Bhg-plass. Hva nå?

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Har fått plass i barnehagen fra 1/8. Men så lurer jeg på hvordan det blir før start. Skal vi ta kontakt, eller blir vi invitert til møte/omvisning? Er helt grønn her jeg altså. ;)

Du får brev i posten, men ikke alle bhg har besøksdag så om du vil på det før oppstart kan du sende en mail til styrer og spørre om det er mulig å komme en tur før oppstart :)

Dere får nok brev i posten og invitasjon til en omvisningsdag før bhg start. Eller du kan bare ringe dem å spørre ;)

Dere får brev i posten, og bhg er åpen for at du kan komme innom og se deg rundt.
Det fikk e gjøre da vi hadde fått plass. Bare troppa opp sånn i 11-tia. Fikk lunsj(lillegutt fikk) og omvisning, samt hyggelig samtale med styrer.

Vi ble oppringt først, og så fikk vi brev i posten med datoen vi hadde blitt enige om, samt litt info :)

Kommer nok brev om det praktiske, men jeg ville ikke bare ha møtt opp for å se meg rundt. Er mye som skjer i en barnehage og noen dager er det vanskelig å ha tid til å ta imot foreldre/nye barn uten at man har fått forberedt seg. Små barn er ganske avhengig av rutiner i barnehage så dersom du bare dukker opp vil det kunne virke negativt på de andre barna. Man er ikke akkurat overbemannet i en barnehage så det går ofte akkurat rundt fra før ;)

Vi ble oppringt 2uker før startdato med info om avdeling og klokkeslett. Hvis du ønsker å gjøre deg kjent dær så har de fleste barnehager en egen "besøkstid", dag og klokkeslett står gjerne på kommunen sine sider:) Har du ikke et enormt behov for å se deg om på forhånd, så må du huske på at du gjerne har noen tilvenningsdager hvor du har nok av tid til dette:)
Et annet tips er å ta med barne en helgedag dere har tid for å "teste" ut uteområdet og gjøre det kjent med noen av omgivelsene:)

Vi ble oppringt først, og så fikk vi brev i posten med datoen vi hadde blitt enige om, samt litt info :)
Sånn gjør vi det på jobb også. De får tilsendt bekreftelse på plass sammen med vedtekter. Så ringer vi å avtaler oppstartsdato og så får de tilsendt brev om dato og klokkeslett de første dagene, info om oppstart og tilvenning og litt om den avdelingen de skal gå på.

Vesla har fått brev med invitasjon til besøksdag og vi til foreldremøte og oppstartstamsale :)

Back
Topp