Bevegelse

Heloise

Andre møte med forumet
Julibarna2024☀️
Jeg er kun 13+3 men mener jeg kjenner bevegelse allerede! Det er som at tarmen nederst vrir seg, men mye svakere, og det er ikke luft. Langsomme bevegelser, liksom - mer slik det var med førstemann mye lengre ut i svangerskapet. Hva tenker dere - er det noe annet? Dette er mitt andre svangerskap og lille i magen er jo bare 6,5 cm enda.

Når følte dere liv i nåværende/tidligere svangerskap? :Heartred
 
Fullt mulig å føle antydninger til bevegelse så tidlig, spes andre gang kanskje fordi da vet man litt hvordan det føles til å begynne med! Gjorde det selv med mitt andre barn husker jeg :happy: denne gangen har jeg ikke kjent noe enda, er 15 uker nå, men vet at jeg har morkaken foran nå, noe jeg ikke hadde sist. Vanskelig å lete etter hjertelyden enda også pga. det.
 
Jeg er kun 13+3 men mener jeg kjenner bevegelse allerede! Det er som at tarmen nederst vrir seg, men mye svakere, og det er ikke luft. Langsomme bevegelser, liksom - mer slik det var med førstemann mye lengre ut i svangerskapet. Hva tenker dere - er det noe annet? Dette er mitt andre svangerskap og lille i magen er jo bare 6,5 cm enda.

Når følte dere liv i nåværende/tidligere svangerskap? :Heartred
Jeg er 12+6 og nevnte for jordmor at jeg trodde jeg også hadde kjent noe for noen dager siden. Forrige gang kjente jeg først i uke 22 eller noe, men dette minte meg veeldig om de samme bevegelsene. Og hun mente at siden jeg er andregangs og denne gangen har morkaken på baksiden så kunne det godt tenkes at det er bevegelse jeg kjente ❤️☺️
 
Jeg er 14+0 med nummer 3. veldig sikker på at jeg har kjent liv den siste uken. Jeg har morkaken på Høyre side/litt foran. Men kjenner fortsatt at det er bevegelser der. Jeg er 110% sikker på at det er det ❤️ kjenner det igjen. Tror uten tvil at flergangsfødende kjenner det igjen tidligere. Med første kjente jeg liv rundt uke 18-20. Kjente ca uke 15 siste. Men veldig sikker nå ❤️
 
Har kjent fra cirka uke 14 de to forrige svangerskapene. Er nå 15 uker og har de siste dagene kjent på det samme som tidligere så er nok heldig med å kjenne det så tidlig!
 
Hadde morkaken frontliggende og kjente ikke noe bevegelser i siste (tredje) svangerskap før uke 22. Men med de to første var det nokså tidligt, husker ikke eksakte uker :)
 
Jeg har også kjent liv og kribling/dulting inni magen den siste uken :love017 kjente sist nå på lørdag, litt roligere nå.
Jeg kjente det tidlig med første også, var rundt 13 uker på vei da.
Nå kjente jeg liv fra 12+3 i forrige uke:)

Kommer helt an på plassering av morkaken. Og dette er også veldig individuelt. Mange som ikke kjenner før de er rundt 20 uker også:)
 
Jeg er 12+6 og nevnte for jordmor at jeg trodde jeg også hadde kjent noe for noen dager siden. Forrige gang kjente jeg først i uke 22 eller noe, men dette minte meg veeldig om de samme bevegelsene. Og hun mente at siden jeg er andregangs og denne gangen har morkaken på baksiden så kunne det godt tenkes at det er bevegelse jeg kjente ❤️☺️
Så gøy å høre! Jeg har også begynt å tenke at jeg kjenner noe! Begynte i forrige uke, typ 12+2. Men spurte når jeg var på ultralyd på sykehuset, og hun var veldig på at det ikke var sannsynlig før uke 16 eller noe sånt, husker ikke helt hvilken uke hun sa… men morkaka ligger bak hos meg også denne gangen, og det gjorde den ikke sist - så jeg føler kanskje det kan stemme at jeg kjenner noe allerede nå. Så bra at du fikk støtte på det, det var gøy å lese - da følte jeg også at jeg ikke bare var helt tøysete nå :joyful: :Heartred
 
Jeg fikk beskjed om at morkaken min ligger oppe men på fremre vegg, så jeg ville nok kjenne spark litt sent. Noen som har erfaring med plasseringen og når kjente dere spark?
 
Jeg kjente også noe for et par dager siden ca 14+4. Det kjentes ut som en liten boble som sprakk litt under navelen. Har ikke kjent dette tidligere og det kjentes ikke ut som luft. Morkaken ligger i bakkant hos meg, så er vel ikke umulig å tenke at det kunne være babyen som bevegde på seg. Man blir jo veldig opphengt på alt som skjer i magen nå, så kan godt også hende det bare var ønsketenkning. Men synes jeg har kjent litt lignende bobling her og der de siste dagene også. Veldig koselig om man kan begynne å kjenne liv allerede nå :love017 Ser frem til å kunne kjenne det sånn ordentlig etter hvert:Heartpink
 
Skjønner at jeg må smøre meg med tålmodighet noen uker til :p!
 
Kjent bevegelse fra jeg var rundt 14+0 :Heartpink er nå 15+1 og kjenner det oftere og tydligere.:love017 særlig ifbm. kynnere. Har morkake på bakre vegg, pluss at dette er nr 4 :laughing002
 
Kjente ikke bevegelse føt 18+3. Nå beveger hun seg hver kveld, og i dag ble jeg sparket litt bak navlen :joyful: Er 19+1 nå
 
Jeg begynte å kjenne i alle 3 svangerskapene mine i den tiden:Heartred også ble det mer stille nå i mitt siste, men kjenner mer og mer hver dag nå 20+1. Har morkaka foran, men har hatt det med alle. Tror den må være mer midtstilt nå eller noe og at den tar mye av for sparkene, ellers liker baby å ligge slik at han sparker i den:)
 
Er 20+5 i dag, har morkaken oppe men foran. Kjenner mer og mer bevegelse, særlig i nedre del av magen. Men har også hatt et par mer kraftige spark midt på magen. Kjente liv (som jeg var 100% sikker på at ikke var luft) første gang for 1 uke siden, og har kjent det daglig siden da. For en følelse!! :Heartbigred

Når kan man kjenne det utenpå egentlig? Mannen min døøør etter å få kjenne spark :laughing002
 
Er 20+5 i dag, har morkaken oppe men foran. Kjenner mer og mer bevegelse, særlig i nedre del av magen. Men har også hatt et par mer kraftige spark midt på magen. Kjente liv (som jeg var 100% sikker på at ikke var luft) første gang for 1 uke siden, og har kjent det daglig siden da. For en følelse!! :Heartbigred

Når kan man kjenne det utenpå egentlig? Mannen min døøør etter å få kjenne spark :laughing002
Har morkaken foran, og mannen har kjent det siste uken. Er 22+6 :Heartred
 
Er 20+5 i dag, har morkaken oppe men foran. Kjenner mer og mer bevegelse, særlig i nedre del av magen. Men har også hatt et par mer kraftige spark midt på magen. Kjente liv (som jeg var 100% sikker på at ikke var luft) første gang for 1 uke siden, og har kjent det daglig siden da. For en følelse!! :Heartbigred

Når kan man kjenne det utenpå egentlig? Mannen min døøør etter å få kjenne spark :laughing002
Det varierer nok veldig. Samboer har klart å kjenne svake spark fra uke 19 ca., men i går var det helt klart og tydelig for ham. Den lille der inne begynner å bli sterk, og han er helt vill når han først setter i gang! Er 22+0. Det er en rar følelse, men mest av alt koselig og betryggende.
 
Har morkaken foran, og mannen har kjent det siste uken. Er 22+6 :Heartred
Det varierer nok veldig. Samboer har klart å kjenne svake spark fra uke 19 ca., men i går var det helt klart og tydelig for ham. Den lille der inne begynner å bli sterk, og han er helt vill når han først setter i gang! Er 22+0. Det er en rar følelse, men mest av alt koselig og betryggende.
Høres ut som vi kan glede oss til uke 22-ish! :love017
 
Jeg er 19+4 i dag og har morkaken fremme. For to dager siden kjente jeg tydelige spark for første gang. Til og med samboer kjente tydelig spark samme dag! :happy: Siden har jeg kjent det x flere daglig. I går var sparkene til og med synlig ved å se på magen! :love7

Syns det er så rart at det har gått fra å være så lite/utydelige bevegelser til å bli så tydelige og kraftige så raskt :laughing002 men veldig veldig stas :Heartpink
 
Back
Topp