BH under fødsel

Jeg hadde pakket med meg bikini og greier til å ha på i badekaret, men endte opp uten gitt :p Har også store bryster og tenkte en del over det i forkant, men kunne ikke brydd meg mindre der og da :p
 
Jeg har født to ganger, og var aldri noen issue at jeg ikke kunne ha på meg det jeg selv ville i hvert fall. Når det er sagt, så husker jeg ikke om jeg hadde på meg bh eller ikke, så var nok ikke det jeg brydde meg så mye om der og da. Men jeg hadde tenkt på forhånd at jeg ville ha den på.

Men det finnes bher med åpningsmekanisme foran mellom puppene, i steden for bak, sånn at man enkelt kan kneppe opp foran og brette av seg når det blir aktuelt :) Så det kan jo kanskje være noe? Mange bikinier har jo også sånn åpne/lukke-kneppe-sak foran på midten.
 
Det bestemmer du selv. Ikke noe regel på det.
Jeg hadde på med vanlige klær med sistemann.. bh og singlet. Det skjedde så fort. Men etterpå fikk jeg dusjet og fikk på meg ei trøye..
men det er vare et tilbud når en er på sykehuset, en bestemmer selv hva en har på seg
 
De ville helst at jeg skulle ta den av når jeg skulle få epidural. Så da ble det sånn.
 
Og generalisere, og si at "du tenker ikke over det da" synes jeg man skal holde seg for god for. Jeg brydde meg om mye rart under fødsel jeg, og det er jeg neppe alene om.
 
Jeg hadde en myk tøybh uten spiler som er behagelig og ha på og lett å bare dra opp for å amme:) hadde vell ca DD/E strl og synes ikke det er særlig behagelig at puppene henger og slenger.
 
Takk for mange gode svar dere! Da tenker jeg at det skal gå fint å ha bh på under fødsel og bare ta den av når lille skal legges til brystet :) Tenker at det må være en sårbar situasjon å ligge i fødsel og tenker derfor at jeg vil iallefall føle meg bekvem i den situasjonen. Det tror jeg helt seriøst ikke jeg vil føle dersom puppene ligger å flyter under den sykehusskjorta.
 
Oventil har du på deg akkurat det du føler for. Jeg var fast bestemt på å ha på meg både bh og skjorte (er ganske sjenert når det gjelder nakenhet) , men de føk etterhvert. Mistet alle hemninger under fødsel, følte at klærne hemmet meg, og holdt på å svette i hjel. :p
 
Jeg hadde på bh i starten, men tror de ba eller anbefalte meg å ta den av, men husker ikke hvorfor :p Har også store pupper så de flyter godt under en sykehusskjorte, men det gikk helt fint. Kjøp en myk amme-bh f.eks, jeg liker de i 2 pk på lindex :)
 
Hadde kun sykehusskjorte på overkroppen og ingen bh.
Ser for meg det det er mest behagelige uten.
 
Jeg hadde på bh i starten, men tror de ba eller anbefalte meg å ta den av, men husker ikke hvorfor :p Har også store pupper så de flyter godt under en sykehusskjorte, men det gikk helt fint. Kjøp en myk amme-bh f.eks, jeg liker de i 2 pk på lindex :)
Takk for tips! Skal sjekke ut de amme-bh-ene :) Jeg er vel litt sjenert av meg når det kommer til å ligge med puppene løse, det er liksom verre enn å ligge uten truse for min del...vet ikke hvorfor, men det går nok bra når en først står midt oppi det ( håper jeg ) ;)
 
Jeg har virkelig ikke peiling på når bh-en gikk av under forrige fødsel.. tok på sykehusskjorte på ett tidspunkt, men husker ikke når.. tror all sjenanse forsvant etter at klysteret ble satt. Da følte jeg at jeg ikke hadde noe privatliv igjen i denne verden :bag:
 
Ta på en ammebh, enkelt og greit :) Blir kanskje en ammebh noen mnd fremover likevel? ;)

Da jeg kom på sykehuset begge fødslene var bhen det første som forsvant, dritdigg å kun ha på den sykehusskjorta :D "Ser deg om noen mnd" liksom :laughing002
Tror ikke jeg fikk beskjed om å ikke ha på bh, eget valg.
 
Takk for tips! Skal sjekke ut de amme-bh-ene :) Jeg er vel litt sjenert av meg når det kommer til å ligge med puppene løse, det er liksom verre enn å ligge uten truse for min del...vet ikke hvorfor, men det går nok bra når en først står midt oppi det ( håper jeg ) ;)
Jeg er det jeg også egentlig, eller var kanskje?:p Har jo blitt mindre etter jeg har ammet foran alle og enhver. Og etter fødsel også var det er par på barsel som ville hjelpe meg med ammingen så da ble de vist frem og helsesøster ville se sugetaket når vi kom hjem så det ble visst naturlig å vise frem puppene etterhvert :p men de er så flinke alle som jobber med fødsel og på barsel. Alt vi har både oppe og nede er det mest naturlige for dem, hverdagslig faktisk :p
Det går nok så bra, lykke til når tiden kommer :)
 
Ta på en ammebh, enkelt og greit :) Blir kanskje en ammebh noen mnd fremover likevel? ;)

Da jeg kom på sykehuset begge fødslene var bhen det første som forsvant, dritdigg å kun ha på den sykehusskjorta :D "Ser deg om noen mnd" liksom :laughing002
Tror ikke jeg fikk beskjed om å ikke ha på bh, eget valg.
Ja, det er enkelt og greit :)
 
Med førstemann hadde jeg sykehusskjorte uten bh. Mens med andremann ble jeg overlatt mer til meg selv. Fødte i bh og min egen singlet. Jeg tenkte ikke mye over det akkurat da.
 
Jeg er det jeg også egentlig, eller var kanskje?:p Har jo blitt mindre etter jeg har ammet foran alle og enhver. Og etter fødsel også var det er par på barsel som ville hjelpe meg med ammingen så da ble de vist frem og helsesøster ville se sugetaket når vi kom hjem så det ble visst naturlig å vise frem puppene etterhvert :p men de er så flinke alle som jobber med fødsel og på barsel. Alt vi har både oppe og nede er det mest naturlige for dem, hverdagslig faktisk :p
Det går nok så bra, lykke til når tiden kommer :)
Tusen takk :)
 
Back
Topp