Bevegelse fra lille leieboer..

Det er så umulig å si men småen beveger seg ikke før uke 10.. Så 11? :)

Jeg har sett bevegelser på ul i dag, så den beveger seg før uke 10 :) jeg er 9+4. Forventer derimot ikke å kjenne noe på lang tid enda :p 14-16, kanskje? Aner ikke :-)

Okey, var bare noe jeg leste :)

Jeg har selv kjent i uke 11 før, så er mulig (dog med stram bukse over livmoren, kjent småå stryk, )

såg bevegele på ul idag, er i følge legen 9+2, men ifølge meg selv 9+4.

Jeg kjente akkurat som en slags kiling eller stryking i magen idag,men det var nok noe helt annet,siden det er enda lenge til man kjenne noe bevegelse :P :P (Jeg er 9+5 på vei) Ååh,som jeg gleder meg til det!! :) :) :)

Tror det er veldig individuelt.. Også tror jeg at de som har flere barn fra før kjenner det fortere? Tror kanskje også de vet mer hva de skal kjenne etter? Men tror jeg har lest et sted at alt mellom 14-20 er normalt (men tror 14 er relativt tidlig)? ..Men dette vet jeg ikke sikkert.. Husker faktisk ikke når jeg kjente bevegelse sist..

Jeg hørte med min gynekolog, for jeg tenkte jeg var så sent ute (siden jeg ikke kjente det før uke 18 og 16 sist)
Men hun sa at man kan ikke kjenne bevegelse før tidligst rundt uke 16-18 for fleregangsfødende, men det spørs jo hvor morkaka ligger.
Hun sa at hvis man tror man kjenner noe før det, så er det nok bare luft ;) (selv om man ser baby bevege seg på ul, så har den fremdeles så god plass at det ikke kjennes, vissnok)

Med min yngste, så tok vi fostervannsprøve i uke 14 og jeg husker jeg ba de sjekke at den lille var der, for jeg hadde ikke merket noe til den. Og hun rørte seg da vi fikk se henne via UL (før prøven ble tatt), uten at jeg merket noe til bevegelsene. Dette er nok som mange sier individuelt, også avhenger det av hvordan morkaken ligger. :)

Forrige gang kjente jeg ikke noe før jeg var 19-20 uker på vei. Men da visste jeg ikke helt hva jeg skulle kjenne etter. Håper å kjenne før denne gangen, men legen så i går at jeg hadde bakovervendt livmor så det kan ta litt lengre tid før jeg kjenner noe:( men regner med jeg kjenner det før sist. . Gleder meg så!!
Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Magen min lager så mye lyder og bevegelser fra før, rumler jo hele dagen lang :p tviler på jeg kjenner noe før senere :)

Dette står på Bv
"Flergangsfødende som har kjent liv før, vil oftest kjenne liv tidligere andre gang, noen rundt uke 15-16. Førstegangsfødende kjenner oftest liv rundt uke 18-20"

Jeg kjente rundt uke 20 sist gang, og regner ikke med å kjenne før om leeeenge enda:-) mener jeg også har lest et sted at kjenner man bevegelser før uke 14, er det noe annet (luft etc) fordi den lille er for liten til at man skal kunne kjenne det :-)

Jeg husker fea sist at det var ganske vanskelig å skille de første bevegelsene fra luft. Men jeg husker ikke akkurat når jeg kjente det.

Back
Topp