Bevegelse/Spark

Mamma.lykke

Forelsket i forumet
Novemberbarna 2021
Septemberlykke 2024
Hei alle flotte damer.:dance008
Jeg lurte litt på deres erfaringer med spark/bevegelse fra lille i magen.
Jeg har jo hørt og lest at man kan sammenligne det med bobler som sprekker, sommerfugler eller en fiskehale. Jeg kan ikke si jeg har opplevd dette, men derimot de siste dagene har jeg opplevd ganske tydelige «spark»/dunk i nedre del av magen. De første gangene tenkte jeg ikke så mye over det, men i går så kjente jeg det flere ganger og har kjent det flere ganger idag også.
Ville dere sagt dette er bevegelse fra baby? Syntes det er vanskelig å finne ut hva annet det eventuelt kan være. De er ganske tydelige for meg, men det kan ikke sees på utsiden. Ettersom jeg opplever dem så tydlig, har jeg også litt vanskelig for å tro det er baby så tidlig :shy:
Dultene sitter mest på Høyre side, men opplever dem også på Venstre og midt på.:think005
Er forresten første gangs og 17+5 idag:)
 
Last edited:
Det er nok babyen som hilser på deg :dummy:
For min del startet det for en stund siden med kiling, føltes ut som fiskehale/sommerfuglvinger på innsiden.
Dette har stoppet, men har i det siste opplevd det du sier. Små dult på innsiden :Heartred kan ikke sees eller kjennes på utsiden enda. Er 16+3 i dag :)
 
Hei alle flotte damer.:dance008
Jeg lurte litt på deres erfaringer med spark/bevegelse fra lille i magen.
Jeg har jo hørt og lest at man kan sammenligne det med bobler som sprekker, sommerfugler eller en fiskehale. Jeg kan ikke si jeg har opplevd dette, men derimot de siste dagene har jeg opplevd ganske tydelige «spark»/dunk i nedre del av magen. De første gangene tenkte jeg ikke så mye over det, men i går så kjente jeg det flere ganger og har kjent det flere ganger idag også.
Ville dere sagt dette er begravelse fra baby? Syntes det er vanskelig å finne ut hva annet det eventuelt kan være. De er ganske tydelige for meg, men det kan ikke sees på utsiden. Ettersom jeg opplever dem så tydlig, har jeg også litt vanskelig for å tro det er baby så tidlig :shy:
Dultene sitter mest på Høyre side, men opplever dem også på Venstre og midt på.:think005
Er forresten første gangs og 17+5 idag:)

Med første kjente jeg tydelig liv fra uke 14. Spark fra uke 16, på utsiden fra uke 18. Så vil si det du opplever er veldig normalt, og garantert baby :happy:

Nå med andremann (morkake foran denne gangen), liv fra uke 11. Spark fra uke 12+5, på utsiden fra uke 17+3 (er 17+5 i dag).
 
Hei alle flotte damer.:dance008
Jeg lurte litt på deres erfaringer med spark/bevegelse fra lille i magen.
Jeg har jo hørt og lest at man kan sammenligne det med bobler som sprekker, sommerfugler eller en fiskehale. Jeg kan ikke si jeg har opplevd dette, men derimot de siste dagene har jeg opplevd ganske tydelige «spark»/dunk i nedre del av magen. De første gangene tenkte jeg ikke så mye over det, men i går så kjente jeg det flere ganger og har kjent det flere ganger idag også.
Ville dere sagt dette er begravelse fra baby? Syntes det er vanskelig å finne ut hva annet det eventuelt kan være. De er ganske tydelige for meg, men det kan ikke sees på utsiden. Ettersom jeg opplever dem så tydlig, har jeg også litt vanskelig for å tro det er baby så tidlig :shy:
Dultene sitter mest på Høyre side, men opplever dem også på Venstre og midt på.:think005
Er forresten første gangs og 17+5 idag:)
Akkurat sånn er det for meg også (16+3). Jeg er andregangs men kjente aldri fjær og fiskehaler forrige gang og ikke denne gangen heller. Tror jeg bare ikke har vært bevisst det, for nå kjenner jeg fosteret veldig tydelig og ble ganske overrasket av at den er så sterk i bevegelsene sine.
 
Jeg har en følelse av «leamus» neddi der noen ganger. Sånn 2-3 kjapt på rappen. Også går det ei stund i mellom. Kan det være spark tror dere?:)
 
Jeg har en følelse av «leamus» neddi der noen ganger. Sånn 2-3 kjapt på rappen. Også går det ei stund i mellom. Kan det være spark tror dere?:)
Jeg og måtte Google leamus her om dagen. Hadde flere kjappe spark/rykninger på rappen gjennom hele dagen. Er visst vanlig at fosterets bevegelser kan kjennes ut som leamus :happy:
 
Jeg har en følelse av «leamus» neddi der noen ganger. Sånn 2-3 kjapt på rappen. Også går det ei stund i mellom. Kan det være spark tror dere?:)
Hadde det akkurat slik når jeg begynte å kjenne liv i uke slutt 14/begynnelsen av uke 15 (flergangs)
 
Dette høres da ut som babyspark:love7

Jeg er 17+3 i dag og var vært litt usikker de siste par ukene. Men i dag er det virkelig livlig! Men sterke spark. Har heller aldri kjent bobler som sprekker eller sommerfuglvinger hverken med forrige eller nå. Men første var det som å bli kjapt tappet med en finger som såvidt berører livmorveggen. Denne gangen er det en sterk og stor baby med sterke spark. Kjenner ikke utenpå enda
 
Jeg kjente mange sånne leamus-lignende dult på innsiden av magen nå i lunsjen. ❤️:happy: 15+5 i dag, og har trodd/ikke trodd jeg har kjent det samme en stund nå. Nå er jeg helt sikker. ;)
 
Jeg kjenner en del dult nederst i magen. Kjenner det mest på høyre side og nedover på en måte. Har lurt litt på hvorfor det kjennes mest på den ene siden og nedover. Er i uke 17.
 
Sniker.
Hørte til dere tidligere, men måtte forlate dere pga MA. Såå kjekt å se at dere begynner å kjenne ting! Er litt trist å ikke være der sammen med dere, men er nå gravid igjen og håper jeg om en god del uker får oppleve det dere opplever nå! Nyt det!:) Savner dere<3
 
Sniker.
Hørte til dere tidligere, men måtte forlate dere pga MA. Såå kjekt å se at dere begynner å kjenne ting! Er litt trist å ikke være der sammen med dere, men er nå gravid igjen og håper jeg om en god del uker får oppleve det dere opplever nå! Nyt det!:) Savner dere<3
Åå! Krysser fingrene for deg :Heartpink
Og Gratulerer så mye :love7
 
Sniker.
Hørte til dere tidligere, men måtte forlate dere pga MA. Såå kjekt å se at dere begynner å kjenne ting! Er litt trist å ikke være der sammen med dere, men er nå gravid igjen og håper jeg om en god del uker får oppleve det dere opplever nå! Nyt det!:) Savner dere<3
Gratulerer:love7 krysser fingre og tær for deg og bebisen i magen:Heartred
 
Jeg begynte å kjenne bittesmå bevegelser i uke 14++, nå er jeg 17+1 og kjenner tydelige dult ganske sikker på at det er babyen som sparker litt hos deg
 
Back
Topp