Bevegelse

Førstegang2023

Flørter med forumet
Vet det ikke er et fasit svar på akkurat dette, men hvor mye skal/bør baby bevege seg og når begynner de å få et fast tidspunkt de beveger seg på?

Er 22 uker, straks 23, og føler at baby ikke beveger seg så mye som den burde? Kjenner jo noen spark her og der, men burde det ikke begynne å bli flere?
Har hatt noen dager der det er full rulle inni der, men de siste 2 dagene syntes jeg nesten det er blitt litt mindre... ville dere tatt kontakt med jordmor hvis dere følte det på samme måte eller vil dere si det er normalt for å være så tidlig?
Kjenner han jo daglig, men kanskje sånn 8-10 spark og så er det stopp på en 2-3 timer, før det kommer noen spark til og så er det stille igjen.

Bare så det er sakt så har jordmor sakt han beveger seg mye på kontrollene og alt har sett fint ut på ultralydene. Er førstegang jeg er gravid og vet ikke heeelt hva som er "normalt" og ikke.
:sorry:

I forrige svangerskap kjente jeg lite, følte jeg.
Hadde da foranliggende morkake. Jeg tok kontakt med KK i uke 23 fordi jeg opplevde å kjenne lite. Alt var normalt. Fikk råd om å drikke et glass med sukkersaft med isbiter og skulle kjenne liv etter det. Jeg følte meg ikke til bry når jeg tok kontakt med helsevesenet. Heller en gang for mye enn for lite.

I forrige svangerskap kjente jeg lite, følte jeg.
Hadde da foranliggende morkake. Jeg tok kontakt med KK i uke 23 fordi jeg opplevde å kjenne lite. Alt var normalt. Fikk råd om å drikke et glass med sukkersaft med isbiter og skulle kjenne liv etter det. Jeg følte meg ikke til bry når jeg tok kontakt med helsevesenet. Heller en gang for mye enn for lite.
Da skal jeg kjøpe meg noe saft i morgen å teste hvis det blir lite bevegelse igjen! Morkaken ligger bak hos meg. Vet du når det er vanlig at sparkene/bevegelsene blir kraftigere? Eller er det bare noe som jobbes oppover med, at man ikke merker forskjellen over tid, hvis det gav mening?

Fikk beskjed at fra uke 24 skal man kjenne spark daglig og minst 10 spark gjennom dagen❤️

Jeg er også 23 uker, noen dager er det litt mindre enn vanlig. Og noen dager litt mere. Men ungen er jo veldig liten ennå. Så om den er snudd seg med ryggen ut mot magen så er det jo nesten umulig å kjenne noe. Så jeg ville tatt det med ro ennå❤️ jeg hadde morkake foran sist også. Jeg syns jo det var så stille inni der. Hele svangerskapet;) men alt var fint!

Fikk beskjed at fra uke 24 skal man kjenne spark daglig og minst 10 spark gjennom dagen❤️
Ååå! Det hjalp en del å vite ❤️
Jeg er også 23 uker, noen dager er det litt mindre enn vanlig. Og noen dager litt mere. Men ungen er jo veldig liten ennå. Så om den er snudd seg med ryggen ut mot magen så er det jo nesten umulig å kjenne noe. Så jeg ville tatt det med ro ennå❤️ jeg hadde morkake foran sist også. Jeg syns jo det var så stille inni der. Hele svangerskapet;) men alt var fint!
Det er sant, kanskje det er sånn han har ligget når jeg ikke har kjent noe!
Da skal jeg roe nervene og ta det hele helt med ro❤️ morkaken hos meg ligger bak. Men nå den siste halvtimen har det vært noen kraftige spark her, så han er no hvertfall våken :laughing002 :smiley-ashamed005

Da skal jeg kjøpe meg noe saft i morgen å teste hvis det blir lite bevegelse igjen! Morkaken ligger bak hos meg. Vet du når det er vanlig at sparkene/bevegelsene blir kraftigere? Eller er det bare noe som jobbes oppover med, at man ikke merker forskjellen over tid, hvis det gav mening?
Jeg syntes aldri sparkene hos meg ble veldig kraftige. Det skal sies at jeg var overvektig typ fedme grad 1 i mitt forrige svangerskap. Legen sa at adipositas kan også påvirke det å kjenne spark tydelig på magen. Men at man altid skal kunne kjenne liv daglig fra uke 23-24.

Jeg syntes aldri sparkene hos meg ble veldig kraftige. Det skal sies at jeg var overvektig typ fedme grad 1 i mitt forrige svangerskap. Legen sa at adipositas kan også påvirke det å kjenne spark tydelig på magen. Men at man altid skal kunne kjenne liv daglig fra uke 23-24.
Skjønner, blir spennende å se hvordan det utvikler seg videre. Håper på at det bare går oppover herfra!

Back
Topp