bevegelse....

sunway

Forelsket i forumet
Når skal man begynne å bli bekymret i forhold til det å kjenne liv...? Har jo kjent liv noen uker og faktisk ganske regelmessig også. Men denne helgen syns jeg at det har vært mindre. Har kjent liv og fått svar når jeg har forsøkt å få kontakt, men ikke så mye som jeg har kjent tidligere. Syns ikke jeg har hatt de "go`sparkene" som jeg kaller det. Men har som sagt kjent at det er liv, men er jo bekymret siden jeg føler det er mindre enn før.

om du e nærvøs så synes æ du ska ta kontakt me jordmora.
jorde d sjøl forje mandag av samme grunn. å har dreve me registrering av spark sia d. ska dit ijænn om to tima. æ blei nøye sjekka opp å di prata me gynokologen på sjukhuse så æ vil sei at d e nytti å renge om man e nærvøs.
å di sei at man ska ta kontakt om bevegelsesmønstere førandre sæ dramatisk

Tusen takk for svar...

Så du også kjente spark, men forandring i forhold til tidligere??? Tror jeg får ringe jordmor da, ja...

ja her va d stor førandring fra harde overaktive spark t svake dytt. men alt ser bra ut å d e bevegelse.
gleda mæ t å få fleire svar i dag

Ok, da ringer jeg jordmor med det samme. Har bekymret meg hele helgen, og prøvd å snakket med samboer, men han sier jeg bare må gi meg. Vi er midt i en hektisk periode med egeninnsats på nytt hus samtidig som vi bor hos min mor og de, så han er nok sliten. Og i dag er han reist til Stavanger og kommer ikke hjem før i morgen. Orker ikke savne han samtidig som jeg skal bekymre meg som bare det for babyen. Har jo en gutt til som må ha oppmerksomhet fra mammaen sin.

Håper det går bra med deg i dag da, lykke til. Og tusen takk for svar.

Uff, jordmor hadde ikke telefontid før 12.15 - 13.00. Nesten to timer å vente.... Syns det er uutholdelig jeg.

Neida, får prøve å vente.

Men er det ikke typisk, nå de siste minuttene har jeg kjent en del liv og bra kraft på det også. Vet ikke om jeg skal ringe nå....

oki
kanskje nurke bærre va sliten.
men om du fortsatt e usikker så e d lurt å renge.
bedre å renge en gong før mykje en en gong førr lite

lykke t.

Ja, er jo enig i deg i det. Men liker ikke å lage storm i ett vannglass. Gjorde det i begynnelsen med en liten blødning, og har jo sett i ettetid at det ikke var noe å bekymre seg over.

Får spise litt lunsj nå og så får jeg se hva jeg gjør etterpå. Kanskje jeg ringer....

[8|]Jeg er egentlig ikke så klok på sparking egentlig.. Jeg tror ikke at man skal overdrive.. bebisen kan ha mindre aktive dager.. jeg er vant med det nå, i begynnelsen var jeg ganske bekymret gikk til Ul på sykhuset på flekken og der sa dem at det var full aktivitet , men jeg kjente ikke noe??[8|]Legen sa at hvis bebisen ligger litt skjev iforhold hva den har ligget så kan det hende at du ikke må kjenne spark sa hun... Hvis jeg skulle være bekymret på det med å kjenne liv, så tror jeg måtte tilbiringe hele svangerskapet mitt på sykehuset.... [;)]

Jeg kjenner også mindre nå en det jeg gjorde før, men det er nok fordi at det blir mindre boltre plass der inni! Kjenner at hun dunker å snur på seg da[:)] 

Jeg skal i hvertfall ikke la de få ha masse kaffepauser på legekontoret , hvis det blir lite liv... sjekkes med engang...

Back
Topp