bevegelser

maja88

Gift med forumet
Etter og ha liggi på sofaen en liten stund og kjent nøye etter, så kan eg skjenne pitte pitte små bevegelser fra lille gullet i magen <3 Er nå 10 + 4 :) å siden det bare e 1 år siden sist, så e jo alt mere følsomt der :) Ingen tvil i at det e lille <3 
Flere ? 

Da kan jeg si at jeg har kjent det i flere uker
Har hatt så mye fantomspark og leamus (følte til og med spark da jeg ikke var gravid) men VET at det ikke er babyen. En får jo oppfatte det slik en vil selv selvfølgelig, men en liten dært på 3 cm kjenner en ikke så tidlig.

Koser meg med boblene, fantomsparkene og kilingen og håper i alle fall bevegelsene/sparkene kommer tidligere enn forrige gang (uke 19).

Trodde kanskje det var litt tidlig å kjenne? Men er jo selvfølgelig veldig individuelt og forskjellig fra person til person :-) Gleder meg til jeg kjenner liv her inne :-)

Veit at det e lille. For det e ikke som fantom spark og bobler.. Er akkurat slik da førstemann beveget seg. Så jo, det er fult mulig å kjenne bevegelser nå. Det er som fiske sprell.. Å det er ikke slik fantomspark er.. 

~*LilleBlomst*~ skrev:
Når jeg gikk med sønnen min så kjente jeg det i uke12 sist og utvedig i uke 16. Så det er mulig ;)

ja, med første kjente jeg det i uke 13, å sambo kjente første spark på utsiden i uke 16-17. Har veldig mye å si hvor følsom man er, og veit hva man skal leite etter. :)

maja88 skrev:

~*LilleBlomst*~ skrev:
Når jeg gikk med sønnen min så kjente jeg det i uke12 sist og utvedig i uke 16. Så det er mulig ;)

ja, med første kjente jeg det i uke 13, å sambo kjente første spark på utsiden i uke 16-17. Har veldig mye å si hvor følsom man er, og veit hva man skal leite etter. :)

Stemmer det, hvis man vet hva man skal kjenne etter (og har vært gravide opp til flere ganger før), kan det faktisk henne man kjenner det, selv om det er tidlig..! Tror det er veldig individuelt og kanskje litt uvanlig også, men det betyr ikke at det ikke er mulig :)

Selv kjente jeg det i uke 11 sist gang..! :) 

Lykkeliten_84 skrev:

maja88 skrev:

~*LilleBlomst*~ skrev:

Stemmer det, hvis man vet hva man skal kjenne etter (og har vært gravide opp til flere ganger før), kan det faktisk henne man kjenner det, selv om det er tidlig..! Tror det er veldig individuelt og kanskje litt uvanlig også, men det betyr ikke at det ikke er mulig :)

Selv kjente jeg det i uke 11 sist gang..! :) 

Ja, å hvor lenge siden der er at du var gravid sist :) Men må jo ligge på sofaen og kjenne nøye etter for å kjenne det og da :) Men verdt det :D

Fikk høre fra en lege at det er umulig å kjenne liv før uke 12-13. Bebisen ligger jo nede og bak skambenet enda. Jeg syns jeg kjente en "gullfisk" nedi der for noen dager siden. Om det er knerten eller luft, det anes ikke. Tror nok mange innbiller seg bevegelse. Er jo ikke store enda disse små.

MamsTW skrev:
Fikk høre fra en lege at det er umulig å kjenne liv før uke 12-13. Bebisen ligger jo nede og bak skambenet enda. Jeg syns jeg kjente en "gullfisk" nedi der for noen dager siden. Om det er knerten eller luft, det anes ikke. Tror nok mange innbiller seg bevegelse. Er jo ikke store enda disse små.

Det er fult mulig å kjenne bevegelser før uke 12. Så lenge en veit hva en skal kjenne etter. :) 
Som sagt over, så har det veldig mye å si hvor lenge er det siden du gikk gravid sist, hvor følsom en er og veit hva man leter etter. :)

maja88 skrev:

MamsTW skrev:

Det er fult mulig å kjenne bevegelser før uke 12. Så lenge en veit hva en skal kjenne etter. :) 
Som sagt over, så har det veldig mye å si hvor lenge er det siden du gikk gravid sist, hvor følsom en er og veit hva man leter etter. :)

Er nok veldig individuelt om en kjenner noe. 2 år siden siste graviditet og da kjente jg ikke noe før i uke 17-18. Og tror nok at over halvparten som sier at de kjenner liv før uke 12 kjenner noe annet enn bebisen. Men det er mine tanker :-)

"I tiden fremover vil fostret primært vokse, hittil har fostret for det meste utviklet og dannet viktige organer og lemmer. Fosteret beveger seg mye, men det er for tidlig til at det kan merkes av mor. " Dette står skrevet om uke 11-12.

MamsTW skrev:

maja88 skrev:

MamsTW skrev:

Er nok veldig individuelt om en kjenner noe. 2 år siden siste graviditet og da kjente jg ikke noe før i uke 17-18. Og tror nok at over halvparten som sier at de kjenner liv før uke 12 kjenner noe annet enn bebisen. Men det er mine tanker :-)

Men så er det under 1 år siden jeg var gravid da. I fjor på denne tiden var jeg ca 7 mnd på vei. Å jeg kjente liv allerede i uke 13 med storebror.. Å som sagt, jeg må ligge lenge å kjenne etter og. 

maja88 skrev:

MamsTW skrev:

maja88 skrev:

MamsTW skrev:

Men så er det under 1 år siden jeg var gravid da. I fjor på denne tiden var jeg ca 7 mnd på vei. Å jeg kjente liv allerede i uke 13 med storebror.. Å som sagt, jeg må ligge lenge å kjenne etter og. 

Joda, vet d ikke er lenge siden du gikk gravid. Og vet en kjenner bevegelse fortere med nr 2. Som sagt før, veldig individuelt når en kjenner liv. Om det er lyft eller bebis får vi aldri vite, mn så lenge en tror d sterkt nok så er det jo koselig til tidligere en kjenner d. Som jg skrev tidligere så kjente jeg noe for noen dager siden, men kan ikke si med 100% sikkerhet at d er bebisen. Selv om jg har kjent d før.

det er nok riktig å si at man ikke kan kjenne babyen når livmoren ligger nedi bekkenet men hun sier ikke noe om den gjør det eller ikke.. Jeg er 10 uker på vei og livmoren kom opp fra bekkenet for 1 uke siden:-)

Jeg er 11 uker på lørdagen, å jeg kan kjenne toppen av livmoren på oversiden av skambeinet. 

Back
Topp