Bevegelse i magen

Tar livet som det faller seg.. ❤

Elsker forumet
Aprilspirene 2023
Maiskolbene 2023 :-)
Hvor kjenner dere andre sparkene? Føler han her ligger så langt nede.. alle spark kjennes rundt skambeinet.. forrige svangerskap var tvillinger så det kan jo ikke sammenlignes i det hele tatt.. :hilarious:

Jeg kjenner mest på min høyre side, da morkaken ligger delvis foran og bak på venstre side. Mest bevegelser under navleområdet og ved siden av navlen.

Hun her er innmari aktiv, så kjenner over allt hele tiden. Di hardeste sparkene er på venstre side sidelengs. Hun sier i fra visst jeg ligger på den siden på kvelden å sparker så intenst at jeg må snu meg. Skal på vekst kontroll den 2, spendt på om di hele tatt får målt

Er mye langt ned i magen her og. Sånn en centimeter over skambeinet er der jeg kjenner mest.

Kjenner oftest veldig lavt (mot blæra typisk:smiley-ashamed004 ) eller ganske høyt over navlen. Har morkaken foran så tror den demper en del av bevegelsene midt på magen

Nå sparker hun mest over eller ved navelen. Har morkake foran så merker det sterkest på høyre og venstre side. Men hun liker å sparke langt nede på blæra eller i rumpa mi fortsatt :laughing002 Hun ruller rundt veldig mye da, så varierer fra dag til dag.

Kjenner bevegelse nede ved skambeinet, over, under og på siden av navlen, og kan noen ganger kjennes ut som han sparker mot ryggraden min og på blæra :)

Godt det er flere som sparker langt nede :hilarious: Kjenner av og til litt bevegelse oppe ved navlehøyde men det er nok mer armer og ikke ben.. for det er mer forsiktige dult.. alt nede ved skambeinet er hardt og brutalt :hilarious:

Hun har god plass inni der og snur mye på seg. Plutselig kjenner jeg henne ned mot blæra, for så 30 minutt senere å kjenne spark oppe under ribbena, på begge sider. Har morkake foran. Kjenner sterkest når hun sparker oppover, da vises det godt på utsiden også. Nedover mot blæra er litt ubehagelig, men kjennes ikke like godt nedover.

Det er forskjell fra storebror som lå ganske stabilt nesten hele svangerskapet. Han sparket mest på venstre side.

Lillesøster lå med hodet ned hos jordmor før jul, og synes hun har ligget sånn i flere uker før. Kjenner spark opp mot ribbeina, kjenner en del bevegelse nede i bekkenet og, men det er mest romstering, så jeg regner med det er armer. Storebror lå også stabilt med hodet ned fra før jordmor begynte å sjekke leie.

Back
Topp