Bevegelsene etter uke 25

Nattemamma

Blir kjent med forumet
Hei
Nå trenger jeg noen beroligende ord her!! Jeg er straks kommet til uke 26 og har de siste dagene vært bekymret, og jeg tror egentlig jeg er bekymret uten grunn.. Og det er jo ikke bra for lille..
Men det er så rolig inni der.. bevegelsene, særlig sparkene er liksom roligere.. Jeg kjenner flere bevegelser gjennom hele dagen men hadde forventet at det skulle bli mer.. I uke 24 ble jeg jo vekket av turning inni der på natta.. Kan ikke dere som har kommet til uke 25 + fortelle litt om bevegelsene dere kjenner??

Hos meg har det vært veldig opp og ned! Synes ikke bevegelsene ble flere etter uke 25. Først fra uke 30 ble de kraftigere og jeg kunne i tillegg merke hikke. Var innom føden én gang som hun hadde hatt veldig lite bevegelser på flere dager. Alt var heldigvis i orden.
Så for å berolige deg kan jeg si at variasjon og manglende bevegelse er noe jeg kjenner godt igjen! Men har du virkelig en dårlig magefølelse så ring føden og få en sjekk. Bedre med for mye enn for lite :)

Jeg er i uke 29+3 og har også kunnet gå et par dager med mye roligere/mindre bevegelse før fått har tatt seg opp igjen... Det sies jo at man skal kjenne et bevegelsesmønster etterhvert, men her er det ikke noe som ligner på noe mønster... Jeg har snakket litt med jordmor om det og noen babyer er slik, andre kan være våken etter klokka... Hun har likevel oppfordret meg til å ta kontakt med føden om jeg skulle bli veldig usikker... Kjenner nå etterhvert at sparkene og bevegelsene blir kraftigere og har kjent han hikke for første gang :)

Er du i tvil, ring og hør om du kan få komme inn for en sjekk? Ikke godt å føle seg usikker.

Selv er jeg 21+6 og har ikke kjent liv enda. Jeg er litt utålmodig nå etter å kjenne noe for første gang og litt i ny og ne frem til uke 24.

Jeg er snart 28 uker på vei. For noen uker siden begynte lille å ha lengre perioder hvor han sover. Dette er normalt fra ca uke 23-24 slik jeg har forstått, for på den tiden begynner barnet å utvikle et søvnmønster. Bevegelsene endrer seg også fordi lille blir større og har mindre plass. Det blir ikke like tydelige spark, men mye rulling osv, mykere bevegelser. Husker dette fra da jeg var gravid med første også. :) Du skal kjenne bevegelse hver dag, og burde drikke kald saft for å se om du får respons hvis du blir bekymret. Er det mindre liv enn vanlig kan du jo ringe føden for å komme på en sjekk :) De er som oftest veldig greie :)

Hos meg har det vært veldig opp og ned! Synes ikke bevegelsene ble flere etter uke 25. Først fra uke 30 ble de kraftigere og jeg kunne i tillegg merke hikke. Var innom føden én gang som hun hadde hatt veldig lite bevegelser på flere dager. Alt var heldigvis i orden.
Så for å berolige deg kan jeg si at variasjon og manglende bevegelse er noe jeg kjenner godt igjen! Men har du virkelig en dårlig magefølelse så ring føden og få en sjekk. Bedre med for mye enn for lite :)
Etter noen dager ble det full aktivitet inni der. lillebaby må ha ligget noen dager med ryggen utover.. Jeg er ikke så bekymret lengre, men takk for beroligende ord :-)

Hei. Kanskje babyen har lagt seg i en annen stilling. Slik at bevegelsene ikke merkes så godt.
Antagelig har hun ligget med ryggen ut i et par dager, i tillegg har nok bevegelsene forandret seg siden hun har mere kontroll over dem nå.. De er liksom mykere og det er mere romstrering enn spark.. Det er min konklusjon.. Men takk for svar:-)

Jeg er snart 28 uker på vei. For noen uker siden begynte lille å ha lengre perioder hvor han sover. Dette er normalt fra ca uke 23-24 slik jeg har forstått, for på den tiden begynner barnet å utvikle et søvnmønster. Bevegelsene endrer seg også fordi lille blir større og har mindre plass. Det blir ikke like tydelige spark, men mye rulling osv, mykere bevegelser. Husker dette fra da jeg var gravid med første også. :) Du skal kjenne bevegelse hver dag, og burde drikke kald saft for å se om du får respons hvis du blir bekymret. Er det mindre liv enn vanlig kan du jo ringe føden for å komme på en sjekk :) De er som oftest veldig greie :)
Tusen takk for godt svar :-) ja jeg tror som du sier at bevegelsene har forandret seg litt og at hun har mindre plass.. Etter noen dager tok bevegelsene seg opp igjen :-) nå er jeg ikke bekymret lengre og nyter bevegelsene hun gir meg :-)

Jeg er i uke 29+3 og har også kunnet gå et par dager med mye roligere/mindre bevegelse før fått har tatt seg opp igjen... Det sies jo at man skal kjenne et bevegelsesmønster etterhvert, men her er det ikke noe som ligner på noe mønster... Jeg har snakket litt med jordmor om det og noen babyer er slik, andre kan være våken etter klokka... Hun har likevel oppfordret meg til å ta kontakt med føden om jeg skulle bli veldig usikker... Kjenner nå etterhvert at sparkene og bevegelsene blir kraftigere og har kjent han hikke for første gang :)
Jeg tror ikke hun har ordentlig søvnmønster her heller sånn etter klokka.. Jeg tror det har med at jeg jobber natt og det forstyrrer sikkert søvnmønster hennes også.. Mulig jeg tar ut en sykemelding den siste mnd slik at jeg jobber mindre.. Jeg får se :-) takk for svar :-)

Var litt rolig i den tiden hos meg og. Men tror bare han hadde så god plass at han sparka andre plasse så eg kjente mindre. Men du kan jo kontakte legen vis du er usikker?

ikke nøl med å ringe føden i det hele tatt om du er bekymret! Ikke bra for babyen at du er det. Jeg er ikke gravid lenger, men min baby hadde perioder hvor hun var helt turbo.. så turbo at det var slitsomt til tiden, men også perioder hvir hun var heeeelt rolig.. lenge. Jeg ringte føden to ganger pga jeg var bekymra. en gang rundt uke 30 å en gang uke 39+0. Uke 39 blei jeg satt i gang, så ringring om du føler du trenger å sjekke! :) Lykke til videre :)

Back
Topp