Bevegelser i magen

Lizz83

Gift med forumet
Høres litt dramatisk ut :P Men hvordan opplever dere den lille nå? Her er det mye åling og dytting. Ikke så mye spark lengre. Bare innimellom. Han ligger forøvrig godt plantet på tvers enda og jeg har hodet oppi venstre side på ribbeina og rumpa oppi den høyre.... :P

Her er det mest åling også:) noen spark/slag innimellom :) sist kontroll lå han med hode ned men kjenner bevegelser overalt :)

Aner ikke hvordan babyen ligger, men synes ikke jeg har hatt direkte sparking enda, er mer likt som du beskriver - dulting, bare sterkere og sterkere ettersom babyen vokser :p vet heller ikke om det er føttene eller om det er armer jeg kjenner :rolleyes: kan kanskje ha noe med at jeg har morkaken fremme? Aner ikke :D

Mer åling og dulting, men innimellom kommer et skikkelig karatespark. Kjennes ut som det er mye albuer og knær og innimellom gjør det litt vondt. Men jeg husker at det var verre med de to eldste, da hadde jeg ikke morkaken foran.

Med første kjente jeg veldig lite i forhold til nå med nr 2!
Med første kjente jeg bare smådulting mens denne gangen er det bein, armer, knær og albuer som «hamrer løs» på mammaen sin.

Mye dulting og sånn her også. Lite av de ordentlige sparkene som var for noen uker siden. Har nesten konstant et kne eller noe annet spisst som stikker ut på høyresiden og en rumpe eller noe som presser på ribbeina. Føler babyen bare oppholder seg på ene siden av magen, har hvertfall hatt samme stillingen i et par uker nå! Men hodet ligger hvertfall ned, det kjenner jeg på hikkingen :p

Akkurat det samme ja! Mye åling oppi ribbeina og litt dulting osv. Har vel ikke mye plass lenger. Kommer et lite spark i ny og ne, men ikke sånn som før.

Var hos jordmor i dag og det var lett å kjenne at hodet ligger ned. Kjenner masse bevegelser hver dag. Men samme som du sier. Åling og dulting og innimellom så står det en fot ut i siden. Hun er så hardhendt at det gjør ganske vondt [emoji85]

Her er det masse bevegelse døgnet rundt, åling, sparking, dunking og romstering. Til tider ubehagelig, spesielt når det vert mykje oppover mot ribbeina. Meget spent sidan lille skal vokse inni der i heile 10 veker til:hilarious:
Aner ikkje korleis lille ligg men pga hikkinga trur eg kanskje at hovudet ligg ned..

Godt at det ikke bare er meg. I dag har det ikke vært like mye fres inni der, men noen dager (som i går) så skulle man tro at de aldri slappet av inni der :P

Dette varierer nok veldig ja[emoji173]️ hvordan synes dere det er å kjenne liv i sin egen kropp?

I natt våknet jeg et par ganger av at hun sparket meg så hardt at jeg ropte au [emoji23]

I natt våknet jeg et par ganger av at hun sparket meg så hardt at jeg ropte au [emoji23]

Hehe :) Har våknet et par ganger jeg også av at han sparker meg hardt. Men for et par dager siden så lå han med føttene ned og hver gang han sparket, så var det ned i blæra og jeg måtte akkutt tisse :P

I går fikk både jeg og mannen helt sjokk over bevegelsene til baby i magen [emoji85] kan ikke huske forrige var like brutal [emoji23]

Veldig overrasket over hvor for forskjellig kan være fra dag til dag. Er ikke like bekymret som jeg var her. Så jeg kjenner en del bevegelse hver dag, så tenker jeg alt er bra. Er det som er sagt, men tenker jo selvfølgelig på det de dagene det er mindre aktivitet :p
Er mye snuing og føtter som klemmer seg oppi toppen på livmora og ribbein. Fascinerende hvor mye det har utviklet seg på bare noen uker. Fra sånn kiling til tråkking :p

Back
Topp