"Bevegelig" livmor

Putle

Flørter med forumet
Hver morgen når jeg våkner er livmoren min stor og hard. Jeg kjenner den helt opp til navelen og en kan se en tydelig og stor kul på magen min. Slik har det vært de siste par ukene ca. Etter noen timer er det som om livmoren synker ned og legger seg ca 5-6 cm nedenfor navelen og godt inn i magen. Da vises den ikke når jeg ligger på rygg.

De siste dagene har livmoren kommet opp midt på dagen og på kvelden også av og til. Føles helt merkelig. (men spennende da![;)])

Er det flere som har det sånn?
Jeg trodde at livmoren "satt fast" liksom, og at den ville vokse gradvis, ikke som en jojo.[8D]

(Har vært på tidlig ultralyd og fått bekreftet at jeg er 13+0 på vei i dag, og at det er bare en der altså. Tickeren min er feil..[&:])

merker noe lignende om dagen[:)] livmora mi er som regel hard når jeg våkner og et par ganger om dagen, men resten av dagen er den på en måte myk sånn at det blir vanskeligere å kjenne den[8D]

noe sånt du mener?

Jeg tror ikke at livmoren min beveger seg på grunn av kynnere siden den ligger fremme så lenge. Den kan ligge helt opp til navlen flere timer etter at jeg har stått opp. Trodde kynnere bare varte noen minutter?

Men jeg har aldri hatt tydelige kynnere, så jeg vet ikke hvordan det skal føles.[8|]

Det føles heller ikke som om livmoren er ekstra "stram" eller hard, er bare veldig tydelig og langt oppe.

Det kan være urinblæren som løfter den litt opp, er slik hos meg i hvertfall[:)] på morran er jo den som regel ganske full og dytter livmoren opp.

Back
Topp