Bevegelser i magen

Lenja86

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
Hvor lite bevegelser skal man være «fornøyd» med? Synes h*n er veldig rolig i dag i forhold til andre dager.... kjenner litt dult innimellom,men ikke noe ordentlige spark/slag....28+4 i dag...har selvfølgelig bare saft og brus uten sukker i huset [emoji85]

Er ikke noen nedre grense, tror jeg. Har fått beskjed om å være på vakt hvis det blir færre/mindre bevegelser uansett.

Har selv ringt føden en dag det var roligere i magen enn det pleier. Ville anbefalt deg å ringe og forklare dem omstendighetene, bare for å være helt sikker [emoji4]

Kjennliv.no anbefaler å bli kjent med egen babys mønster, og ta kontakt ved endringer

Jeg har enda ikke opplevd en rolig dag, så ville nok reagert selv hvis det var lite aktivitet.

Du burde legge deg ned uten distraksjoner, og telle spark/bevegelser. Det anbefales at man gjør seg kjent med sitt barns bevegelsesmønster, så man klarer å fange opp eventuelle endringer. Lykke til!

Håper alt er bra og at den lille bare hadde en liten hvilestund, før den bestemte seg for å lage masse liv og røre for deg! :)

Hvor lite bevegelser skal man være «fornøyd» med? Synes h*n er veldig rolig i dag i forhold til andre dager.... kjenner litt dult innimellom,men ikke noe ordentlige spark/slag....28+4 i dag...har selvfølgelig bare saft og brus uten sukker i huset [emoji85]

Prøv å drikke isvann. Det kan få fart på den lille ;)

Du trenger ikke saft eller brus med sukker. Det holder å drikke helt vanlig iskaldt vann, og så spise noe med sukker/fruktsukker.

Jeg ringte for lite bevegelse en gang, og da fikk jeg beskjed om å drikke et glass isvann, spise noe, gjerne søtt, og sette/legge meg og være helt i ro, uten distraksjoner som tv, bok, mobil, ha hendene på magen, og kjenne etter bevegelser både inni og utenpå magen. Om jeg fikk 5 bevegelser på en time var alt visstnok greit. Jeg fikk vel 5 på en halvtime etter å ha drukket halvannet stort glass vann med isbiter, og spist ti-tolv svisker.

Om jeg skal ta utgangspunkt i da jeg var til sparketest sist svangerskap da han gikk fra 10-15 spark og å reagere på mat ol, til å måtte dyttes i ropa for å i det hele tatt lee på seg. Et spark på 30 min under ctg. Da presset den måletingen og på foten hans. Og et spark når legen tok ul. Da også var legen borti han med proben.

Om jeg skal ta utgangspunkt i da jeg var til sparketest sist svangerskap da han gikk fra 10-15 spark og å reagere på mat ol, til å måtte dyttes i ropa for å i det hele tatt lee på seg. Et spark på 30 min under ctg. Da presset den måletingen og på foten hans. Og et spark når legen tok ul. Da også var legen borti han med proben.

Hvordan forklarte de så ekstremt liten aktivitet? Hvor langt på vei var du da han ble så rolig?

Hvordan forklarte de så ekstremt liten aktivitet? Hvor langt på vei var du da han ble så rolig?
Det begynte når jeg var 39+2 Var på sjekk 40+0 og igjen 41+0 først da ville de sette igang. Men da startet fødselen selv på natten og skulle settes i gang på morgenen. Han er født med navlestrengen 2 ganger rundt hodet. De mente det var derfor.

Takk for alle svar [emoji56] jeg prøvde å spise litt søte ting, å en kopp te,men ikke noe særlig hjalp... jeg vurdererte å ringe føden sent i går,men rundt 23 isj så virka det som h*n kvikna til,så drøyde litt til. Rundt 01 så var det turning i magen,så slo meg til ro med at h*n bare hvila seg litt denne dagen [emoji56][emoji85] i dag har h*n vært mer aktiv heldigvis [emoji171] til og med kynnerene er med aktiv i dag [emoji23] jeg er mye rolig av meg,så mulig bebis blir roligere av det også [emoji848] får kynnere bare jeg tenker på å røre meg...men i dag har jeg vært til øyelegen en tur,å vært litt mer aktiv,så kan jo kanskje være en sammenheng....utrolig hvor mange bekymringer disse barna skal gi mammahjerte [emoji56][emoji171]

Takk for alle svar [emoji56] jeg prøvde å spise litt søte ting, å en kopp te,men ikke noe særlig hjalp... jeg vurdererte å ringe føden sent i går,men rundt 23 isj så virka det som h*n kvikna til,så drøyde litt til. Rundt 01 så var det turning i magen,så slo meg til ro med at h*n bare hvila seg litt denne dagen [emoji56][emoji85] i dag har h*n vært mer aktiv heldigvis [emoji171] til og med kynnerene er med aktiv i dag [emoji23] jeg er mye rolig av meg,så mulig bebis blir roligere av det også [emoji848] får kynnere bare jeg tenker på å røre meg...men i dag har jeg vært til øyelegen en tur,å vært litt mer aktiv,så kan jo kanskje være en sammenheng....utrolig hvor mange bekymringer disse barna skal gi mammahjerte [emoji56][emoji171]
Så bra at lille kviknet til litt, godt for deg å få beroliget mammahjertet også :)

Back
Topp