Bevegelser.. litt bekymra.

Bridget

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Har frem til nå hatt ei aktiv lita frøken i magen, som har turna som mest på kveldstid og på morgenkvisten, men i går kveld var de nå tydelig markante sparkene fraværende, det samme også når vi la oss i går.. tenkte at det kanskje var fordi vi hadde stått på litt med oppussing og var slitne og at det ville bli livat igjen i dag tidlig.

Våknet med hjertet i halsen og begynte panisk kjenne etter bevegelser og spark, men ingenting - det var like før panikken overtok da jeg kjente et lite dult fra innerst inne etterfulgt av et par spark :love7

Men det liksom ikke samme futten som det har vært, er det normalt at det går slik opp og ned eller burde jeg bekymre meg..?

Jeg vet desverre ikke. Min har roet seg litt ned også. Kjenner spark, men det er liksom ikke de karate sparkene lenger.
Jeg bare innbiller meg at han har litt mindre plass å bevege seg på - at han ikke får ta sats i sparkene sine ;)

Men hvis din plutselig slutter helt, ville jeg kanskje tatt kontakt med jordmor - bare for å være på den sikre sida.... Man vet jo aldri....

Jeg har ikke noe riktig svar til deg, men det er iallfall positivt at du kjente dult og spark! :-)
Min jente varierer også i aktivitetesnivået, men hun har også fast sparkemønster på morgenen og kvelden.
Det er så herlig å kjenne bevegelsene som det siste man gjør før man sovner, og det første man kjenner når man våkner. <3
Men jeg må også kjenne godt etter noen ganger, spesielt siden morkaken demper for bevegelsene. Kjenner fortsatt kun bevegelser på sidene, og ikke midt på magen.
Noen dager synes jeg at har kjent lite bevegelse, men når det kommer på kvelden føler jeg meg trygg igjen.
Det er jo vanlig at de sover når vi er i bevegelse, så har du vært oppe å stått hele dagen, er det nok bare derfor! :-)

Eg hadde nokk kontaktet jordmor. Bedre å ringe enn å gå å bekymmre seg

Høres ut som du har det sånn som jeg hadde det forrige uke, vurderte sterkt å ringe jordmor. Blei skikkelige nervøs for at noe var galt:( kjente nesten ingenting, uansett hva jeg gjorde i 4 dager:( men i går kveld var alt tilbake til normalen, og i dag har det gått i ett siden klokka 7, så nå er nervøsiteten borte:) vet ikke om det er normalt eller ikke.. men hva er egentlig normalt? Syns alle jeg snakker med sier noe annet en forrige jeg snakket med..

Tror nok det går helt fint. Hvis han fortsetter å være rolig, så er det nok kanskje greit å ringe jm... - stol alltid på magefølelsen! Mange ganger så tror jeg man uroer seg for ingenting, men når det gjelder disse søte små, så er en gang for mye bedre enn en gang for lite! Lykke til :)

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Jeg spurte om dette i går og legen her sa da at man alltid skal ta kontakt hvis man kjenner mindre bevegelser enn vanlig. Jeg hadde det slik i påsken og da var vi på hytta så jeg dyttet i meg masse snop og cola og da kom det seg - legen sa at det var riktig tenkt. Prøv det og hvis hun ikke begynner igjen så ta kontakt med føden eller legen:)

Er litt roligere nå, kjent noen små dult innimellom.. tenker å koste på meg en cola i lunchen og se om det får fart på sakene! :) Uff, jammen blir man fort knyttet til disse små! :love7

Trodde egentlig ikke denne graviditeten hadde gått så inn på meg, siden det er nr. to, MEN.. det er nok større følelser i sving enn jeg var klar over! :)

Min baby har også vært litt mer fraværende i helga enn til vanlig. Hatt mye lengre pauser og ikke så ofte kraftige spark. Jeg tror rett og slett han har ligget og sparket litt inn mot ryggen min så jeg ikke kjenner det,for plutselig er han "back on track" i perioder.

Men er enig i det flere andre sier her,at om magefølelsen sier det er noe galt,så må man heller ta en tlf for mye enn for lite. :-)

Det kan jo være at babyen har snudd på seg å sparker innover mot ryggen og at det er derfor du ikke kjenner det så godt for tiden. :)
Så lenge du kjenner litt liv hver dag hadde jeg ikke kontaktet noen. :)

Back
Topp