Bevegelse

terri91

Betatt av forumet
Har siden uke 20 hatt en turbo i magen.. Men de to siste dagene etter glukosebelastningen har det vært veldig lite aktivitet, noen flere som har opplevd det? Er i uke 28 nå.. Kjenner spark nå og da, men er veldig sjeldent forhold til tidligere..

Min var plutselig litt roligere en dag her i forrige uke, men jeg kjente at hun hadde lagt seg annerledes til. Dagen etter vred hun seg tilbake på plass og det har vært masse liv.

Hvis du er bekymret syns jeg du skal be om en sjekk hos jordmor, lege eller føden :)

Ja, vil tro det er derfor jeg merker det mindre nå. Skulle egentlig til jordmor idag, men hun var selvfølgelig blitt syk. :-/

Her er det veldig opp og ned på hvor godt jeg kjenner det. Kommer an på hvordan han ligger rett og slett, men er rolig fordi jeg kjenner han hver dag:)
I dag er han helt turbo og magen går i alle retninger:)

Varierer veldig fra dag til dag.
Forrige uke var jeg også på glukosebelastning. Både jeg og mini var helt kjørt etterpå. Jeg dro hjem og sov midt på dagen faktisk. Han virket roligere han også. Ikke rart sånn som han turna på legekontoret etter at jeg hadde drukket saften :-)

Hvis du er bekymra så ring fødeavdelingen og spør dem! De vil alltid at man ringer en gang for mye. ;)

Min er også stort sett turbo. Men idag er han roligere. Jeg kjenner bevegelser, men magen hopper ikke slik som den pleier. Er han like rolig i morgen vil jeg nok ringe føden og spørre. Synes ikke man skal vente for lenge med å ringe de.

Hvordan er det å ringe fødeavd når man ikke er henvist dit enda? Kan man ringe likevell? Kan prøve jordmor på helsestasjonen imorgen å håpe hun er blitt frisk til da.. Ellers håper jeg de kanskje kan gi meg et svar på hva eller hvordan jeg skal gjøre det..

Synst at mini er roligere her og. Er 29 uker idag. Og kjenner spark. Men ikkje så hardt som tiligere. Dei siste to ukene har eg reagert litt på det. Men tenker det er for han har fortsatt god plass i magen og ligger ulikt. Kjenner sikkert ikkje alle bevegelsene like godt. Kjenner jo liv så veit han er i live :) men kan hende du har det annerledes ? Du kan ringe føden og spør. Dei kan nokk svare deg best :)

Hvordan er det å ringe fødeavd når man ikke er henvist dit enda? Kan man ringe likevell? Kan prøve jordmor på helsestasjonen imorgen å håpe hun er blitt frisk til da.. Ellers håper jeg de kanskje kan gi meg et svar på hva eller hvordan jeg skal gjøre det..
Etter uke 24 skal du ringe direkte til føden dersom det er roligere i magen. Du trenger ingen henvisning fra jordmor. Ring heller en gang for mye enn for lite :)

Her får man ingen henvisning til fødeavdelingen. Man ringer bare når det er noe, og spesielt om man er bekymra. Det spiller heller ingen rolle om man er nødt til å ringe til fødeavdelingen et annet sted enn der man skal føde, hvis man er på reise f.eks. Man tas inn til kontroll og får hjelp ved behov uansett. ;)

Min har også vært mye mer aktiv idag. Jeg tror det har noe med koffeininntaket mitt å gjøre. :eek: :P

Back
Topp