Bevegelse!

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
I dag er jeg 99,9% sikker på at jeg kjente bevegelse for første gang. En liten fisk som sprella noen få sekund. Er ikke i tvil om hva det var. Men hadde virkelig ikke trodd jeg skulle kjenne det så tidlig. Er jo rett rundt uke 12 :P men veldig deilig å ha kjent første sprellet fra Knøtte ❤️

Wow, tøft! :)
Gleder meg så masse til å kjenne bevegelse, men tenker jeg kanskje må vente litt siden det er første graviditet? Er 9+4, så det blir ikke på noen uker enda

Jeg har også kjent "noe", men vet at det bare er leamus eller luft eller noe, for det var alt for høyt i magen. Fantomspark som det har jeg hatt i årevis etter at jeg fikk frøkna, det minner så sykt om spark, og jeg hadde aldri slik før jeg ble gravid. Med frøkna kjente jeg liv rundt uke 15, men nå tror jeg det går lang tid før jeg tør stole på at det er spark.

ikke for å være kritisk, men selv uke 15 regnes som tidlig, så det kan godt hende det bare var leamus i livmoren eller noe sånt du kjente. :)

http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Mor/Nar-begynner-babyen-a-sparke/

Jeg har også kjent "noe", men vet at det bare er leamus eller luft eller noe, for det var alt for høyt i magen. Fantomspark som det har jeg hatt i årevis etter at jeg fikk frøkna, det minner så sykt om spark, og jeg hadde aldri slik før jeg ble gravid. Med frøkna kjente jeg liv rundt uke 15, men nå tror jeg det går lang tid før jeg tør stole på at det er spark.

ikke for å være kritisk, men selv uke 15 regnes som tidlig, så det kan godt hende det bare var leamus i livmoren eller noe sånt du kjente. :)

http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Mor/Nar-begynner-babyen-a-sparke/

Jeg har kjent leamus og fantomspark nesten daglig siden jeg var gravid sist ;)
Det var ikke dette! Det var noe helt anna. Kjente noe en anna dag også. Mye svakere. Men da hadde jeg doppleren på magen. Å samtidig som jeg kjente noe. Så var det mye bevegelse fra lille i det området.

Regner ikke med jeg vil kjenne dette særlig ofte enda. Men jeg er ikke i tvil om hva jeg kjente :)

Så morsomt! :) Det er så morsomt når man kjenner det lille livet der inne. Selv kjente jeg liv første gang når jeg var i uke 17, nå er jeg 27+4 :)

Så koselig!
Jeg husker så godt at jeg i uke 16 forrige gang lå på magen og kjente tre tydelige dunk. Helt fantastisk opplevelse!

Dersom man aldri var vært gravid før.. kan man kjenne liv tidlig da egentlig? Er 11+4 og kjenner av og til noen smådirringer/bobler neders, under skambeinet.. jeg tror det er luftbobler men de kommer av og til når jeg ikke er oppblåst:p vet liksom ikke hva jeg skal kjenne etter :p sikkert mye ønsketenking fra min side men er det mulig å kjenne noe så er jo det litt gøy :)

Dersom man aldri var vært gravid før.. kan man kjenne liv tidlig da egentlig? Er 11+4 og kjenner av og til noen smådirringer/bobler neders, under skambeinet.. jeg tror det er luftbobler men de kommer av og til når jeg ikke er oppblåst:p vet liksom ikke hva jeg skal kjenne etter :p sikkert mye ønsketenking fra min side men er det mulig å kjenne noe så er jo det litt gøy :)
Kjente først rundt uke 15 med førstemann ☺

Jeg kjente liv i uke 12 første gang jeg var gravid. Kjente det fra uke 14 andre gangen men da lå morkaken fremme og skjermet for spark så jordmor var veldig overrasket av at jeg kjente liv så tidlig da det ikke var normalt før uke 20 med morkaken som lå slik.
Når eg kjenner spark er veldig individuelt og det er fullt mulig og kjenne det fra uke 12.

Har også kjent det jeg tror er bevegelse, men vet det er for tidlig, og mange ganger for "sterkt" til å være fot/arm til en 3 cm liten sak..
Det er lett å la seg lure av leamus, bobler og luft.
Men vi er all forskjellig og kjenner kroppen vår best selv, så sier ikke at det ikke er bevegelse du har kjent.. :)

Jeg kjente liv flere ganger daglig fra uke 12 sist, og denne gangen har jeg allerede kjent det en drøy ukes tid. Er i ellevte uke nå. Vet det er tidlig, men jeg kjenner det godt igjen fra sist.

Var i tillegg på tidlig ultralyd for noen dager siden, da kunne jeg få bekreftet at det var tilfelle siden jeg så den bittelille klumpen sprelle akkurat da jeg kjente "boblene"!

Back
Topp