Bevegelser på en side?

Niliel

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Jeg er i uke 26 og har kjent bevegelser lenge (siden 15-16). Jeg merker dog veldig stor forskjell på bevegelsene på høyre vs venstre side, og har gjort det helt siden starten. Jeg hadde regnet med at det ville stabilisere seg mer etterhvert, men blir egentlig bare tydeligere. Hadde morkaka bak på OUL, men kanskje den har flyttet seg så den ligger mot den ene siden?
Andre som kjenner bevegelser mye tydeligere på en side, er det normalt?

Eg hadde det slik i forrige svangerskap, og i følgje jordmor var det heilt normalt:happy: Ho sa at grunnen var at baby hadde lagt seg med ryggen mot den eine sida, og sparka mot motsett side. Etterkvart som magen vart større kjente eg framleis mest spark på den eine sida, og meir pressing/trykking på andre sida. Tenkte nesten på det som om babyen strakk seg eller pressa seg ut mot sida.

Kanskje babyen bare har valgt seg en favorittside :-)

Jeg kjenner mest på en side/sted. Virker som han har en favorittstilling. :)

Jeg er i uke 26 og har kjent bevegelser lenge (siden 15-16). Jeg merker dog veldig stor forskjell på bevegelsene på høyre vs venstre side, og har gjort det helt siden starten. Jeg hadde regnet med at det ville stabilisere seg mer etterhvert, men blir egentlig bare tydeligere. Hadde morkaka bak på OUL, men kanskje den har flyttet seg så den ligger mot den ene siden?
Andre som kjenner bevegelser mye tydeligere på en side, er det normalt?

Faste plasser her også. Ble veldig tydelig etter 3 dager med urovekkende stillhet denne uken, for da bevegelsrne kom tilbake i går hadde de byttet plass. Jeg regner med hun har snudd seg, og ligget med beina inn mot ryggen et par dager slik at jeg ikke har kjent henne.

Enda til gode å kjenne bevegelser foran på magen, men det er vel der morkaka ligger, siden jeg har foranliggende :)

Det er veldig normalt :happy:
Jeg kjenner aller mest på min venstre side og litt mot midten. De er enda ganske små iforhold til det de blir :)

Så godt å høre det er flere og at det er normalt :HeartredKan ikke huske det var så tydelig bare en side i mine to tidligere svangerskap, og tenkte at ettersom det fortsatt er så mye plass så bør det jo være mye «forflytning» der inne enda og derfor litt rart. Man blir så tussete og nervøs for alt mulig - skulle tro man burde være litt mer herda som tredjegangs, men føler neste det er omvendt for meg :nailbiting: Sikkert pga alder :p

Jeg er i uke 25, og jeg kjenner også mest på en side. Jeg kjenner stort sett spark på venstre side, også er det gjerne veldig hardt på høyre side (kanskje en rumpe der?) :p jordmor sier det er normalt at de finner en stilling de foretrekker :joyful:

Hvordan kjenner dere babyen? Jeg synes jeg kjenner mye bevegelse, men ikke spark. Det er mer som babyen flytter seg rundt. Lurer på om han sparker innover og ligger med ryggen utover mot magen. Så føler mest jeg kjenner flytting og romstering. Er i uke 26

Hvordan kjenner dere babyen? Jeg synes jeg kjenner mye bevegelse, men ikke spark. Det er mer som babyen flytter seg rundt. Lurer på om han sparker innover og ligger med ryggen utover mot magen. Så føler mest jeg kjenner flytting og romstering. Er i uke 26

Jeg kjente mer spark/dult før, de siste par ukene har det blitt mer romstering og flytting, plutselig er magen skeiv og lille trykker utover, gjerne samtidig som han trykker på blæra så jeg må knipe igjen for å ikke tisse på meg :hilarious: er spark og dult innimellom, men har endret seg. Det er normalt når de blir større og får mindre plass at bevegelsene endrer seg, eller som du sier at plutselig sparker de innover isteden.
Bevegelsene mine endret seg før siste jordmortime, og da var alt i orden ihvertfall :Heartblue jeg er 26+3.

Bevegelsene har endret seg her også! Startet med små dult som jeg er ganske sikker på at var spark, disse ble tydeligere utover de neste to ukene. Så hadde jeg noen dager hvor jeg fremdeles kjente noe men mindre, og nå de siste tre-fire dagene er det mer romstering/flytting med noen dult her og der:happy: 26+1 i dag:Heartred

Back
Topp