Betydning av navn

Hoppetau

Gift med forumet
Sommerfuglene 2017
Novemberlykke 2018
Desemberlykke 2018
Oktobergull 2022
Novemberlykke 2022
Hei,
Er det noen som vet om det er mulig å søke på betydning og finne navn?
Helt tilfeldig har vi ett barn med betydning fra sjøen og ett med betydning fra skogen så ville gjerne funnet navn med samme slags betydning til neste barn.
 
Ville søkt på naturnavn i første omgang, skriv ned de dere liker :)
 
Vet heller ikke svaret, men er en instagramprofil som heter «hvaskalbarnethete» som har ulike temaer. Sender du melding til henne, vet hun som oftes betydninger, og kan komme med tips.
her er mine tips fra naturen:
Gutt:
Eik, Storm
Jente:
Luna (måne), Nova (Stjerne)
 
Vet heller ikke svaret, men er en instagramprofil som heter «hvaskalbarnethete» som har ulike temaer. Sender du melding til henne, vet hun som oftes betydninger, og kan komme med tips.
her er mine tips fra naturen:
Gutt:
Eik, Storm
Jente:
Luna (måne), Nova (Stjerne)
Ville søkt på naturnavn i første omgang, skriv ned de dere liker :)
Takk, er ikke på jakt etter typiske naturnavn, eldste heter Marius så er mer den sjangeren jeg tenker,men gjerne med betydning fra naturen. Det beste jeg har funnet er Aurora, men det tror jeg ikke jeg får med mannen på. Jeg vet jeg er vanskelig altså. Bare irriterer meg at jeg har sett en database man kunne søke på betydning, men finner den ikke lenger.
 
Et par forslag:
Stella (fra himmelen, en stjerne)
Iben (fra skogen, betyr barlind)

Trur du bare får prøve og Google deg frem. Babyverden har jo også mange artikler om navn, så kanskje du finner noe der ;-)
 
Back
Topp