Bevegelser, lite, morkake på fremsiden

minnimi93

Flørter med forumet
Spørsmål kun til de som har morkaka på fremsiden!

Hvor ofte kjenner dere bevegelser i magen etter uke 24?
Enkelte dager så er det mye action, men andre dager igjen kanskje 1-2 spark gjennom hele dagen.
Er på dag 3 med lite bevegelser, noe som stresser meg litt.
Vet det skal mye til for å kjenne noe med morkaken foran tidligere i svangerskapet, men nå burde jeg egentlig kjenne mer og mer for hver dag som går? Eller?

Morkake foran her også :)

I uke 24-26 hadde jeg enkelte dager med lite bevegelse, spesielt hvis jeg gjorde mye. Kjente derimot liv om jeg drakk/spiste sukker og la meg venstresiden og bare kjente etter. Hadde også 2-3 dager på rad med lite liv, men det var visst fordi hun snudde seg og byttet posisjon.

Fra og med uke 27 har det derimot vært mye, og siste uken (er 27+6 i dag) kjenner jeg det OFTE! Skal i teorien ikke være noe galt om man ikke kjenner liv daglig før uke 28 (ifølge min jordmor). Men ring føden om du har en dårlig magefølelse :Heartred

Morkake foran her også :)

I uke 24-26 hadde jeg enkelte dager med lite bevegelse, spesielt hvis jeg gjorde mye. Kjente derimot liv om jeg drakk/spiste sukker og la meg venstresiden og bare kjente etter. Hadde også 2-3 dager på rad med lite liv, men det var visst fordi hun snudde seg og byttet posisjon.

Fra og med uke 27 har det derimot vært mye, og siste uken (er 27+6 i dag) kjenner jeg det OFTE! Skal i teorien ikke være noe galt om man ikke kjenner liv daglig før uke 28 (ifølge min jordmor). Men ring føden om du har en dårlig magefølelse :Heartred
Fikk svippe innom jordmor for å høre hjertelyd jordmor sa det samme at det er etter uke 28 det burde være minimum 10 spark i løpet av 2 timer. Men at det også er dumt å gå redd over flere dager, å at jeg heller burde komme innom for en 10 min sjekk. Glad jordmora er 2 min gange fra huset

Fikk svippe innom jordmor for å høre hjertelyd jordmor sa det samme at det er etter uke 28 det burde være minimum 10 spark i løpet av 2 timer. Men at det også er dumt å gå redd over flere dager, å at jeg heller burde komme innom for en 10 min sjekk. Glad jordmora er 2 min gange fra huset
Godt å høre at alt er fint med lille! Det tar seg nok opp med bevegelser etterhvert - og til slutt blir de veldig rutinemessig, det blir godt :Heartred :Heartred

Godt du fikk dratt inn og sjekket, at alt var bra og at du har jordmor så nære ❤️ jeg hadde morkaka på framsiden med første barnet mitt og der var det et problem helt frem til fødsel at jeg kjente lite. Ble mange turer for sjekk men var bra hele veien, bedre å dra en gang for mye enn for lite, ikke vent. Ingen av jordmødrene som mener at man kan komme for ofte hvis man er bekymret ❤️;)

Back
Topp