Bhg spørsmål :)

Eldorado

Forumet er livet
I dag hentet mannen snuppa i barnehagen, og hun ble sendt hjem med tydelige bitemerker i begge kinn. Ser tydelig tannmerker av over og underkjeve, og hun er veldig rød/blå rundt bittene.  BEGGE KINN altså!?

Hun er jo på den minste gruppen, så jeg mener de burde være bedre under oppsyn. Spesielt på fellesrommet når de er sammen med de eldre barna. Sambo syns ikke det "er så farlig", men jeg er litt usikker på hva jeg mener.

Jeg tenker at når hun ble bitt i det ene kinnet, så har hun nok skreket, for i følge merke hun har, har hun blitt bitt hardt. Da burde en voksen komme å skille dem, i stedet for at hun blir bitt like hardt i det andre!????!!  Det kan helt klar skje verre ting i bhg, men dette må ha gjort vondt.

Veit at mannen har bitt meg i armen for å tulle, og jeg syns det gjør vondt, men det merket går fort bort.

HUFF..
Skal jeg ta det opp?

jeg synes du skal ta opp det, gutten min ble bitt også på barnehagen, ikke morsomt!
men husk at hvis det e hull i skinnet så må hun ta stivkrampe sprøyte.....

Ja, nei det er ikke hull, men tydelig tannmerker og er blå inni og rundt.
Derfor jeg ikke syns det er noe trivelig!

Jeg hadde tatt det opp på en rolig og spørrende måte, om hva som har skjedd? Og hvordan det har seg at hun er bitt på begge kinn..

Stakkar jenta di...

Skjønner at du ikke synes dette var noe særlig, og da burde du ta det opp med de ansatte. Bedre å si ting som plager deg, å holde det inni seg gjør d bare vondt verre. De ansatte vil ha en åpen komminikasjon både negativt og positivt!!Men så skal d være sagt at i bhg er det ca 3 ansatte på 9-10 små så de kan umulig ha oversikt til en hver tid. Biting kan jo skje når to leker fint ilag og de ansatte ser dette, på to sekund kan bitingen skje så kunne skjedd hjemme også om man har en "bite" unge på besøk.... Men er jo så trasig når d skjer både for barnet ditt og mammahjertet!!

Eldorado skrev:
I dag hentet mannen snuppa i barnehagen, og hun ble sendt hjem med tydelige bitemerker i begge kinn. Ser tydelig tannmerker av over og underkjeve, og hun er veldig rød/blå rundt bittene.  BEGGE KINN altså!?

Hun er jo på den minste gruppen, så jeg mener de burde være bedre under oppsyn. Spesielt på fellesrommet når de er sammen med de eldre barna. Sambo syns ikke det "er så farlig", men jeg er litt usikker på hva jeg mener.

Jeg tenker at når hun ble bitt i det ene kinnet, så har hun nok skreket, for i følge merke hun har, har hun blitt bitt hardt. Da burde en voksen komme å skille dem, i stedet for at hun blir bitt like hardt i det andre!????!!  Det kan helt klar skje verre ting i bhg, men dette må ha gjort vondt.

Veit at mannen har bitt meg i armen for å tulle, og jeg syns det gjør vondt, men det merket går fort bort.

HUFF..
Skal jeg ta det opp?

Synes helt klart at du skal ta det opp. For det er ikke greit at sånt skjer!

Jeg har ingen barn (enda :)), men jeg hadde definitvt sagt fra. Dvs jeg fikk inntrykk av at de ikke sa fra til dere da hun ble hentet? Isåfall ville jeg også spurt om hvorfor de ikke sa fra om det, og forklarte det ved henting. Jeg ville også tatt et par bilder, bare slik at ingen i etterkant skal si at "det var jo ikke så ille" eller bortforklare det på annen måte...

Huff det hørets ikke noe koslig ut, men fikk du ikke noe beskjed i barnehagen når du hentet?
Vi får alltid lapp eller mutelig beskjed fra personalet hvis ting har skjedd med barnet, og hvordann hvis de vet det.
Synnes du helt klart skal ta det opp.

Jeg lurer også på om de ikke sa noe til dere? Virker jo ikke sånn, og det syns jeg er i høl´i´hue. Ja, jeg syns du burde si noe, absolutt!

Det har skjedd en gang her, et stort bitemerke på ryggen. Vi sa ikke noe den gangen, ble vel til at vi tenkte at de ikke kan ha skjønt at han ble bitt hvis han begynte å skrike, for de er veldig flinke til å si alt som har skjedd, kommer nesten løpende bort med en gang vi er innenfor porten for å fortelle om noe har skjedd.

Jeg/vi har vært på begge sider. Opplevd barn som har blitt bitt opp til flere ganger og hatt et barn som har bitt. Like fælt begge deller. Vet av erfaring at sånn situasjon skjer i løpet av et sekund. Dessverre.

Ta det opp med pedagogisk leder.
Vi opplevde det også når Thea var bare 11 månder i bhg og da fikk de høre det for det skjedde 3 ganger på 1 uke.Så si ifra hva du synes og si til de at de burde passe bedre på siden hun er den minste i bhg.

Synes det var rart de ikke sa ifra om hva som hadde skjedd når hun ble hentet jeg da.. Ville helt klart ha spurt hvis det var mitt barn!

Rart at de ikke sa noe ved henting. Når mini datt ned fra en kasse og fikk blåveis ringte de meg på jobb for å fortelle at han kom til ha ha en stor blåveis når jeg hentet han, men at det gikk bra med han. Ellers har de gitt beskjed ved henting om det har vært mindre merker.

Biting er nok noe som desverre skjer i blandt når de går i barnehage. Jeg syns ikke det er så ille om det skjer en sjelden gang, men skjer det oftere ville jeg reagert.

Jeg ville ha tatt det opp om jeg var deg, spesielt siden dere ikke fikk vite noe når dere hentet henne!
Opplevde det selv med sønnen min, 2 ganger hvor jeg ikke fikk beskjed, og 1 gang hvor jeg fikk beskjed.
Hadde hentet han og ser i bilen på vei hjem at han har et rødt merke på arma, sjekker når jeg kommer og det er et skikkelig rundt godt bite merke! Ringer bhg, hvor tlf selvfølgelig var ute av drift! Du kan tenke frustrasjonen min! Men svigersøs som tilfeldigvis jobbet der da, fikk tak i hun ene så de ringte opp igjen, joda da hadde han blitt bitt. Men dem hadde sjekket for hull og slik , og det hadde ikke han, men jeg fikk fortsatt ingen beskjed da jeg hentet han.
Samme skjedde på handa hannes, ikke fullt så rødt da, men fortsatt et bitemerke, fikk ingen beskjed. Ble bitt en gang i fingern, men da fikk jeg beskjed.

Er ellers veldig fornøyd med bhg da, og skjønner at de ikke kan være over hodene på alle ungene på en gang. Men å gi beskjes synes jeg at de burde klare! Spes når det gjelder slike ting.
Snakk med ledern på avdeling å for å få vite hva som har skjedd.. Du har krav på det!

Jeg ville helt klart tatt det opp med bhg. hvis det gjaldt mitt barn :O

I begynnelsen av bhg.-start i fjor (startet der høsten han ble 2), syns jeg at vi fikk altfor dårlig beskjed i forhold til blåmerker, kul/hovent/skrubbsår osv.. Jeg sa fra, jeg synes absolutt ikke at det er tilstrekkelig at de ansatte ikke skal vite hva som har skjedd. Det er jo klart at alle barn faller og får litt skrammer avogtil, men de gangene det var såpass at jeg skjønte at det her hadde han grått av :O En gang ringte jeg tilogmed til bhg. etter at vi kom hjem pga en stor kul/blåflekk midt i panna som var sjult av luen da jeg hentet han.. Ble en del telefonrunder da frem & tilbake, med pedagogisk leder og slikt. Etter dette tok de heldigvs kritikken til seg: og skaffet seg skadeskjema over litt "større" skader (ikke bare skrammer)... Og dette er nok den beste forbedringen der =) For nå føler jeg som mamma at tilitten er der den skal være og jeg føler meg trygg på at min lille sønn er der. Heldigvis er det bare en 4-5 ganger (2 med det nye skjemaet) det har vært noe, men likevel veldig godt å vite hva og hvorfor. For vi er kjempefornøyd med bhg, og enda bedre etter at de fikset skadeskjemaet =) Pluss at han stortrives der sammen med vennene sine. Så nå er allting godt :D

Jeg reagerte også på at ikke de ansatte sa noe når ungen din ble hentet. Syns det var rarere enn selve bitinga. For bitinga kan ha gått veldig fort, så selv om hun begynte å hyle ved første bitt og en voksen kom løpende, kan den andre ungen ha rukket å bite andre kinnet også før den voksne kom frem. Men det er viktig å si ifra om slike ting, det viser at de har sett barnet og følger med. Spesielt siden hun er på småbarnsavdeling.

Back
Topp