Bevegelse

I89

Flørter med forumet
Jeg er 23+6 uker på vei og føler at jeg har kjent svært lite bevegelse de siste dagene. Kjenner kanskje bare et spark to-tre ganger per dag. Har kjent bevegelse daglig ca fra uke 20. Det har vært veldi mange spark flere ganger daglig. Flere som har opplevd dette? Burde jeg være engstelig pga dette?

Noen kjenner mere ann andre. Men det har vell noe å si hvor morkaken ligger.
Hvis du bekymrer deg så ta heller en tlf til jordmoren din. Men jeg fikk beskjed om å dytte på megen eller ta meg en kopp kakao for å få kjenne liv (hvis jeg ikke kjente noe)

Ta deg ein tlf til jordmor dersom du er urolig! Her kjenner eg liv kvar dag (er 22+3), men det kjem an på kor aktiv eg er - kjenner meir når eg sit stille. Men er jo veldig individuelt.

Alltid lurt å ta ein tlf for mykje enn ein for lite!

Men da kjenner du jo spark hver dag, selv om det ikke er så mye. Det er vel heller ikke viktig å kjenne noe hver dag før uke 28 så vidt jeg har hørt :)

Men er du bekymret så kan du jo ta en telefon :)

Dette hadde jeg også akkurat tenkt til å spørre om;) Det var veldig høy aktivitet forje uke ,men nå har gutten roet seg. Men har kjent spark daglig alikevel;) Tenkte jeg skulle titte innom jordmor i morgen bare for å snakke med henne;) 

Hos meg er det også veldig forskjellig fra dag til dag hvor mye jeg kjenner. Av og til er det bare et par spark til dagen, andre ganger føler jeg han sparker annahvert minutt! Men jeg kjenner det bedre og oftere hvis jeg sitter stille, eller spesielt når jeg drikker brus :p

Det har jo noe å si hvordan babyen ligger og hvilken vei den sparker, og ikke minst hvor mye du er i aktivitet. Legg deg ned, drikk isvann/saft og kjenn etter en halvtimes tid. (Prøv å slappe godt av...) Dytt litt på magen. Kjenner du ingenting på den tiden kan du jo ringe til føden, men det er ikke så mye mer de gjør heller enn å koble deg til monitor, gi deg isvann og be deg kjenne etter en halvtime til...

Back
Topp