Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Helene Burugle
De fortalte oss at på ett eller annet tidspunkt så har de aller fleste barne en sånn periode. Noen får den "ikke-dra-fra-meg-perioden" umiddelbart etter barnehagestart, andre kan få den lenge etterpå.
Det viktigste er å ikke ta barnet ut fra barnehagen. Da skyver man bare perioden foran seg og får ikke bukt med den.
Dette ble jeg fortalt iallefall.
De fortalte oss at på ett eller annet tidspunkt så har de aller fleste barne en sånn periode. Noen får den "ikke-dra-fra-meg-perioden" umiddelbart etter barnehagestart, andre kan få den lenge etterpå.
Det viktigste er å ikke ta barnet ut fra barnehagen. Da skyver man bare perioden foran seg og får ikke bukt med den.
ORIGINAL: Super Leeds
Takk for hurtige tilbakemeldinger fra engasjerte lesere[;)] Jeg har selvsagt snakket med bhg forrige uke og senest fredag. Jeg lurer på om noen har erfaringer? Hvorfor jeg holder barnet hjemme er for at jeg tar barnet seriøst, selv om det ikke passer verken med min jobb eller situasjon. Jeg tar meg den tiden, samtidig tenkte jeg. Hvis barnet lurer på hva som skjer hjemme når det er i bhg, får barnet oppleve dette. Samtidig er jeg bevist på at barnet ikke opplever det å få "lov" å være hjemme. Jeg trur det er en årsak og en kode som må knekkes, og levere barnet hengende fast i meg evt gråtende blir ikke aktuelt. Jeg forstår at det kan virke som jeg skyver problematikken fra meg, men det er ikke tilfelle. Jeg ser på mulige pedagogiske tilnærminger her i hjemmet i trygge omgivelser sammen med barnet, samtidig veit jeg det er mange der ute som sikkert har opplevd det samme og vil kanskje dele med seg av gode råd. På forhånd tusen takk
3 åringen begynte i bhg i høst. Det har vært problemfritt den første måneden med gode avskjeder etc. Den siste uken har det vært litt vegring, men i dag morges var det bom stopp. Barnet skal ikke i bhg, barnet er helt bestemt. Jeg har forsøkt hele helgen motivere ( altså ikke i ett) og vi ser bilder av bhg og snakker om de andre barna der samt ansatte. Barnet oppgir ingen spesifikk grunn, men er helt tydelig dit skal hun ikke. Er det noen som har tips og erfaringer vedrørende ovennevnte problematikk? Barnet ble hjemme i dag. Ønsker å observere og se om barnet kommer med flere opplysninger.
Hvem sier at man ikke skal holde barnet hjemme når det ikke vil i bhg? Hvilken sannhetsgehalt har dette, jeg har gjort empiri på at å ha barnet hjemme, der barnet er trygt har vært preventivt. Barnet har gått 3 uker etter vegringen og etter 1 uke hjemme problemfritt i bhg. Selvfølgelig skal man ha dialog med de ansatte i bhg, og selvfølgelig kan man lage avtaler med de vedrørende levering etc. Dette var ikke poenget her, jeg holdt barnet hjemme. Og siden det er så mye motstand på dette, ville jeg informere hvor preventivt og fint det gikk for vårt barn. Jeg er i mot skrikende avskjeder etc, man må forsøke snakke med barnet. Når jeg skriver at vi snakker med barnet om bhg, er det vel opplagt at det ikke skjer 24/7.Ingenting forvirrer barn, bare de får klare beskjeder om hva som foregår. Det er den ullne forklaringen og de tvetydige meldingene barnet blir utrygg av. Jeg ville dele en opplevelse vedrørende barnehage vegring av et barn i 3 års alderen og dele hvordan det har gått når vi har gjort våre valg.
Ja, vi føler oss veldig priviligert som kan bruke tid på barna mens de er små, det hjelper lite komme når de er 8-9 år og skal da begynne snakke med de.
Ha en strålende dag. I dag er barnet hjemme fordi det er sol[;)]
ORIGINAL: DnbMor
min har vært sånn også. Det er ingen spes grunn, bare trass. tror det er vanlig.
Hvem sier at man ikke skal holde barnet hjemme når det ikke vil i bhg? Hvilken sannhetsgehalt har dette, jeg har gjort empiri på at å ha barnet hjemme, der barnet er trygt har vært preventivt. Barnet har gått 3 uker etter vegringen og etter 1 uke hjemme problemfritt i bhg. Selvfølgelig skal man ha dialog med de ansatte i bhg, og selvfølgelig kan man lage avtaler med de vedrørende levering etc. Dette var ikke poenget her, jeg holdt barnet hjemme. Og siden det er så mye motstand på dette, ville jeg informere hvor preventivt og fint det gikk for vårt barn. Jeg er i mot skrikende avskjeder etc, man må forsøke snakke med barnet. Når jeg skriver at vi snakker med barnet om bhg, er det vel opplagt at det ikke skjer 24/7.Ingenting forvirrer barn, bare de får klare beskjeder om hva som foregår. Det er den ullne forklaringen og de tvetydige meldingene barnet blir utrygg av. Jeg ville dele en opplevelse vedrørende barnehage vegring av et barn i 3 års alderen og dele hvordan det har gått når vi har gjort våre valg.
Ja, vi føler oss veldig priviligert som kan bruke tid på barna mens de er små, det hjelper lite komme når de er 8-9 år og skal da begynne snakke med de.
Ha en strålende dag. I dag er barnet hjemme fordi det er sol[;)]