Bevegelse i magen

Sanna Sol

Andre møte med forumet
Jeg er gravid med tvillinger i uke 13 og har de to siste ukene kjent en merkelig «dyttebevegelse» til høyre litt over livmor. Hadde jeg vært lenger på vei hadde jeg tolket det som et spark, men det er jo umulig når babyene er så små. Andre som har opplevd lignende? Lurer på om det er noen organer som liksom sklir utav posisjon eller noe sånt

Har selv de siste dagene kjent «bobler» eller kjapp «leamus» på samme plass hver gang. Googla om det var mulig å kjenne i uke 12 og er nå usikker på om jeg blir gaslighta av internett. Har hatt mye luft i magen i mitt liv og dette er ikke i nærheten av luft, så det må kanskje være mulig?

Nå har ikke jeg erfaring med tvillinger,men de sier jo at tvilling-svangerskap opplever det aller meste i større grad eller tidligere enn når det kun er ett barn i livmoren..Så for deg er dette kanskje tilsvarende en litt senere uke for de med ett barn i magen,og da er det ikke helt utenkelig at det er liv du kjenner :)

Men kanskje noen som har/har hatt tvillinger i magen kan komme med noe mer konkret…?

Har selv de siste dagene kjent «bobler» eller kjapp «leamus» på samme plass hver gang. Googla om det var mulig å kjenne i uke 12 og er nå usikker på om jeg blir gaslighta av internett. Har hatt mye luft i magen i mitt liv og dette er ikke i nærheten av luft, så det må kanskje være mulig?
ja nettopp sånn, på samme plass. Leamus er en god beskrivelse. Jeg tror ikke det er babyene, det må i såfall være en veldig treffsikker en

Man kjenner tvillinger raskere! Jeg kjenner de når jeg legger meg nå i uke 12. De er høyere oppe og ikke så "skjult" langt nede som tilsvarende tidspunkt i svangerskap med èn unge.

ja nettopp sånn, på samme plass. Leamus er en god beskrivelse. Jeg tror ikke det er babyene, det må i såfall være en veldig treffsikker en
Men de er så små enda at jeg tror ikke man skal kunne kjenne det på så veldig mange forskjellige plasser. Er rett over skambeinet og inn mot halebeinet et sted det skjer :happy119

Det trenger ikke være spark, men babyen som åler seg rundt eller dytter med hele kroppen dermed blir bevegelsen større enn hvis du bare kjenner en fot :joyful:Hos meg er det nok bare luft for ganske så gassy for tiden :happy8 Kjente bevegelse rundt 16-17 sist gang :happy:

Kjenner og tvillingene godt, spesielt den som ligger øverst ( de ligger i «etasjeseng» kjent de hvertfall 2 uker og er nå 14+1

Spent på når jeg kjenner noe? 13+5 å nr 5 så d burde vel være snart :smiley-bounce016 :smiley-bounce016

Back
Topp