Bevegelser

jece85

Forelsket i forumet
Hvordan er det med deres små, er de like aktive eller er de roligere til tider?
Jeg kjenner fortsatt daglige spark, og bevegelser, men de siste to-tre dagene har han vært en del roligere. Jeg drikker isvann for å vekke han opp og får kanskje et par dult.
Og kjenner han jo ellers et par ganger om dagen. Men for bare 1 uke side var det jo lange fest danser i magen..

Kjenner liv hver dag-men noen dager mer enn andre. De har det vel litt som oss tenker jeg-noen dager er vi mer aktive og har mer energi :) Har spurt både JM og leger om dette,så er ganske rolig på at det stemmer :) Men kjenner hvertfall noe hver kveld og litt om morgenen,så varierer det litt ut over dagen! Kommer også an på om jeg selv er mye i aktivitet eller ikke :)

Selv om du kjente turbobevegelser sist uke, er det IKKE faretruende at magen din har sluttet å sentrifugere nå.....Babyen har vokst masse (200 gram) på 1 uke, og plutselig kommer dagen: Babyen har for liten boltreplass:-)

Min jente var krabbe-krølle der inne hele tiden, men det har roet seg kraftig til noen ålende bevegelser i stedet for. Hun har blitt stor :-) Kan ikke sprelle lengre, bare kveile seg:-)

Så lenge du kjenner liv hver dag....men jeg ville ikke forventet sånne dramatiske bevegelser som vi gjorde før

Her er det hæla i taket! eller retter sagt rett i ribbeina og høyresiden min ...Er jo fantastisk ubehagelig til tider!!! spesielt om natten om jeg må opp på do ,da blir det virkelig liv i han og på ettermiddagen om jeg har beveget meg mye på dagen ...jeg er uke 34 ..så han har det kjempe bra , men gleder meg til han ikke har like god plass!!

Her synes jeg at hun har blitt mer aktiv den siste uken. :)
De siste dagene har det virkelig vært fest i magen, både natt og dag! :) Kan jo være at det er dårligere plass, og at det er derfor jeg kjenner bevegelsene så tydelig? Tidligere har jo morkaken foran dempet mye, men nå er det så kraftig at jeg kjenner mer. :)

Ser for meg hvordan hun kommer til å sprelle med ben og armer som nyfødt, og smiler med sitt tannløse smil. :)

Han er like aktiv som han alltid har vært, men bevegelsene er helt annerledes. Nå føles det mer som en kålorm enn som en kickbokser :)

Det er masse bevegelser i magen, men det er blitt mindre spark og mer følelsen av at hun vrir og vender på seg der inne. Nå har min lille fremdeles godt med plass å boltre seg på selv om jeg er 34+5, kanskje fordi jeg hadde så voldsomt stor mage sist gang (livmoren vet veldig godt hvordan den skal strekke seg ut).
Holdt på å glemme det av; jeg skulle jo også påpeke at selv om bevegelsene kan bli annerledes mot slutten, skal det IKKE bli helt rolig i magen. Hvis det går lengre tid uten at du har kjent liv, og det ikke hjelper å drikke noe kaldt og søtt, skal du kontakte jordmor/lege/føden.

Her har bevegelsene blitt annerledes og er på en måte mer stille om dagen, altså det er ikke spark og smågreier, men mer sånne større bevegelser, i tillegg til romstering nederst i magen. Fikk jo forklaringa på hvorfor det har blitt så veldig mye annerledes enn jeg har vært vant til og ribbeina mine ikke får unngjelde om dagen, og det var jo så klart fordi han hadde snudd seg til feil veg etter da å ha ligget riktig veg fra før. :(

Back
Topp