Bevegelsesmønster fra uke 28?

Iva82

Elsker forumet
Himmelbarn
Hei,jeg er 28+1 idag og har lest at etter uke 28 foster bør har et mønster og at vi bør følge på det. Min er ganske rolig noe dager og andre veldig aktiv så jeg blir veldig bekymret. Er det andre her med samme eller dere alle har foster med samme aktivitet hver dag? Har lest masse nyttig her kjenneliv.no
 
Last edited:
Jeg er 30+5 i dag og synes fremdeles det varierer en god del. Noen dager mer aktivitet enn andre, men noe aktivitet hver dag. Føler babyen endrer leie og at det er derfor i mitt tilfelle, og når jeg stresser og bekymrer meg resulterer det i mindre liv og mer kynnere. Hvis du er bekymret bør du kontakte jordmor, det er bedre med en sjekk for mye mener nå jeg.
 
Selvom det er rolig noen dager, er det ikke enkelte tider på døgnet du uansett er vant til å kjenne liv?
På morgenen, før du står opp? Etter måltid? På kvelden? Det er disse rutinene som er greit å bli kjent med.

Jordmor sa til meg at det er viktig å legge merke til når det er bevegelser, men man trenger ikke stresse med en gang det er rolig. Har det gått flere timer siden man har kjent noe, og er vant til å kjenne noe på disse tidene av døgnet, kan man drikke et glass saft, legge seg på siden og kjenne etter i en time. Er det da lite bevegelser, rådet hun å ta kontakt.

Jeg har selv erfart dager med veldig mye aktivitet, og dager med mye mindre, men har aldri gått en dag uten at jeg har kjent noen store bevegelser siden uke 28.
 
Hei,jeg er 28+1 idag og har lest at etter uke 28 foster bør har en mønster og at vi bør følge på den. Min er ganske rolig noe dager og andre veldig aktiv så jeg blir veldig bekymret. Er det andre her med samme eller dere alle har foster med samme aktivitet hver dag? Har lest masse nyttig her kvinneliv.no

Min fikk aldri noe fast mønster i magen :)men ta bre kontakt med føden om du blir bekymret på de rolige dagene, det gjorde jeg fordi jeg ble så redd. Men alt var fint hver gang :)
 
Jeg kjenner nesten ikke sparkene hennes når hun ligger med hodet ned, må virkelig kjenne godt etter (morkaka foran), så for min del er bevegelsesmønster veldig ulikt etter hvordan hun ligger, og per nå er hun jo all over the place, så ville ikke stresset for mye på at du ikke kjenner igjen mønster så lenge du kjenner liv :)
 
Har d helt likt som deg. Noen dager med veldig mye aktivitet og noen dager med veldig lite. Kommer an på leiet til babyen merker jeg. Men ring føden om du er bekymret ❤
 
Samme her, noen dager kjenner jeg masse gjennom dagen og noen dager lite. Det kommer kanskje an på hvordan fosteret ligger og jeg har morkaka foran så det har kanskje litt si. Jeg prøver også å finne et mønster i bevegelsesmønsteret, men synes det er litt vanskelig.
 
Jeg er 30+5 i dag og synes fremdeles det varierer en god del. Noen dager mer aktivitet enn andre, men noe aktivitet hver dag. Føler babyen endrer leie og at det er derfor i mitt tilfelle, og når jeg stresser og bekymrer meg resulterer det i mindre liv og mer kynnere. Hvis du er bekymret bør du kontakte jordmor, det er bedre med en sjekk for mye mener nå jeg.
Jeg tror samme her,han sparker men kanskje bare mot rigen så jeg føler ikke så mye.
 
Selvom det er rolig noen dager, er det ikke enkelte tider på døgnet du uansett er vant til å kjenne liv?
På morgenen, før du står opp? Etter måltid? På kvelden? Det er disse rutinene som er greit å bli kjent med.

Jordmor sa til meg at det er viktig å legge merke til når det er bevegelser, men man trenger ikke stresse med en gang det er rolig. Har det gått flere timer siden man har kjent noe, og er vant til å kjenne noe på disse tidene av døgnet, kan man drikke et glass saft, legge seg på siden og kjenne etter i en time. Er det da lite bevegelser, rådet hun å ta kontakt.

Jeg har selv erfart dager med veldig mye aktivitet, og dager med mye mindre, men har aldri gått en dag uten at jeg har kjent noen store bevegelser siden uke 28.
Hver dag er det liv men jeg føler mer at han snur seg og sparker forskjellige. Jeg tror jeg skal prøve å snakke med jordmor på mandag.
 
Min fikk aldri noe fast mønster i magen :)men ta bre kontakt med føden om du blir bekymret på de rolige dagene, det gjorde jeg fordi jeg ble så redd. Men alt var fint hver gang :)
Jeg forventet ikke at jeg blir redd så sent. Etter alle SAer og senabort jeg er redd av dødfødsel så prøver å tenke fornuftig og ikke bli hysterisk
 
Har d helt likt som deg. Noen dager med veldig mye aktivitet og noen dager med veldig lite. Kommer an på leiet til babyen merker jeg. Men ring føden om du er bekymret ❤
Det er beroligende at jeg er ikke alene :)
 
Samme her, noen dager kjenner jeg masse gjennom dagen og noen dager lite. Det kommer kanskje an på hvordan fosteret ligger og jeg har morkaka foran så det har kanskje litt si. Jeg prøver også å finne et mønster i bevegelsesmønsteret, men synes det er litt vanskelig.
Jeg føler at han snur seg så kanskje er det bare umulig å føle pga masse plass i livmora
 
Jeg forventet ikke at jeg blir redd så sent. Etter alle SAer og senabort jeg er redd av dødfødsel så prøver å tenke fornuftig og ikke bli hysterisk

Om du er redd er det hvertfall helt naturlig, når man har opplevd så mange ganger at det ikke har gått bra ❤️ ikke sitt alene med masse frykt, hvsi du ringer jordmor eller føden kan de også komme med beroligende ord til deg. Ikke noe godt å være redd, men jeg forstår det veldig godt. Det skal gå bra med barnet ditt denne gangen ❤️
 
Er 30+1 og kjenner litt, ikke mye, hver dag :) Har morkaka foran som flere her, og tror det har en del å si da jeg fikk høre på UL at den også var veldig tykk :hilarious: Går nattvakter noen ganger, og da skjønner jeg hvorfor jeg kjenner lite på dagtid, og det er nok fordi det er full fest på natta :hilarious:
 
Det er ikke et fast mønster,men kjenner mye aktivitet hver dag. Ikke lest alle kommentarene,men ser flere nevner plassering av morkake som nok kan ha en del å si.

Ofte hjelper det å drikke eller spise:).

Det som er viktig er at du skal kjenne liv hver dag og der som du er usikker må du ta kontakt med jordmor/føden.
 
Er 30+1 og kjenner litt, ikke mye, hver dag :) Har morkaka foran som flere her, og tror det har en del å si da jeg fikk høre på UL at den også var veldig tykk :hilarious: Går nattvakter noen ganger, og da skjønner jeg hvorfor jeg kjenner lite på dagtid, og det er nok fordi det er full fest på natta :hilarious:
He,he,fest på natta! :) Her er morkaka bakk så det er ikke årsak. Idag han er på fest hele dagen og igår han sparket bare litt her og der
 
Veldig varierende hver dag her og, begynt med en app som jeg kan registrere spark da jeg syns det har vært lite i det siste. Skal på sykehuset neste uke for sjekk. Ser på appen at det likevel er endel spark, så anbefaler sånn sparkeapp :)

Her ligger babyen i seteleie, så tror det har mye å si og!
 
Veldig varierende hver dag her og, begynt med en app som jeg kan registrere spark da jeg syns det har vært lite i det siste. Skal på sykehuset neste uke for sjekk. Ser på appen at det likevel er endel spark, så anbefaler sånn sparkeapp :)

Her ligger babyen i seteleie, så tror det har mye å si og!
Jeg skal ringe føden imorgen bare å høre hva de sier. Jeg tror babyen her endrer leie ofte,er usikker men tror den gjor det.
 
Varierer fra dag til da, stortsett veldig aktiv da, så bekymrer meg ikke så mye.
Forrige svangerskap var det også variasjo, emn da veldig lite bevegelse. Snakket ofte med jordmor, og det var godt å få bekreftet at alt var som det skulle :)
 
Back
Topp