Bevegelse i magen☺️

Konduktørfrua

Forelsket i forumet
I hvertfall siden mandag har jeg kjent liv i magen og det er veldig bra og deilig å vite at det er en liten baby der. Men idag- har jeg ikke kjent noe.! Altså jeg fikk høre at jeg skulle kjenne liv hver dag i uke 20 som jeg nå er i. Kjenner nå at jeg begynner å bli litt betenkt med at jeg ikke har kjent noe og de kan hverken gjøre noe fra eller til så tidlig. Noe andre som har hørt dette? :o

Jeg var på oppfølgingstime i går på fostermedisin og jeg spurte spesialisten om akuratt dette med å kjenne liv.. Er 20+0 i dag og han sa at jeg ikke skulle være bekymret om det gikk en hel dag uten å kjenne noe :) Det er ikke før nærmere uke 24 man begynte å kjenne daglig eller mer aktivt og jevnlig ;) Sa han ;) Jeg er andregangs og kjenner noe iblant, men blir ikke stresset om jeg ikke kjenner noe i det hele tatt ;) Ble mere rolig når han sa dette til meg, siden man leser så mye forskjellig angående det med å kjenne og at magen ikke vokser..

Jeg hadde en dag på søndag jeg ikke kjente noe. Var i uke 21 da. Fikk litt panikk, men dagen etter var det litt liv, og de siste dager er det full fest der inne igjen. :)

Takk for svar☺️ er også andregangsfødende og var hos jordmor om tirsdag. Og hun sa at man skulle kjenne litt hver dag- men at det ikke at det hadde noe å si når på dagen. Jeg stusset over dette- har ikke hørt dette tidligere. Har kjent den lille siden mandag☺️, og jeg hadde ikke lyst til å bekymre meg for dette "så" tidlig. Men er ikke sånn super bekymret. ☺️

Takk for svar☺️ er også andregangsfødende og var hos jordmor om tirsdag. Og hun sa at man skulle kjenne litt hver dag- men at det ikke at det hadde noe å si når på dagen. Jeg stusset over dette- har ikke hørt dette tidligere. Har kjent den lille siden mandag☺️, og jeg hadde ikke lyst til å bekymre meg for dette "så" tidlig. Men er ikke sånn super bekymret. ☺️
Det er bra, og ikke vær det heller ;) Det vil nok blir tydeligere og tydeligere fremover ;) Husk at de er ikke så store som vi tror de er ennå ;) Men at de kan ha et skikkelig kick iblant og bevege sg mye inni der med et kick på kjøpet :) Også er det veeeldig forskjellig fra kvinne til kvinne ;) Bruk tid og energi på de dagene du kjenner noe og tenk positivt om det ;) Er i allfall det jeg gjør :) Selv med risikosvangerskap tenker jeg positivt ;) Nettopp fordi folk forteller meg det ;) Sender deg en klem ihvertfall :)

Det er så herlig og morsomt å kjenne liv! Jeg er førstegangs, og har kjent liv i litt over tre uker allerede (jeg er 20+0 idag) Siden forrige helg har jeg kjent mye liv hver dag. Pappaen har også kjent utenpå. I morges våknet jeg av at babyen sparket som bare det. Han er veldig aktiv ☺
Jordmor har sagt til meg at det ikke er vanlig at man kjenner liv hver dag før man er i uke 24, så man trenger ikke bekymre seg dersom man ikke kjenner noe en dag. Det er veldig betryggende å vite,selv om Lillemann her er veldig aktiv mange ganger hver dag

Det er litt tidlig å kjenne hver dag, og om morkaken ligger foran kan det hindre at du kjenner bevegelser tidlig. Mener det er fra rundt 24/26/28 uker man skal kjenne liv hver dag. Et lite tips er å følge med i BV gravidappen. Den sier i fra den uken du skal kjenne liv hver dag.

Jeg er tredjegangs og 20+4 så kjenner daglig nå, men tok tid da morkaken ligger foran.

Back
Topp