Bevegelse i magen?

Splmamma

Flørter med forumet
Hei!
Jeg er 20 uker i morgen - og jeg har slitt litt med å skjønne hva som er bevegelse i magen og ikke. Man fokuserer jo mye på alt som skjer i magen, og da merker man vel ting man vanligvis kanskje ikke legger så mye merke til også. Var i starten av denne uken på ultralyd og jordmor sa at det ikke var så rart om jeg ikke hadde kjent så mye enda da morkaken lå litt på fremre vegg (ikke foran åpningen). Hele tiden har jeg hørt at alle har sagt at man skal kjenne små bobler eller sommerfuglvinger i magen - så jeg har liksom gått og kjent etter. Jeg har aldri opplevd akkurat den følelsen, men har lenge følt på sånne små «dytt» eller leamus i magen. Siden ikke noen har beskrevet det på samme måte som meg har jeg vært usikker på om det var det det var - men nå mener jeg at jeg kan se det også på utsiden av magen. Har noen opplevd å kjenne liv fra den lille på denne måten og ikke nødvendigvis bobler eller sommerfuglvinger/kiling i magen?
 
Hei!
Jeg er 20 uker i morgen - og jeg har slitt litt med å skjønne hva som er bevegelse i magen og ikke. Man fokuserer jo mye på alt som skjer i magen, og da merker man vel ting man vanligvis kanskje ikke legger så mye merke til også. Var i starten av denne uken på ultralyd og jordmor sa at det ikke var så rart om jeg ikke hadde kjent så mye enda da morkaken lå litt på fremre vegg (ikke foran åpningen). Hele tiden har jeg hørt at alle har sagt at man skal kjenne små bobler eller sommerfuglvinger i magen - så jeg har liksom gått og kjent etter. Jeg har aldri opplevd akkurat den følelsen, men har lenge følt på sånne små «dytt» eller leamus i magen. Siden ikke noen har beskrevet det på samme måte som meg har jeg vært usikker på om det var det det var - men nå mener jeg at jeg kan se det også på utsiden av magen. Har noen opplevd å kjenne liv fra den lille på denne måten og ikke nødvendigvis bobler eller sommerfuglvinger/kiling i magen?
Samme her. Jeg er tredjegangs og har kun kjent dytt alle gangene, aldri disse sommerfuglene eller boblene. Har morkaken foran for første gang denne gangen og har så vidt begynt å kjenne noen fåå spark, men ikke alle dager. Så det høres helt normalt ut :) Vi er alle forskjellige! Og det er vanskelig å vite hva man skal kjenne etter når man ikke har gjort det før!
 
Kjenner også dytt fra innsiden , forskjellig hvordan vi vil beskrive bevegelsen fra den lille vil jeg tro. Går inn i uke 22 nå og kjenner det både på innsiden og utsiden
 
Jeg er 19+1 og har lenge kjent noe jeg vil beskrive som en slags åling eller glidende følelse. I løpet av uken som gikk nå kjente jeg helt tydelige dytt og bevegelse, og det gjorde meg sikker på at ålingen jeg har kjent også har vært babyen. Har ikke kjent det som bobler eller sommerfuglvinger, som mange ofte beskriver.
 
Med første hadde jeg morkaken forran, da kjente jeg først liten sommerfugl i magen lenge før dytt/spark. Kjente også det sent. Men denne gangen er morkaken bak og jeg har kjent spark/dytt f.o.m uke 16. Ingen sommerfugl-følelse denne gangen. :happy:
 
Kjente ingenting før et skikkelig karatespark i uke 20 med førstemann :) Har heller ikke merket sommerfugler og fiskehaler i de påfølgende tre svangerskapene, men mer romstering og dult :)
 
Hei!
Jeg er 20 uker i morgen - og jeg har slitt litt med å skjønne hva som er bevegelse i magen og ikke. Man fokuserer jo mye på alt som skjer i magen, og da merker man vel ting man vanligvis kanskje ikke legger så mye merke til også. Var i starten av denne uken på ultralyd og jordmor sa at det ikke var så rart om jeg ikke hadde kjent så mye enda da morkaken lå litt på fremre vegg (ikke foran åpningen). Hele tiden har jeg hørt at alle har sagt at man skal kjenne små bobler eller sommerfuglvinger i magen - så jeg har liksom gått og kjent etter. Jeg har aldri opplevd akkurat den følelsen, men har lenge følt på sånne små «dytt» eller leamus i magen. Siden ikke noen har beskrevet det på samme måte som meg har jeg vært usikker på om det var det det var - men nå mener jeg at jeg kan se det også på utsiden av magen. Har noen opplevd å kjenne liv fra den lille på denne måten og ikke nødvendigvis bobler eller sommerfuglvinger/kiling i magen?
Tredjegangs og har kun kjent ting som dytt/dulting på en måte. :) så er nok det du har kjent som er bebis
 
Tredjegangs og har kun kjent ting som dytt/dulting på en måte. :) så er nok det du har kjent som er bebis
Ja! Samboeren kjente faktisk første bevegelsene i går kveld og i dag morges - så da kan det jo ikke være tvil lengre! :smiley-ashamed004 :Heartpink Deilig å høre at ikke alle ha det likt, fordi basically «alle» som jeg har snakket med har avfeid det på en måte fordi de alltid har kjent bobler som første tegn!
 
1 gangs gravid her og er 20+2 - i starten var det bare masse rumling I magen, men nå har det gått over til luftbobler som sprekker støtt og stadig tror det er den lille som kanskje prøver og sparke, men har ikke merka no ordentlig spark enda, men vet den lever inni der for har hørt hjerte lyd på doppler jeg fikk i posten i går :Heartred :love7 :love7
 
Ja! Samboeren kjente faktisk første bevegelsene i går kveld og i dag morges - så da kan det jo ikke være tvil lengre! :smiley-ashamed004 :Heartpink Deilig å høre at ikke alle ha det likt, fordi basically «alle» som jeg har snakket med har avfeid det på en måte fordi de alltid har kjent bobler som første tegn!
Eneste boblene jeg kjenner kommer fra cola zeroen for å si det sånn :hilarious: Kanskje de andre blander tarmgass med liv
 
Signerer på små dytt! Andregangs og aldri kjent hverken sommerfuglvinger eller fiskehaler. Skjønt, kan denne gangen forstå hvorfor noen sier bobler ettersom jeg denne gangen begynte å lure på om jeg kjente liv allerede i uke 13:oops: Kjentes litt ut som bobling i tarmene, men viste seg å være Lille:love017
 
Back
Topp