bevegelser i magen

Storm

Gift med forumet
hei dere.
jeg er i 29 svangerskapsuke, og har intill i går hatt en meget så aktiv krabat i magen. natt og dag har det gått i ett.
men fra i går kveld så roet den ned, og i dag har jeg ikke kjent noen skikkelige bevegelser.
begynner å bli noe bekymra her jeg.
noen andre som har opplevd dette?
 
Nå har ikke jeg kommet like langt som deg, men har lest at det ikke er uvanlig at babyen blir roligere etterhvert som den får mindre plass å bevege seg på. Hvis du ikke kjenner liv i det hele tatt burde du kontakte jordmor/lege/sykehus så fort som mulig, for å være på den sikre siden.
 
Gi den et skikkelig dytt i magen og se om du får svar. Jeg har også hatt en svært livlig krabat, og kjenner fortsatt liv "hele dagen". Men det kan godt stemme at de ikke er fullt så kraftige som før, og det skyldes nok mangel på plass. Hvis du ikke har kjent noen ting, så hadde jeg kanskje sjekket det opp. Det er i hvert fall det rådet som blir gitt, så slipper du å uroe deg.
 
Har vel aktive dager og rolige dager bebisene i magen oxo.

Merker at vist han er veldig aktiv en dag, så er han roligere neste dag.

Men er du usikker så ring lege eller jordmor. det er bedre og ringe en gang for mye enn en gang for lite.
 
nå har jeg bare roet helt ned her[:)]. ga magen noen dult, og etternoen min fikk jeg et got svar[:D]
da sparket bebisen til i ribbeina så jeg skvatt av glede[:D][:D]
den har nok bare tatt seg en lang etterlengta blund tenker jeg
tusen takk fro støtten deres!![:)]
 
Så fint!!! Den ble nok sur når du vekket den fra middagshvilen... [8D] blir du urolig er det bare å "herje" litt med magen, så kommer svaret ganske raskt! [:D]
 
hehe, ja, det kan virke som den ikke ble særlig glad. for nå spreller både føtter og bein.[:D]
 
Jeg pleier å spise masse godteri eller drikke STERK saft.. Det hjelper, men da blir det som oftest så mye liv der inne at jeg angrer meg litt[8D]
 
hehe, ja da tar den vel det fult ut tenker jeg[8D]
snakket akkurat med tanten min, og hun pleide å spise is, å da ble det liv!
så skal å shoppe is litt senere jeg[:D]
 
Stakkar lille, da fryser han/hun jo!!!!! [:D] min krabat reagerer faktisk hverken på kaldt eller sukker, men litt kos og dytting i magen er effektivt.
 
Hehehehe ja prøv det! [8D]
 
kan kanskje ha noe med at h*n kanskje ligger med bena å alt inn mot ryggen din å da kjenner du ikke bevegelsene
like godt som når h*n ligger mot magen...[:)]
Kjenner du ikke noe liv,må du ta kontakt med sykehuset...
Prøv å drikke et glass med søt saft og legg deg ned så kjenner du sikkert liv...
Det pleier å funke for meg[:D]
 
Mamma så dokumentar på tv om svangerskap og fødsel og der sa de at etter uke 26 ( tror jeg) sover de 90% av døgnet og er våken 10%. dette for at de forbereder seg til fødselen.
Klem
 
oi[8D].. hehe, da tror jeg min spire er litt omvendt da.. for den har vært våken 90% og sovet 10%[:D]
men jeg tok noen råd jeg fikk her inne i dag, dulta litt i magen, og da fikk jeg klare svar rett i ribbeina[8|]
takk for alle gode råd, og støtte dere!!
goklem fra meg til alle dere!![:)]
 
Back
Topp