Bevegelse? :)

Klarforbaby

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
*Aprilbaby 2018*
Hvordan kjennest det ut egentlig? Så tidlig liksom? Noen ganger tror jeg at jeg kjenner noe, men det gjør på en måte litt vondt, så jeg finner egentlig fort ut at, nei, dette var bare noe som stakk eller noe.. Men samtidig kjenner jeg det akkurat der som babyen ligger nå.. Men det gjør vel ikke vondt vel? Ikke sånn kjempevondt, kjempelenge.. Men noen små stikk kjenner jeg..
Men så er det jo dere som lurer på om det er luft eller babyen - så det er vel bare som om en liten baby dytter deg litt inne i fra magen kanskje?

Også lurer jeg på HVORDAN dere finner livmoren? Finner den ikke jeg, men vet ikke hva jeg skal lete etter..

ORIGINAL: Najja

Den aller letteste måten å finne livmora er vel at man tilfeldigvis har en kynner mens man har hånda på magen, men da skal man jo ha flaks[;)]
Du kan prøve ved å ligge på ryggen. Begynn litt over navlen, kjenn nedover magen til du finner en "kant". Det er livmora.
Husk:
- den kan like gjerne ligge helt til siden som på midten.
- og du må trolig stikke fingrene noen cm "inn" i magen.

Lykke til!

ÅÅH.. Trodde den kanten var liksom en linje som var ret over magen jeg :P DA skal jeg lete litt mer:) Takk:)

Jeg tror jeg faktisk kjente litt bevegelse for første gang i går! Så fotball, Molde-Rosenborg, og da Prica scoret så brølte jeg skikkelig høyt og sprang ut i gangen og tok en liten dans, haha, og plutselig kjente jeg noe i livmora! Var akkurat som om jeg fikk litt "puls" i livmora på et vis.

Babyen er nok Rosenborgsupporter ja! [;)] (Eller bare provosert av mora som roper som en galning).

ORIGINAL: LilleNos

Jeg tror jeg faktisk kjente litt bevegelse for første gang i går! Så fotball, Molde-Rosenborg, og da Prica scoret så brølte jeg skikkelig høyt og sprang ut i gangen og tok en liten dans, haha, og plutselig kjente jeg noe i livmora! Var akkurat som om jeg fikk litt "puls" i livmora på et vis.

Babyen er nok Rosenborgsupporter ja! [;)] (Eller bare provosert av mora som roper som en galning).

Kan hende den prøvde å si "mamma daaaaa.... jeg prøver å sove!!!!" hehehe

ORIGINAL: MiniGull

ORIGINAL: LilleNos

Kan hende den prøvde å si "mamma daaaaa.... jeg prøver å sove!!!!" hehehe

Hehe ja! Stakar lille bebisen.. skakke værra lett! [;)]

hei [:D] Sparkene vi alle lengter etter er ikke like lette å merke første gang man er gravid. vet jo ikke hva en kjenner etter.Men jessie kjente jeg det ikke før i uke 16 men da var det så tydelig at det ikke var til å ta feil av. Skikkelig slag i magen. Denne gangen kjente jeg det på lørdag, var da 12+6 og kjentes mere som om noen tar deg litt kjapt på hånden,hvertfall beste måten jeg kan forklare det på. Boblene har jeg kjent men er ikke så tydelig som denne strykingen/klappingen på hånden kan en si. de ligger jo ganske langt nede enda så kjente det på siden langt nede. spørs jo hvordan den ligger.Ta å spis noe søtt og legg deg på sofaen og slapp godt av og kjenn etter. De reagerer ofte på søtt.Er nok litt tidelig å kjenne siden det er førstemann. lettere å kjenne med andreman så lenge en vet hva en kjenner etter. Lykke til med sparkene, bare å glede seg. er en helt fantastisk følelse. [:D][:D][:D]

Back
Topp