Bevegelse mot slutten

Lilje92

Gift med forumet
Junilykke 2020 ♡
Junibollene 2023
Hvordan beveger deres baby seg nå mot slutten? Har jo merket de siste ukene at det har blitt mer og mer åling og at det er dårligere plass der inne. Men merker dere noe forskjell på dag/natt og hvordan dere ligger (på siden/rygg)? Syns liksom at når jeg våkner på natta nå så er det så utrolig stille, tidligere har jeg kjent turning, men nå er det flere perioder med mye mer ro. Lurer på om hun kanskje har festet seg? Er det noen som vet at baby har festet hodet og også kjenner mindre bevegelser? Bevegelsene er fortsatt kraftige altså, og på dagtid kjenner jeg henne ofte :)
 
Baby her har festet seg.
Det er definitivt mer åling her også. En annen ting er at jeg merker litt variasjon fra dag til dag. Var tre dager på rad her at jeg kjente veldig etter fordi jeg følte baby var hakket roligere enn den pleier, men nå de siste dagene har den plutselig begynt å dytte mer igjen xD
 
Hvordan beveger deres baby seg nå mot slutten? Har jo merket de siste ukene at det har blitt mer og mer åling og at det er dårligere plass der inne. Men merker dere noe forskjell på dag/natt og hvordan dere ligger (på siden/rygg)? Syns liksom at når jeg våkner på natta nå så er det så utrolig stille, tidligere har jeg kjent turning, men nå er det flere perioder med mye mer ro. Lurer på om hun kanskje har festet seg? Er det noen som vet at baby har festet hodet og også kjenner mindre bevegelser? Bevegelsene er fortsatt kraftige altså, og på dagtid kjenner jeg henne ofte :)
Kjenner meg veldig igjen i det du sier der. Lite eller omtrent ikke liv på natta (men så har min lille vært ganske rolig på natta tidligere også) og mere liv på dagtid slik at hele magen beveger seg. Her har jeg fått bekreftet at hodet har festa seg. Men må innrømme at jeg noen ganger blir litt nervøs, så kjenner og dytter på magen og etter litt får jeg alltid respons.
 
Baby her har festet seg.
Det er definitivt mer åling her også. En annen ting er at jeg merker litt variasjon fra dag til dag. Var tre dager på rad her at jeg kjente veldig etter fordi jeg følte baby var hakket roligere enn den pleier, men nå de siste dagene har den plutselig begynt å dytte mer igjen xD

Godt å høre at det er flere med litt variasjon :) Er kanskje noe med at er jeg er mer vant til at det beveger seg litt og at jeg ikke legger merke til alt lenger! Når jeg kjenner etter så får jeg jo oftest raskt svar :)
 
Kjenner meg veldig igjen i det du sier der. Lite eller omtrent ikke liv på natta (men så har min lille vært ganske rolig på natta tidligere også) og mere liv på dagtid slik at hele magen beveger seg. Her har jeg fått bekreftet at hodet har festa seg. Men må innrømme at jeg noen ganger blir litt nervøs, så kjenner og dytter på magen og etter litt får jeg alltid respons.

Det er bra vi er flere :) Er sikkert helt vanlig at de beveger seg annerledes når plassen blir mindre og mindre, også tenker jeg kanskje at hun sover tyngre nå enn tidligere? Jeg vet ikke :p Men sålenge jeg kjenner såpass godt med liv at jeg ikke er bekymret, så er det fint! :) Var bare en natt her at jeg ble helt satt ut av hvor stille det plutselig var!
 
Mye mer åling nå ja, i tillegg til at det virker som om han prøver å strekke seg ut inni der. Får da et par bein/knær stikkende ut mot huden, og ei rompe som presser seg opp i ribbeina mine :p
Mindre turning nå heldigvis, som jeg håper betyr han har funnet ut at hodeleie er greiest å bli værende i (lå på tvers til nesten uke 36 :p).

Aktivitetsmessig er han aktiv på formiddagen, bruker laaaang tid på å «gi lyd fra seg» på morgenen (måtte det vare på utsiden også :hilarious:). Lite aktivitet også på natta. Ellers er det jevnt over bevegelse på dagtid, men blir helt turbo kl 21-23-ish.
 
Er mer åling nå ja :) Babyen min har også festa hode!

Tok faktisk opp med jordmor senest i går at jeg kjente mindre bevegelser på natt og morgen. Men siden jeg merker så mye bevegelser på kvelden så sa hun ikke så mye på det.

Leste en artikkel her om dagen at om baby er litt mindre aktiv eller mer aktiv kan det være tegn på at fødsel nærmer seg.

Men hode på babyen min har vært festa lenge, og jeg har kjent bevegelser på natt og morgen likevel. Ikke før nå siste tida det har vært litt mer stille.
 
Kjennes (og ser) ut som det er en diiiger slange i magen min! Åler og bukter seg omkring, helt weird å se på. Hun ligger med hodet langt ned i bekkenet, men ikke helt festa, så brått er det ryggen ut og steinhard mage, og i neste øyeblikk ligger hun med ryggen inn og magen min er helt skvisjy :p Går fra supergravid til chubby på et minutt :p
 
Kjennes (og ser) ut som det er en diiiger slange i magen min! Åler og bukter seg omkring, helt weird å se på. Hun ligger med hodet langt ned i bekkenet, men ikke helt festa, så brått er det ryggen ut og steinhard mage, og i neste øyeblikk ligger hun med ryggen inn og magen min er helt skvisjy :p Går fra supergravid til chubby på et minutt :p
Sånn er det her og!
 
Jeg hadde 3 dager nå nylig hvor jeg følte det var veldig lite aktivitet i forhold til henne å være. Det var mindre bevegelse og de var ikke like kraftige. Nevnte det når jeg var på kontroll for noe annet, men ctg var fin og så lenge de fikk 5 bevegelser i halvtimen var de fornøyde. Tok seg opp igjen heldigvis etter noen dager. Jeg føler det har endret karakter, litt mer ålinger, men også mye mer konsentrerte spark i sidene.
Nå fikk jeg beskjed at hodet var festet (er 34 uker nå) men føler likevel at jeg kjenner godt med bevegelse. Kanskje litt mindre enn normalt fordi det ikke er like mye «all over the place». Har dog fått beskjed om at det ikke skal avta i styrke eller mengde selv om bevegelsene endrer karakter, og du kjenner ditt barns bevegelsesmønster best, så er du bekymra så ringer du!:)
 
Her er det sjukt opp og ned, frå dag til dag. Nokon dagar er det mykje aktivitet, andre dagar mindre. Ja, eg kjenner ho dei dagane det er mindre aktivitet og, men det er ingen rutiner på når på døgnet det er mest aktivitet osv. Merker og meir åling enn spark no forresten. Og nedpress, ikkje minst :bag::hilarious:
 
Back
Topp