Bevegelser i magen?

eia89

Betatt av forumet
Lurer på hvordan de første bevegelsene fra lillegull kjennes ut?
Vet at det snakkes om "sommerfuglvinger", men jeg vet ikke om det er normalt at det føles litt ubehaglig eller om det er for tidlig for meg enda å kjenne.
Kjenner støtt og stadig små ubehagelige "sammentrekninger", vet ikke om det er lillegull som beveger seg, eller om det er livmor som strekker seg..

Noen som vet om "sommerfuglvingene" er litt ubehaglige eller ikke?

Jeg husker de første sparkene var litt "rare", kjentes ut som jeg hadde leamus i magen:P Kjente vel rundt uke 20 med første, med andre visste jeg hva jeg skulle kjenne etter og da kjente jeg rundt uke 14-15. Vanskelig å si noe om hva det er du kjenner, men er det spark blir de snart så tydelige at det ikke kan være noe annet:)

her kjentes det ut som fiskehale først. men husker det fra da jeg gikk med nr 1. så gikk det en uke hvor jeg ikke kjente noe mer, så kjente jeg et lite dunk. dette var for 1 uke siden. nå er jeg snart 18 uker. Siste uka har jeg kjent hver dag og kraftigere. veldig god følelse. Man får en ekstra connection med babyen. Bare gled deg. er så stas:)

Jeg føler avogtil at det er akkurat som om noen rører rundt i magen min! Syns det er litt rar følelse og blir nesten kvalm av det:p vet ikke om det er baby som svømmer rundt som gir meg denne følelsen :p

Kjenner dunk, har kjent siden uke 15. Uke 16 nå og synes det er oftere, særlig på kveldstid. Morro. Har jo gått gravid før og husker jeg savnet magen lenge etterpå å ha født. Magisk å ha baby inni der. Bort sett fra de vonde sparka i ribbeina på slutten Hehe.

de ble jeg advart mot, men fik faktisk aldri et eneste spark i ribbeina:)

Jeg merket ikke noe før det var ordentlige spark rundt uke 25 forrige gang!

Har kjent noen rare ting i magen av og til, akkurat som det "popper" eller noe sånt, kommer bare en gang og så er det borte :P men er nok litt overanalysering her :P

Jeg føler avogtil at det er akkurat som om noen rører rundt i magen min! Syns det er litt rar følelse og blir nesten kvalm av det:p vet ikke om det er baby som svømmer rundt som gir meg denne følelsen :p
Sånn har jeg også følt det i går og i dag. Så når jeg leste det du skrev så begynte jeg å tenke det samme. Lurer litt på om det er en liten som ligger og sparket innover eller oppover på invollene liksom. Er i hvertfall en rar litt uggen følelse. Har tidligere dette svangerskapet kjent mer vanlig spark i magen.

Back
Topp