BH under fødsel

Milly81

Andre møte med forumet
Hei!
Hvordan er det under fødsel, får en ha på seg bh under sykehusskjorten? Jeg har ganske store pupper fra før av og regner med de vil bli enda større nærmere fødsel. Tenker derfor at jeg vil samle «jentene» slik at de ikke ligger å flyter utover før barnet skal legges til brystet. Det må vel være ok så lenge en har en bh med åpning foran slik at det blir lett å åpne når barnet skal legges til. Noen som har erfaringer? :)
 
Du kan ha på deg akkurat det du vil.
 
Jeg måtte av med alt. Ingen diskusjon fikk jeg beskjed om. Å for å være helt ærlig så hadde jeg gruva masse til den biten for jeg har også store pupper som jeg helst vil ha inni en bh. Men da alt kom tll alt så tenkte jeg ikke over det når den først var av.
Du får jo ha på en sykehus skjorte.
 
Jeg måtte av med alt. Ingen diskusjon fikk jeg beskjed om. Å for å være helt ærlig så hadde jeg gruva masse til den biten for jeg har også store pupper som jeg helst vil ha inni en bh. Men da alt kom tll alt så tenkte jeg ikke over det når den først var av.
Du får jo ha på en sykehus skjorte.

Make me! hadde jeg svart da. De kan ikke bedrive tvang, så enkelt er det.
 
Jeg måtte av med alt. Ingen diskusjon fikk jeg beskjed om. Å for å være helt ærlig så hadde jeg gruva masse til den biten for jeg har også store pupper som jeg helst vil ha inni en bh. Men da alt kom tll alt så tenkte jeg ikke over det når den først var av.
Du får jo ha på en sykehus skjorte.
Ok, høres jo ut som det kanskje kan være forskjellig fra sykehus til sykehus da. Har ikke fryktelig lyst å ligge der uten bh, men det er sikkert som du sier, at når den først er av så tenker en kanskje ikke mer på det. Det er kanskje det en tenker minst på under fødselen, er bare tanker jeg tenker nå før fødsel.
 
Ok, høres jo ut som det kanskje kan være forskjellig fra sykehus til sykehus da. Har ikke fryktelig lyst å ligge der uten bh, men det er sikkert som du sier, at når den først er av så tenker en kanskje ikke mer på det. Det er kanskje det en tenker minst på under fødselen, er bare tanker jeg tenker nå før fødsel.
Jeg grudde meg generelt til å være naken nedentil under fødsel, og skulle absolutt ikke ha flere inne på rommet enn jeg absolutt måtte. Når det kom til stykket så kunne jeg ikke brydd meg mindre:p tror det var 7stk (medregnet samboer) inne på rommet, da det endte med vakuum og var et par studenter :hilarious:
 
Jeg grudde meg generelt til å være naken nedentil under fødsel, og skulle absolutt ikke ha flere inne på rommet enn jeg absolutt måtte. Når det kom til stykket så kunne jeg ikke brydd meg mindre:p tror det var 7stk (medregnet samboer) inne på rommet, da det endte med vakuum og var et par studenter :hilarious:

Veeel, akkurat nedentil må man jo nesten ta av da :hilarious: men bh kan de ikke tvinge noen til å ta av seg :)
 
Veeel, akkurat nedentil må man jo nesten ta av da :hilarious: men bh kan de ikke tvinge noen til å ta av seg :)
Vet jo det :hilarious: poenget var egentlig at jeg grudde meg fryktelig til dette, men når det kom til det så hadde jeg ikke trengt å grue meg. For jeg lå der og brydde meg nada :hilarious: hadde forøvrig ikke bh heller, kun den blå skjorta :)
 
Vet jo det :hilarious: poenget var egentlig at jeg grudde meg fryktelig til dette, men når det kom til det så hadde jeg ikke trengt å grue meg. For jeg lå der og brydde meg nada :hilarious: hadde forøvrig ikke bh heller, kun den blå skjorta :)

Hadde det likt som deg :)
Jeg skulle egentlig kle meg litt mer etter jeg kom ut fra dusjen på fødestua, men det rakk jeg ikke :p
 
Hadde uten bh med nr 1, men med bh med nr 2. Var null stress begge deler. Var i sykehusskjorte med begge to. Så var jo godt tildekka egentlig uansett. :) Bhen var enkel å få av.
 
Jeg hadde på en lang bomullskjole nesten hele fødselen, den jeg kom i.
Byttet til skjorte med åpning i ryggen etterhvert som de mente det var på tide med en epidural. Tror ikke jeg hadde noe mer enn den skjorta da, men hadde nok kanskje ikke på BH når jeg kom inn. Uansett så var jeg så utmattet på det tidspunktet at jeg ikke kunne brydd meg mindre.
 
Make me! hadde jeg svart da. De kan ikke bedrive tvang, så enkelt er det.

Fikk beskjed om at det va i tilfelle det ble akutt ks så skulle man ikke bruke tid på å få av en bh..men som sagt da den først var av så tenkte jeg ikke på den noe mere
 
Tydeligvis litt forskjellig praksis rundt omkring etter svarene her o_O:)
Jeg har ikke måtte fjerne noe på mine 4 fødsler.. sånn utover den sexy nettingstrusa da når ungen skal ut :hilarious:
 
Jeg fjerna alt. Hadde kun sykehus trøye. Men helt ærlig det er det siste du tenker på. Eneste som er i hodet ditt er få ungen ut.
 
Det tenker du ikke over når du ligger der. Jeg var kjempe nervøs for å ligge der med dåsa ute. Men når man står i det så ligger man der med dåsa på vidt gap med spredte bein, Og man kunne ikke brydd seg mindre!
Disse jordmødrene har sett hundrevis av gapene dåser og hengende pupper og de bryr seg ikke i det hele tatt. Tørker bæsj om det kommer litt uten å bry seg også!
Du får jo uansett ha på den store sykehusskjorta og den dekker det meste :)
 
Jeg hadde ikke på den og følte ikke behov, men har heller ikke store pupper til vanlig (75B) så det var aldri et problem for meg. (Og bh var veldig svett så var godt å få den av) Mot slutten av fødselen (i mellom riene) kom ene barnepleiere og kneppet opp skjorten så det var klart til at lille fikk ligge på magen min med hud til hud, så mot slutten vil de sikkert at den skal av. Men tviler på at de krangler om du vil ha den på det eneste situasjonen jeg kan tenke de kan insistere er om man har epidural? Den tapes jo til ryggen så vet ikke om de ikke vil ha noe over? det er sannsynligvis ikke noe problem når jeg tenker meg om, men du kan jo alltids spørre jordmor om prosedyren?
 
Du får ha på deg hva du vill, men min erfaring at under følsen vill du ha alt av og bryr deg ikke om annet enn riene
 
Back
Topp