet her :) har bare fått beskjed om at de er ute hver dag, så han må ha tøy til det.

Anbefaler goretex sko og dress med minst 10000 i vannsøyle. Da kan desse brukes dersom det bare regner litt, eller er vått og sølepytter fra dagen før. Støvler er ikkje godt å gå med for de minste spesielt, så eg vil helst unngå det:) eg er heller ikkje fan av regnklær, så mi har 2 stk dresser i bhg med god vannsøyle.

Signerer denne, men enda bedre å gjøre det til en daglig rutine, noen barn tømmer skiftekurven flere ganger på en hel uke :p
Jeg tar alltid med samme antall tilbake som det tas med hjem. Hvis det f eks er et par sokker og en bukse som sendes hjem, blir et par sokker og en bukse med tilbake dagen etter:) Da har mor kontroll:laughing025 Såfremt ikke far har lagt det en plass etter henting....!!!!!:schocked028

Back
Topp