Bevegelse og spark, hva er normalt?

Lillemy0894

Forelsket i forumet
MayDay2021
Synes dette med bevegelse og spark wr supervanskelig! Har lest på kjennliv.no og blir jo vettskremt. Er 21+4 og har kjent daglig liv i minst to uker nå. Hun er veldig aktiv på morgen, en del på dagtid og kveldstid. Men noen dager er det bare korte perioder og nesten ikke noe på kveldene heller. Er det normalt? Når jeg drikker og spiser søtt så er hun så klart aktiv, men skjønner bare ikke hva som er normalt? Noen som kan hjelpe?

Det som er normalt for min baby er ikke normalt for din baby har jeg funnet ut :joyful: Du sier at hun er aktiv når du tar "testene"(drikker søtt etc) og da er alt i skjønneste orden :joyful:

Kjennliv.no anbefaler at man starter å kjenne etter bevegelsesmønstre hos den lille fra uke 28, altså en god stund til enda. Det at du kjenner daglig liv er jo et kjempegodt tegn i seg selv:happy: De er fortsatt små og har mye plass å bevege seg på, så du merker nok ikke alle bevegelser enda:love017

Jeg kan ikke med si med sikkerhet at jeg kjenner liv hver dag. Er 20+5 i dag. Og jeg merker mer til jenta på høyre side enn gutten på venstre side. Jeg stresser ikke med det enda - som sagt skal det ikke bli regelmessig før om flere uker enda.:)

Jeg er 20+2 og tredjegangs og kjenner liv aller mest på kveldstid og noe tidligere på dagen, men det er ikke noe særlig system på bevegelse ift tidspunkt og sånn så bekymrer jeg meg ikke nevneverdig for det. Som nevnt ovenfor så har jo sidene til "kjennliv" skrevet at man bør følge med fra uke 28 :happy: Vet selv at jeg er veldig kritisk til ting jeg leser på nett, og tror det er nødvendig for å ikke frike helt ut når man leter i for eksempel Dr. Google :inpain: Det er mange meninger der ute, så viktig å ikke ta alt for god fisk :dead: Men missforstå meg rett, det er mye god informasjon der ute, men alt med måte tenker jeg. Skal man gjøre alt som alle eksperter sier eller mener så tror jeg ikke man har tid til å nyte alle de fine tingene med en gravidreise :Heartblue:Heartred

Mye godt å finne på nettet, men et godt råd.. Er du bekymra IKKE les på nett men snakk med lege/jm ;)
Som tidligere sagt er det lenge til vi skal kjenne etter regelmessig liv. Jeg kjente masse liv i flere uker, men så snudde hun seg med fjeset mot ryggen min og det ble mye roligere inni der. Ikke fordi det var mindre liv, men fordi jeg ikke kjente henne like godt :)

Back
Topp