Bevegelser og spark

Ella30

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Har mange av dere kjent spark utenpå magen enda? Hva med barnefar?

Jeg har gått og ventet lenge på dette nå føler jeg, kjent tydelige spark en god stund men ikke klart å kjenne utenpå da lille alltid har sluttet å sparke når jeg eller sambo har lagt hånden på magen...

Men idag 18+1 kjente jeg det endelig! [emoji1][emoji173] Beste følelsen altså! Håper sambo også får kjent veldig snart nå [emoji5]

Har ikke kjent stort enda (17+2). Har kjent ut som noe har velta seg inne i magen ved enkelte anledninger, får anta det var en baby, for det var en veldig rar følelse.

Jeg kjenner ganske tydelige spark når jeg kjenner med hånda. Har vel kjent bittelitt romstering i magen ellers men kjenner faktisk tydeligere bevegelser når jeg holder hånda på magen :) Synes det er litt rart men!:) Kjenner ikke noe særlig ellers men babyen flytter seg tydeligvis mye rundt i magen fordi "kulen" inni der er på forskjellige plasser ila dagen. Høyt oppe/lavt nede- til venstre eller høyre. Litt rart det ikke kjennes bedre at den flytter seg så mye:wideyed:

Jeg er førstegangsfødene, så er usikker på hvordan det kjennes ut med liv i magen. Det kjennes sikkert ulikt fra person til person? Men de siste dagene har jeg kjent en krible følelse i magen, nesten som det kiler litt. Klarer ikke helt å beskrive det, men føles ut som noe beveger seg der inne hvert fall. Har aldri kjent en slik følelse før, så tenker at det må være babyen :-) Er 17+6 i dag, og ser frem til UL på torsdag.

Jeg er i uke 18+6 nå og jeg kjenner spark hver kveld nå. For 1 uke siden kjente sambo spark på utsiden for første gang [emoji173]️ jeg har morkaken på fremsiden og var litt usikker på hvor tidlig jeg ville kjenne spark denne gangen.

Jeg er 18+3 i dag og andre gangs, så hadde forventet å kjenne liv for lengst. Men jeg kjenner svært lite. Noen små dytt inni nå og da bare. Sammenligner så mye med forrige og da husker jeg at jeg kjente det en uke før OUL, og det er nå om 2 dager, så er litt små bekymret.. Men det går nok bra. Er nok bare baby som ligger litt annerledes enn forrige håper jeg [emoji4]

Uke 19 i dag, og kan såvidt begynne å kjenne det på utsiden. Jeg selv kjenner iallefall mye mer bevegelse nå enn for 2 uker siden [emoji3]

Har ikke kjent noe særlig enda, men så er jeg førstegangs og har morkaka på fremsiden... Gleder meg til å få kjenne spark og bevegelse :) Er 17+4 i dag

har kjent liv inni lenge, det har vært noen få ganger jeg har lurt på om de sparkene ville vært mulig å kjenne på utsiden, men har jo ikke hatt sjansen.
Min har lange perioder (dager) der den ligger slik at jeg ikke kjenner noe særlig i det hele tatt for så plutselig at det er romstering.
Lite spark og boksing egentlig, men det hender

har kjent liv inni lenge, det har vært noen få ganger jeg har lurt på om de sparkene ville vært mulig å kjenne på utsiden, men har jo ikke hatt sjansen.
Min har lange perioder (dager) der den ligger slik at jeg ikke kjenner noe særlig i det hele tatt for så plutselig at det er romstering.
Lite spark og boksing egentlig, men det hender
Akkurat sånn har jeg det også:happy:

Kjenner det godt på utsida ja. Innsida også[emoji4] barnefar har også kjent i ca 17+2. Er 18+6, blir meir og meir tydelig og regelmessig for kvar dag. Nå kan eg tilogmed kjenne når eg står/er i aktivitet. Så kjekt[emoji4][emoji7]

Akkurat sånn har jeg det også:happy:
Igår måtte jeg til slutt lytte etter den lille. Når da babyen en times tid senere slår kollbøtte og jeg kommenterer at "nå" beveger den seg får jeg beskjed om at jeg klager om h*n beveger seg og klager om h*n ikke beveger seg..... Som om det var sånn jeg mente det liksom

Igår måtte jeg til slutt lytte etter den lille. Når da babyen en times tid senere slår kollbøtte og jeg kommenterer at "nå" beveger den seg får jeg beskjed om at jeg klager om h*n beveger seg og klager om h*n ikke beveger seg..... Som om det var sånn jeg mente det liksom
He he ja blir nok ikke lenge til vi merker mye og kanskje blir litt plaget av det også, selv om jeg hvertfall gleder meg til det. Blir jo litt bekymret også da om man en dag ikke kjenner noe og det dagen før har vært mye romstering der inne. Jeg bekymrer meg mye, altfor mye og klager nok endel. Har masse katastrofe tanker om hva som kan gå galt, ikke rart om det blir litt klaging.

He he ja blir nok ikke lenge til vi merker mye og kanskje blir litt plaget av det også, selv om jeg hvertfall gleder meg til det. Blir jo litt bekymret også da om man en dag ikke kjenner noe og det dagen før har vært mye romstering der inne. Jeg bekymrer meg mye, altfor mye og klager nok endel. Har masse katastrofe tanker om hva som kan gå galt, ikke rart om det blir litt klaging.
Vi har jo litt bagasje også som jeg tenker stresser nervene ekstra du og jeg.

Litt plagsomt hvordan det over flere uker nå har vært perioder på dager hvor jeg knapt kjenner noe pga leiet til babyen.
Hvis jeg har tid når jeg våkner om morgenen kan jeg ofte kjenne den og da hjelper det utover dagen ihvertfall. Spent på om den har like lange ben som det så ut på forrige ul

Jeg kjenner ikke en dritt, jeg. Er 18+1. Ikke utenpå og ikke inni. Har ved to anledninger kjent et eller annet, men aner ikke om det faktisk var babyen. Første gang kjentes det nesten som et popp og andre gang var det som to «dult» rett etter hverandre. Har morkaken bak, så tenker jo at jeg burde kjenne noe, så godt jeg har ny OUL neste uke.

Jeg kjenner ikke en dritt, jeg. Er 18+1. Ikke utenpå og ikke inni. Har ved to anledninger kjent et eller annet, men aner ikke om det faktisk var babyen. Første gang kjentes det nesten som et popp og andre gang var det som to «dult» rett etter hverandre. Har morkaken bak, så tenker jo at jeg burde kjenne noe, så godt jeg har ny OUL neste uke.
Høres ut som det kan ha vært babyen
ikke uvanlig å kjenne sånn at man lurer på om det var det, men så kommer det ikke igjen så man får kjent ordentlig etter liksom.

Heller ikke uvanlig å passere halvveis uten å ha kjent noe

Back
Topp